۶ مقصد شبیه به مالدیو اما ارزان‌تر و کم‌خرج‌تر از آن!

سرگرمی و تفریح‌ها
۶ مقصد شبیه به مالدیو اما ارزان‌تر و کم‌خرج‌تر از آن!

مالدیو را بسیاری قطعه‌ای از بهشت در زمین‌ می‌نامند. مکانی بسیار زیبا که به واسطه مرجانی بودن اغلب خشکی‌هایش، ساخت و سازهای بلندمرتبه در آن صورت نگرفته و به همین واسطه همانقدر آرام و رویایی که از قبل بوده، باقی مانده است.
اما همین مسئله به همراه محبوبیت بیش‌ از اندازه، مالدیو را به یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا بدل کرده است. حالا ما در این مقاله می‌خواهیم مقاصد جذاب دیگری در شرق آسیا معرفی کنیم که کم از مالدیو ندارند و مسلما از نظر هزینه بسیار به صرفه‌تر خواهند بود.

 

مقاصد فوق‌العاده آسیا، برای عاشقان غواصی!


۱- پولائوو ؛ اندونزی


جواهری پنهان در اندوزنی برای آن‌ها که عاشق سواحل بکر با آب‌های کریستالی و زیبا هستند. این مکان به واسطه جنگل‌های انبوه استوایی که دور تا دورش را گرفته‌اند، یکی از زیباترین نقاط اندونزی محسوب می‌شود. جایی ایده‌آل برای انواع غواصی کم‌عمق و عمیق، شنا و قایق سواری. در آب‌های زیبای این مکان فوق‌العاده بسیاری حیوانات مخلتلف از جمله نوعی وال، سفره ماهی و لاکشپت‌های دریایی زندگی می‌کنند.

 

 

پولائوو

 


در دل این جزیره زیبا چندین آبشار و آتش‌فشان‌های متفاوت وجود دارد که تشنه‌ی دیدن شدن هستند. زیبایی‌های این مکان در اولین بازدید آنقدر شما را شیفته خود خواهد کرد که به کل بودن در مالدیو را از یاد خواهید برد.

 


۲- جزیره راوا ؛ مالزی


این مکان که در واقع جزو مایملک پادشاهی وابسته به مالزی جوهور است، در ۱۶ کیلومتری مارسینگ واقع شده است. یک مکان رویایی که در سفر با تور مالزی باید از آن دیدن کنید که بازه‌ی گسترده‌ای از انواع جانواران دریایی را در خود جای داده است و بخش زیادی از آن به عنوان پارک آبی سلطان اسکندر شناخته می‌شود.

 

 ۸ جزیره‌ی دیدنی و بی‌نظیر مالزی که باید ببینید 

 

 

جزیره راوا

 


آب‌های زمردین، سواحلی با شن‌های سفید، غروب کم‌نظیر خورشید در افق آن و بسیاری زیبایی‌های دیگر که جزو خصایص این مکان به شمار می‌روند از راوا محلی بی‌نظیر برای گذران تعطیلات می‌سازند. اگر اهل فعالیت‌های بدنی باشید، تپه‌های جذاب زیادی برای گردش در دل طبیعت وجود دارد، در کنار ساحل نیز انواع ورزش‌های آبی و ساحلی وجود دارد که همه را به راحتی در محیطی نسبتا آرام و دلنشین می‌توانید تجربه کنید.

 


۳- پاسیر تیمبول ساندبار ؛ اندونزی


درست در وسط دریا، جایی احاطه شده با آبی دریا، خشکی کوچکی وجود دارد که خیلی‌ها حتی اسمش را هم نشنیده‌اند. اگر عکسی از میانه‌ی این جزیره گرفته شود و به شما نگویند که کجاست، اولین حدستان مالدیو است، اما اینجا جایی متفاوت و به همان اندازه زیباست.
پاسیر برای آن‌ها که عاشق شنا، غواصی و انواع فعالیت‌های آبی هستند جایی ایده‌آل محسوب می‌شود. مساحت کلی خشکی کامل این مکان حدودا به ۱۵۰ متر می‌رسد – فارغ از بخش‌های مرجانی یا خیلی کم عمق. اما همین مکان کوچک و بسیار آرام، مجموعه‌ای بسیار جذاب از انواع حیوانات دریایی را به دور خودش می‌بیند که برای دیدن شدن به دور جزیره شنا می‌کنند.

 

زیباترین شهرهای آسیایی که باید در بهار مسافر آنها شوید

 

 

پاسیر تیمبول ساندبار

 


۴- کوه لیپه ؛ تایلند


این مکان در تایلند بسیار دست کم گرفته شده است، در صورتی که برای اولین بار این مکان را از نزدیک می‌بینید، متوجه زیبایی‌های ذاتی آن خواهید شد. سواحلی بی‌نظیر و بکر با آب‌های درخشان و چند مکان بسیار عالی که از نظر بسیاری بهترین نقاط غواصی کم‌عمق در کل تایلند محسوب می‌شوند. بهتر اینکه این منطقه تنها ۳۰ کیلومتر از لنکاوی فاصله دارد و در هنگام رفتن با تور تایلند و یا تور لنکاوی به راحتی در دسترس خواهد بود.

 

 ۶ جزیره‌ی زیبای تایلند برای تجربه‌ی زیستن در دنیای زیر آب‌ 

 

 

کوه لیپه

 


قدم زدن در اطراف این جزیره کوچک نیز لذت خاص خود را دارد. رفتن به بالای تپه‌ها و نگاه کردن به منظره‌ی بی‌بدیل کوه لیپه خاطره‌ای فراموش نشدنی در طول این سفر برایتان رقم خواهد زد.

 


۵- جزیره مابول ؛ مالزی


احتمالا بعد از دیدن عکس‌های مربوط به مابول با آن هتل‌های ساخته شده بر روی آب‌، درخت‌های نارگیل اطراف ساحل و آب کریستالی و درخشان، سخت بشود شما را قانع کرد که اینجایی که به آن نگاه می‌کنید مالدیو نیست، جزیره‌ای زیبا و کوچک در مالزی است.
اگر اهل غواصی یا هر گونه ورزش آبی دیگر باشید، امکانات و منابع طبیعی مفصلی در این نقطه دنیا برایتان وجود دارد، اما اگر اهل این مسائل نبودید هم نگران نباشید، سواحل زیبا و آرام و اقامتگاه‌های ایده‌آل مابول جیی فوق‌العاده برای روزهای تعطیلات شما خواهد بود.

 

 با عاشقانه‌ترین جزایر دنیا برای یک سفر به‌یادماندنی آشنا شوید 

 

 

جزیره مابول

 

 

مخصوصا اگر به سراغ هتل‌های لاکچری کنار ساحل و بر روی آب بروید که تجربه‌ای فراموش نشدنی است. با این حال تفاوت مقاصد گردشگری همچون مابول با مالدیو در این است که شما با بودجه‌های متفاوت می‌توانید از حضور در این مکان لذت ببرید و سفر به آن تنها برای تورهای بسیار گرانقیمت تدارک دیده نمی‌شود.

 


۶- پولو سینتا ؛ اندونزی


معنای لغوی این جزیره در زمان اندونزیایی به معنی "جزیره عشق" است، یکی از بهترین نقاط دنیا به عنوان مقصدی برای ماه عسل رویایی زوج‌های جوان.شما می‌توانید با تور بالی به این مقصد شگفت‌انگیز برسید. مالدیو را با آن قیمت‌های عجیب که تنها برای میلیونرهای اروپایی آماده شده فراموش کنید و به سواحل آفتابی و زیبای پولو سینتا چشم بدوزید و هتل‌های فوق‌العاده‌ای که بر روی سواحل بی‌نهایت جذابش بنا شده است.

 

 

پولو سینتا

 


جذاب‌ترین نقطه‌ی این منطقه اقامتگاه بسیار زیبای پولو سینتا اکو است. یک دهکده جمع و جور که بر روی خشکی بسیار کوچک مرجانی بدل شده. مکانی بی‌نهایت زیبا که خاطره اقامت در آن هیچ گاه از ذهن هیچ کسی پاک نخواهد شد.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظرات کاربران

شاهرخ

لطفا ب هتل های تازه ساخت مدرسه ای نروید ! حالتان از فضای عادی و خشک و عاری از هرگونه جاذبه ای بهم میخورد