عاشقان قهوه برای نوشیدن بهترینش به کجای دنیا باید سفر کنند؟

اطلاعات مفید
عاشقان قهوه برای نوشیدن بهترینش به کجای دنیا باید سفر کنند؟

مهم‌ترین، پرمصرف‌ترین و تمام ترین‌هایی که می‌توان برای یک نوشیدنی گرم ذکر کرد در قهوه وجود دارد. قهوه را به شکل‌های مختلف و از دانه‌ها و فراورده‌های مختلف آن درست می‌کنند و همین تنوع در طعم و شیوه آماده سازی آن است که بخشی از محبوبیت آن را شکل داده. همه می‌دانیم بهترین دانه‌های قهوه از کوبا و برزیل می‌آیند، اما بهتر نیست به این موضوع نگاهی بندازیم که برای نوشیدن بهترین قهوه‌ها باید به کجای دنیا سفر کرد ؟

 

۹ کافه‌ی مشهور در دنیا که باید ساعتی را در آنها بگذرانید

 


سائو پائولو، برزیل


قهوه تاثیر بسزایی در اقتصاد برزیل دارد و بخش زیادی از کشت قهوه جهان در این کشور انجام می‌شد. رفتن به مزارع کاشت قهوه یک سفر دل‌انگیز برای آن‌ها خواهد بود که عاشق این نوشیدنی هستند. مضاف بر اینکه سائوپائولو چند مورد از بهترین کافه‌های جهان را نیز میزبانی می‌کند. اگر به این شهر سفر کردید حتما یک فنجان قهوه در کافه اکتاویو، بیسترو یا سانتو گارو میل کنید. مورد آخر قهوه‌های تازه باغات خود را همانجا برشته و دم می‌کند.

 

 

sau-paulo-coffee

 


رم، ایتالیا


ایتالیایی‌ها قهوه را به شدت جدی می‌گیرند. در هر گوشه شهرهایشان که نگاه کنی یک کافه برای نوشیدن قهوه‌ای ناب وجود دارد. رم صاحب چندین کافه بسیار عالی در سطح شهر است که از شات‌های فوق‌‌العاده اسپرسو، تا انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سرو می‌کنند.در صورتی که با تور اروپا به این شهر سفر کردید، حتما طعم این قهوه ها را بچشید.

 

 

rome

 


بالی، اندونزی

 

 در سفر با تور بالی عجیب ترین قهوه عمر خود را نوش جان می‌کنید.شاید این پاراگراف خیلی به مزاج بعضی‌ها خوش نیاید، قهوه‌هایی وجود دارند که یک دور سیستم گوارش حیوانات را رد می‌کنند. در کوی لواک بالی قهوه‌های بسیار گرانیقیمتی عرضه می‌شود که هر فنجان آن حداقل ۲۵ دلار قیمت دارد. دانه‌های قهوه قبل از برشته شدن ابتدا به نوعی خاص از گربه‌ها خورانده می‌شود. اسید معده این حیوانات تاثیری خاص بر روی قهوه می‌گذارد که آن را بسیار خوشمزه می‌کند. سپس این دانه‌ها از مدفوع حیوان جدا شده، پالایش می‌شود و در نهایت دربعضی کافه‌های معروف شهر به فروش می‌رسد.

 

۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید

 

 

bali-coffee

 


کورگ، هند


این شهر را به عنوان کشور قهوه در هند می‌شناسند. منطقه‌ای که به کشت قهوه در آن معروف است و چند مورد از معروف‌ترین شرکت‌های قهوه کارخانه‌هایشان را در آنجا احداث کرده‌اند. اگر در سفرتان با تور هند، در یکی از هتل‌های این منطقه ساکن شوید، هر روز صبح با عطر خوش محصولات تازه این محل که در کافه‌ها و هتل‌ها دم شده به مسافرین داده می‌شود از خواب بر می‌خیزید.

 

بهترین کافه رستوران‌های دهلی؛ شهر رقص‌ها و قصه‌ها

 

 

coorg

 


سانتا ماریا دِ دوتا، کاستا ریکا


این شهر بسیار زیبا که یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کاستاریکا شناخته می‌شود، با بیش از ۸۰۰ مزرعه قهوه که اکثر آن‌ها بیش از ۱۹۰ سال عمر دارند، یکی از مراکز کشت قهوه در جهان شناخته می‌شود. تورهای گردشی مزارع قهوه و نوشیدن آن‌ها با بهترین عطر و طعم ممکن در کنار این مزارع یک تجربه فراموش نشدنی برای هر عاشق قهوه‌ای خواهد بود.

 

 

costa-rica

 


آدیس آبابا، اتیوپی


برای جایی که بسیاری آن را اولین نقطه نوشیدن قهوه در تاریخ می‌دانند، هیچ چیز جز بهترین قهوه‌ها انتظار نمی‌رود. در شهرهای کوچک اتیوپی و البته در ادیس آبابا، مراسمی برای قهوه وجود دارد که خود از جاذبه‌های این محل محسوب می‌شود. چند کافه بسیار معروف نیز وجود دارند که نوشیدن قهوه در آن‌ها دلچسب و به یادماندنی خواهد شد.

 

 

ethiopian

 


هاوانا، کوبا


قهوه جزوی از جریان زندگی در هاواناست. این شهر چند نوشیدنی قهوه دارد که مختص آنجاست و بعدها در دیگر نقاط دنیا نیز تهیه شد. نوشیدنی‌های همچون کافه کوبانو (یک شات اسپرسو با شکر در کف آن) یا کورادیتو (اسپرسو به همراه شیر غلیظ شده در بالای آن). خوردن قهوه در کافه‌های معروف شهر همچون Café El Escorial یا Old Havana برای بسیاری از شیفتگان قهوه، رویایی شیرین (یا شاید چون قهوه تلخ) است.

 

 

havana

 


کیپ تاون، آفریقای جنوبی


آفریقای جنوبی اگر چه حالا کشوری پیشرو در عرصه‌های مختلف است، اما در زمان برده‌داری و فجایع مختلف، تقریبا از هر نظر جزو بدترین کشورهای ممکن بود، غیر از قهوه‌هایش که در تمام طول ده‌ها سال تنها خوبی صادر شده از این کشور محسوب می‌شد. جدا از کشت قهوه چند مورد از کافه‌های خوب شهر را نیز حتما در سفر خود و در لا‌به‌لای سافاری‌های مختلف تست کنید.

 

 

cape-town

 


تایلند


این بخش را نیز به همان پاراگراف که در بالی گفتیم، اگر علاقه‌ای ندارید می‌توانید رد کنید. در هر حال در سفرتان با تور تایلند، اگر یک جا بتواند رکورد قیمت و البته عجیب بودن را در قهوه بشکند، آن بخش‌های شمالی تایلند است. اینجا هم همان سیستم دستگاه گوارشی حیوانات کار می‌کند، اما بر خلاف استفاد از گربه سانان، اینجا از اسید معده فیل‌های محلی برای این کار بهره می‌برد و احتمالا نتیجه کار خیلی شگفت انگیز خواهد بود که مردمی پیدا می‌شوند که در لوکس‌ترین کافه‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها برای یک فنجان قهوه تایلندی که به این شکل فراوری شده ۵۰ دلار پول می‌دهند!

 

کافه‌‌های خاص بانکوک با اینترنت رایگان برای کار در سفر

 

 

thailand

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظرات کاربران