دیدنی‌ترین شهرهای جهان که باید با قطار به آنها سفر کنید

اطلاعات مفید
دیدنی‌ترین شهرهای جهان که باید با قطار به آنها سفر کنید

چیزی سفرهای ریلی را در نگاه اغلب مردم جهان ویژه می‌کند. بسیاری از سر نوستالوژی آن را دوست دارند، بسیاری عاشق سفرهای لوکس بعضی شرکت‌های ریلی هستند، خیلی‌ها سفر با قطار را عاشقانه می‌پندارند و هستند آن‌هایی که دوست دارند گذر شهرها را از پنجره‌ی قطار به تماشا بنشینند.

 

۸ مسیر معروف پیاده‌روی در جهان که عاشقان سفر را دلبسته می‌کند

 


واقعیت این است که از معدود ویژگی‌های برتر سفر با قطار آرامش آن است. در اکثر کشورها، سفر با قطار بسیار پرهزینه‌تر از سفر با هواپیماست و همین باعث شده بسیاری شرکت‌های ریلی به فکر سفرهای لوکسی بیفتند که برای آن‌ها که عاشق طی مسیر هستند و خیلی به مقصد فکر نمی‌کنند آماده شده است.

 


با ما نگاهی بندازید به چند مورد از جذاب‌ترین سفرهای ریلی در اقصی نقاط دنیا:


۱- خط سیبری


اگر فکر می‌کنید تعداد کمی هستند که به سفرهای ریلی علاقه دارند باید آمار و ارقام این خط را مشاهده کنید. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سفرها با قطار که با منظره‌ای شگرف در طی راه مسافتی به طول ۹۲۸۹ کیلومتر را طی می‌کند و در مجموع طولانی‌ترین خط ریل جهان را می‌سازد. این خط از سال ۱۸۹۱ ساخته شد و در سال ۱۹۱۶ به مسکو متصل گردید و خیلی طول نکشید که به یکی از سفرهای لوکس دنیا بدل شد.

 

 

خط سیبری

 


طول این سفر یک هفته خواهد بود و شما می‌توانید از طریق تورهای مسافرتی و سفرهای طولانی مدت به روسیه، به راحتی سوار آن‌ها شوید. اما باید خیلی زودتر قطار را رزرو کنید، چون بهترین‌ها خیلی زود پر می‌شوند.

 

۲- لندن به ونیز


کافی است به اسم این دو شهر نگاه بندازید تا درک کنید که چه سفر جذابی پیش روی مسافران این قطار خواهد بود. سفری که بسیاری داستان‌های عاشقانه و التبه جنایی حول محور آن نوشته شده است. این سفر ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد و در مدت کوتاهی از سال مسیر آن به استانبول نیز کشیده می‌شود. قطارهای این مسیر بسیار لوکس هستند و مسافرین در طی این یک روز از بهترین غذاها، اینترنت بی‌سیم، حمام و بسیاری تجهیزات رفاهی برخوردارند. البته باید در نظر گرفت که هزینه این سفر از لندن به پاریس، میلان و سپس ونیز بیش از ۷۸۰۰ دلار آمریکا برای هر نفر هزینه در بر خواهد داشت.

 

 

لندن به ونیز

 


۳- سفر قطبی با قطار


این سفر جذاب که در زمستان‌ها رونق اصلی خود را داراست، از استکهلم آغاز می‌شود و در نهایت با گذر از شهرهایی همچون لپلند با آن آسمان ویژه‌اش در شب‌های زمستان که شفق قطبی را به بهترین شکل می‌توان در آن مشاهده کرد، در نهایت در جایی که سفر آغاز شده به اتمام می‌برد. البته در این سفر نباید انتظار قطارهای لوکس را داشته باشید، سفر برایتان آسوده خواهد بود، غذاها خوب است اما چیزی ورای این‌ها وجود ندارد. این سفر یک روزه در جایی جریان دارد که هوای بیرون از قطار تا منفی بیست درجه سانتیگراد هم پیش خواهد رفت. خوشبختانه این نبود تجهیزات لوکس در قیمت تمام شده این سفر بسیار تاثیر گذار است. ۴۴ دلار آمریکا برای سفری با ۱۲ توقف و حدود ۱۸.۵ ساعت و البته دیدنی‌های بسیاری که برایتان به نمایش در خواهد آمد، قیمتی معقول به نظر می‌رسد.

 

 

 سفر قطبی با قطار

 


۴- ماهاراجا اکسپرس


در سفر با تور هند هرآن چیز که در ذهنتان از قطارهای هندی مملو از جمعیت که روی سقف‌ها هم آدم نشسته‌است را کاملا دور بریزید. شرکت قطار ماهاراجا اکسپرس، برای جذب گردشگران یک خط بسیار لوکس از بمبئی تا دهلی کشیده که حدود ۸ روز سفر را در بر دارد. این سفر جدا از بخش‌های زیادی از هند را که در بر می‌گیرد، ۴ روز در مثلث طلایی هند نیز خواهد بود که فرصتی استثنائی برای هر مسافری که به این میزان روز در کشور است را در پی خواهد داشت.

 

  زیباترین شهرهای آسیایی که باید در بهار مسافر آنها شوید

 

 

ماهاراجا اکسپرس

 

 

تور دهلی + آگرا + جیپور (مثلث طلایی)

 


دیدن از میراث جهانی یونسکو، حیات وحش، پارک‌های ملی و هر چه از زیبایی‌های هر شهر جزو مهم‌ترین خصیصه‌های این سفر لوکس و البته آرام خواهد بود. البته این لوکس بودن که در همه چیز لحاظ شده بهای هنگفتی خواهد داشت. ۳۸۵۰ دلار آمریکا بهای بسیار زیادی است، اما با توجه به اینکه در اکثر مواقع این قطارها بسیار زودتر از روز حرکت، تمام بلیط‌هایشان به فروش می‌رود، احتمالا با سفری فراموش نشدنی مواجه خواهید بود.

 


۵- ژینینگ به لاسا


دیدن تبت از قطار و رفتن به عمق زیبایی‌های چین در مدتی حدود ۲۱ ساعت، در مسافتی حدود ۹۶۰ کیلومتر و تا ارتقاعی نزدیک به ۴۰۰۰ متر چیزی نیست که هر کسی بتواند به راحتی از کنار آن بگذرد. این قطارهای بسیار مدرن شرایط ویژه‌ای دارند. به واسطه کمبود اکسیژن در چنین ارتفاعی، شیشه‌ی قطارها کاملا مسدود است و روزنه‌ها بسته شده و خود قطار اکسیژن لازم را در خود دارد تا مسافران آن بتوانند به راحتی بدون نگرانی از این موراد یا حتی نگرانی از تشعشعات ماورای بنفش به دیدن این نقطه‌ی زیبای دنیا بروند.

 

 شگفتی‌های چین که تنها باید ببینید تا باور کنید

 

 

ژینینگ به لاسا

 


نکته بسیار عالی در مورد این سفر هزینه نسبتا کم آن است. ۲۸۰ دلار آمریکا برای بهترین بلیط آن هزینه‌ای اندک برای چنین سفر خاطره انگیزی به نظر می‌آید، مخصوصا اینکه در یک روز به پایان می‌رسد و می‌توان به باقی سفرخود به نقاط دیگر با تور چین نیز رسید.

۲۰ فروردین ۱۳۹۷

نظرات کاربران