۸ مسیر معروف پیاده‌روی در جهان که عاشقان سفر را دلبسته می‌کند

سرگرمی و تفریح‌ها
۸ مسیر معروف پیاده‌روی در جهان که عاشقان سفر را دلبسته می‌کند

مسیرهای پیاده‌روی جاهایی هستند در دل کوه‌ها، جنگل‌ها، سواحل و برکه‌ها و یا فضاهای شهری که رفتن و دیدن آنها در هرکشوری که باشند یک تور تفریحی به حساب می‌آید. مسیرهایی که قدم گذاشتن در آنها با اکتشاف و هیجان و شورها همراه است. اگر اهل سفر هستید و ریسک، اگر اهل پیاده‌روی شناختن ناشناخته‌ها هستید همراه ما باشید تا ۸ مسیر پیاده‌روی معروف جهان را خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- مسیر اینکا تا ماچوپیچو


این مسیر یکی از معروف‌ترین مسیرهای جهان است که شما را به دیدن بقایای به جا مانده از آثار زندگی یکی از کهن‌ترین تمدن‌های بشری می‌برد. طی کردن این مسیر کوهستانی معمولا ۵ روز به درازا می‌کشد و شما می‌توانید بخش‌های مختلف آن را با وسایل نقلیه‌ی گوناگون از جمله قطار طی کنید. این مسیر ۴۲ کیلومتر طول دارد و جای‌جای آن پر از مکان‌هایی برای اقامت از جمله هتل‌ها و هاستل‌هاست.

 

مقاصد فوق‌العاده آسیا، برای عاشقان غواصی!

 

 

مسیر اینکا تا ماچوپیچو

 


۲- مسیر آپالاشی


آپالاشی طولانی‌ترن مسیر توریستی پیاده‌روی جهان را در اختیار دارد که طول آن به ۳۲۱۸ کیلومتر می‌رسد. این مسیر در ایالات متحده قرار دارد و در یک فضای کوهستانی و جنگلی که دره‌ها و نشیب‌های فراوان دارد شما را به تماشای درختان سترگ و کهن، سرسبزی‌ها و صخره‌ها و سنگ‌ها می‌برد. طبق آمار سازمان‌های جهانی گردشگری، سالانه ۳ میلیون نفر توریست از این مسیر عبور می‌کنند.

 

با عاشقانه‌ترین جزایر دنیا برای یک سفر به‌یادماندنی آشنا شوید

 

 

مسیر آپالاشی

 


۳- مسیر گری گلیسیر (Grey Glacier)


اگر عاشق یخ‌نوردی هستید، اگر می‌خواهید طبیعت را در سپید‎‌ی‌ها و همجواری صخره‌ها و سنگ‎ها ببینید این مسیر پیاده‌روی که در کشور شیلی قرار دارد یکی از معروف‌ترین مسیرهای پیاده‌روی یخی در جهان است که می‌توانید به آن سفر کنید. گری گلیسیر ۱۲ کیلومتر طول دارد و طی کردن آن معولا ۵ تا ۱۰ ساعت به دراز می‌کشد. هرساله در فصول مختلف سال اسکی‌بازان از سراسر دنیا برای بازدید از این مسیر در کشور شیلی جمع می‌شوند.

 

یک‌ شب را در زیباترین هتل‌های یخی دنیا ماجراجویی کنید

 

 

مسیر گری گلیسیر

 


۴- پیاده‌روی در مسیر لیسیان


در سفر با تور آنتالیا  از لیسیان  که یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی جهان است و از فتحیه آغاز و تا آنتالیا کشیده می‌شود سر بزنید . در این مسیر که طولش ۵۴۰ کیلومتر است می‌توانید به دیدن ۲۵ مکان تاریخی بروید و از کنار آب‌های مدیترانه عبور کنید و طلوع و غروب خورشید را ببینید. همه‌ی گردشگران توانایی پیمودن تمامی این مسیر را ندارند. اگر شما نیز چنین هستید پیشنهاد می‌کنیم قدم در این مسیر بگذارید و تا هر چقدر که توانستید پیش بروید.

 

سافاری در آنتالیا؛ شهر گشت و گذارهای هیجان‌انگیز

 

 

مسیر لیسیان

 


۵- مسیر آتر


آتر مسیری شیب‌دار، صخره‌دار، ساحل‌دار و دریادار است. مسیری که ۲۷ مایل طول دارد و در کشور آفریقای جنوبی واقع شده است. راهنمایان تور در این مسیر توصیه می‌کنند گردشگران طی کردن آن را حداقل در ۵ روز انجام بدهند و روزانه نزدیک به ۱۳ کیلومتر پیاده‌روی کنند. سرتاسر این مسیر پر از مکان‌هایی برای اقامت است که گردشگران می‌توانند در آن بمانند و از طبیعت این منطقه از کره‌ی زمین لذت ببرند.

 

 

مسیر آتر

 


۶- مسیر آناپورنا سیرکویت


مسیری جنگلی و سرسخت در کشور نپال که پر از هیجان و ترس و شعف است. مسیری که ۲۳۰ کیلومتر طول دارد و طی کردن تمامی آن سری نترس می‌خواهد. سری که از تاریکی‌ها و دره‌ها و سیاهی‌ها نترسد. طی کردن این مسیر معمولا حداقل ۲۰ روز به درازا می‌کشد.

 

زیباترین شهرهای آسیایی که باید در بهار مسافر آنها شوید

 

 

مسیر آناپورنا سیرکویت

 


۷- میسر چینکو تره


مسیری چشم‌نواز و دلفریب در کشور ایتالیا در جوار دریای مدیترانه و خانه‌های رنگی که پیاده و با قایق می‌توانید آن را طی کنید و لذت نابی ببرید. لذتی به اندازه‎‌ی رفتن به زمان‌های نه چندان دور و خاطرات. این مسیر به دلیل فرم و شکلی که دارد یکی از نوستالژیک‌ترین مسیرهای پیاده‌روی جهان است و در طولش ۵ روستا قرار دارد. خوردن لذیذترین غذاهای ایتالیایی در طول این مسیر یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های گشتن در طول این مسیر است.

 

۱۰ خیابان دنیا که قدم زدن در آنها معروفترین جاذبه‌ی توریستی است

 

 

میسر چینکو تره

 


۸- مسیر اسکی واک


اسکی واک رویایی‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان است که در کشور کاستاریکا و در پارک مونته ورد واقع شده است. این پارک جنگلی مسیرهایی دارد جادویی از پل‌های معلق که بلندترین آن طولش به ۲۸۹ متر می‌رسد. پل‌هایی در ارتفاع‌های هیجان‌انگیز و ساخته شده از ریسمان و چوب. این پارک جنگلی در بیشتر روزهای سال بارانی است و با رفتن به آن می‌توانید زیر ابرها و باران‌ها از دل درختان عظیم عبور کنید.

 

 

مسیر اسکی واک

۱۴ فروردین ۱۳۹۷

نظرات کاربران