۱۰ شهر پرجمعیت دنیا که شلوغی‌های آنها شما را جادو می‌کند

اطلاعات مفید
۱۰ شهر پرجمعیت دنیا که شلوغی‌های آنها شما را جادو می‌کند

شهرها تداعی‌کننده‌ی کشورها هستند و کشورها یعنی بناها، فرهنگ‌ها، آدم‌ها و آداب و رسوم‌ها. شهرها نماد کشورها هستند و یادآوری کننده‌ی تاریخ‌ها. اگر اهل مسافرت هستید و می‌خواهید به شلوغی‌ها و جمعیت‌ها سرک بکشید، همراه ما باشید تا با هم سری به ۱۰ شهر پرجمعیت دنیا بزنیم. شهرهایی که در هیاهوهای خودشان شما را گم و غرق می‌کنند تا بتوانید از نو خودتان را پیدا کنید و نجات بدهید.

 

 زیباترین شهرهای آسیایی که باید در بهار مسافر آنها شوید

 


۱- شانگهای در چین


شانگهای پرجمعیت‌ترین شهر دنیاست که بیست و چهار میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر قطب اقتصادی کشور چین به حساب می‌آید و سال‌ها سایه‌ی جنگ را برخود دیده است. چرا که قدرت‌های بزرگ، چشم به صنعت و صنعت‌گران آن داشته‌اند. بنابراین حجم وسیع این شهر را سایه‌ها پر کرده‌اند سایه‌هایی از ترس و دلهره، سکوت و کار و مردمانی از دیگر کشورها نظیر کره و ژاپن، انگلستان و امریکا. در سفر با تور چین می بینید که این شهر بیشترین میزان مهاجر را در میان دیگر شهرهای چین به خود اختصاص داده است و بر دلتای رود یانگ‌تسه قرار گرفته است.

 

 ۷ دلیل که شما را برای سفر به چین مشتاق می‌کند 

 

 

شانگهای در چین

 


۲- پکن در چین


پکن نزدیک به ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت کشور چین به حساب می‌آید. طبق آمار این شهر سالانه به اندازه‌ی یک پنجم جمعیتش توریست می‌پذیرد و از آنها با دیدنی‌هایش پذیرایی می‌کند. چرا که این شهر ۷ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. این شهر، شهر اتوموبیل‌ها و صنایع هوافضایی است و سفر به آن یعنی سفر به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا.

 

 در سفر نوروزی به چین، این مکان‌های گردشگری را حتما ببینید

 

 

پکن در چین

 


۳- دهلی در هند


دهلی نزدیک به ۱۷ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است و از دو بخش قدیم و نو تشکیل شده است. بخش نو آن در قرن بیستم و زمانی که این کشور مستعمره‌ی کشور هندوستان بوده است ساخته شده است. جاییکه امروزه به عنوان پایتخت هند به حساب می‌آید. سفر با تور هند به دهلی یعنی سفر به تاریخ و فرهنگ‌های متنوع. یعنی سفر به تضادها و چندگانگی‌ها. یعنی سفر به گوناگونی‌های قومی و مذهبی که رنگ مدرن به خود گرفته‌اند.

 

 ۷ تفریح ارزان و رایگانی که می‌توانید در دهلی انجام بدهید 

 

 

دهلی در هند

 


۴- لاگوس در نیجریه


لاگوس شهری بندریست که نزدیک به ۱۶ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است و طبق آمار جهانی در رتبه‌ چهارم کشورهای پرجمعیت جهان قرار دارد. این شهر، شهر زیبایی‌های ساحلی در قاره‌ی آفریقاست که امروزه بسیاری از فیلمسازان آفریقایی ترجیح می‌دهند فیلم‌های خود را در این شهر بسازند. اگر دوست دارید با فستیوال‌های مردم تیره پوست در قاره‌ی آفریقا آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این شهر سفر کنید. چرا که لاگوس شهر برگزار کننده‎‌ی فستیوال‌ها و پاسدار فرهنگ‌هاست.

 

 

لاگوس در نیجریه

 


۵- تیانجین در چین


این شهر ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد و دروازه‌ی ورود به شهر چین به حساب می‌آید. شهری که فرم یک شهر اروپایی را دارد و آسمان‌خراش‌هایش سر به فلک کشیده‌اند.

 

 ساختمان‌های عجیب اما خاص در چین 

 

 

تیانجین در چین

 


۶- کراچی در پاکستان


نزدیک به پانزده میلیون نفر جمعیت در شهری دور یکدیگر جمع شده‌اند تا بزرگترین شهر بندری پاکستان را تشکیل بدهند. این شهر متنوع‌ترین و در عین حال باصفاترین شهر کشور پاکستان است. شهری که مردمان مهمان‌نواز و نسبتا ساده‌زیستی دارد.

 

 

کراچی در پاکستان

 


۷- استانبول در ترکیه


استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که در دو قاره واقع شده است. بخشی از این شهر در قاره‌ی اروپا قرار دارد و بخشی دیگر در قاره‌ی آسیا و همه‌ی این جدایی‌ها به وسیله‌ی یکی از زیباترین تنگه‌های دنیا یعنی تنگه‌ی بسفر ایجاد شده است. سفر با تور استانبول یعنی سفر به تاریخ و زیبایی‌ها. جاییکه می‌توانید در آن خوشمزه‌ترین غذاها را نوش جان کنید و قدم به بهترین مرکزخریدهای دنیا بگذارید. این شهر، شهر خریدهای روزانه و شبانه است و بیشتر خیابان‌هایش را بوتیک‌ها پر کرده‌اند.

 

 راهنمای سفر ۴ روزه به استانبول؛ شهر سفرهای عاشقانه

 

 

استانبول در ترکیه

 


۸- توکیو در ژاپن


توکیو یکی از چهار جزیره‌ی بزرگی‌ست که ژاپن را شکل داده‌اند. در این جزیره نزدیک به سیزده و نیم میلیون نفر زندگی می‌کنند و هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیا می‌شوند. این شهر شهری‌ست که میدان ندارد و شکوفه‌های سرخ و صورتی گیلاس جای‌جای آن را پر کرده‌اند. سفر به توکیو یعنی سفر به شهر هایکوها و شعرها. سفر به راه‌های پیچ در پیچ و سفر در میان مردمای سخت کوش و پرتوان که نظم و انضباط بر بدن‌ها و افکار و اعمالشان حکم فرماست.

 

 

توکیو در ژاپن

 


۹- گوانجو در چین


شهری که پس از بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۰ در میان شهرهای آسیایی بسیار معروف شده است. این شهر نزدیک به ۱۳ میلیون نفر را در خود جای داده است و به عنوان پایتخت کشورهای جهان سوم شناخته می‌شود. چرا که بسیاری از پناه‌جویان جنوب شرق آسیا به صورت قانونی و غیرقانونی در آن زندگی می‌کنند.

 

 ۱۰ دانستنی مهم از چین که سفر خوشی برایتان می‌سازد 

 

 

گوانجو در چین

 


۱۰- بمبئی در هند


دوازده میلیون نفر جمعیت در یکی از متنوع‌ترین شهرهای دنیا به لحاظ فرم و ساختار دور یکدیگر جمع شده‌اند و دهمین شهر پرجمعیت دنیا را تشکیل داده‌اند. بمبئی شهر رقص‌ها و داستان‌های هندی‌ست. شهر سینماها و شهرک‌های سینمایی. این شهر قدمت‌دار جایی‌ست که در آن می‌توانید شبانه‌روزی خوش داشته باشید و به بازدید از فستیوال‌های مختلف بروید.

 

 جذاب‌ترین محله‌های بمبئی که تصویرتان را از هند عوض می‌کند 

 

 

بمبئی در هند

۰۷ فروردین ۱۳۹۷

نظرات کاربران