مقاصد فوق‌العاده آسیا، برای عاشقان غواصی!

اطلاعات مفید
مقاصد فوق‌العاده آسیا، برای عاشقان غواصی!

چه آن‌هایی که تجربه سال‌ها غواصی دارند، چه آن‌ها که تنها رویایی گشتن زیر آب را در سر می‌پرورانند، می‌توان در زمان سفر به کشورهای توریستی و ساحلی جهان این گردش متفاوت را با امکاناتی مناسب و لذتی خاص تجربه کنند.در کشورهای شرق آسیا به واسطه آب و هوای همیشه تابستانی و سواحل متعدد و زیبایی که دارند، از نظر امکانات و البته بسترهای طبیعی همه چیز برای تجربه غواصی عمق کم و عمق زیاد مهیاست. مهم نیست که چقدر سن دارید یا اینکه تا چه حد این کار را بلدید، برای همه امکاناتی مهیاست تا بتوانند در وسع خود دنیای زیر آب را به تماشا بنشینند.

 


جزیره پالاوان، فیلیپین


پالاوان در میان سواحل معروف و محبوب فیلپین، آنقدرها پر گردشگر نیست. دلیل آن هم پنهان بودن سواحل موجود در این جزیره زیبا، میان صخره‌های سبز و زیبایی است که کمی راه رسیدن به آن را دشوار می‌کند. با این حال اگر زحمت رفتن به آن‌جا را به واسطه تورهای غواصی به جان برید، با دنیایی مواجه می‌شوید که هم در روی آب و هم زیر آب زیبایی‌های کم‌نظیری دارد. این منطقه به واسطه بخش‌های بزرگی از آب عمق کم و مناطق عمق زیاد، برای انواع غواصی مناسب است.

 

 

جزیره پالاوان، فیلیپین

 


راجا آمپات، اندونزی


 با تور اندونزی به راجا آمپات یک از قطب‌های غواصی دنیا و یکی ازاولین انتخاب‌های بخش‌های توریستی سفر کنید.عمده دلیل توریستی بودن منطقه جدا از زیبایی‌های محیطی، وجود طیف وسیعی از جانواران زیر آب، تنها در چند متری از سطح دریاست. تنوع کم‌نظیر دنیای زیر آب این منطقه به شکلی است که در نزدیکی صخره‌ها بیش از ۲ هزار نوع ماهی و جانوارن دیگر و در بخش‌هایی با عمق بیشتر ۶۰۰ جانور مختلف و در مجموع ۷ نوع لاکپشت متفاوت زندگی می‌کند.

 

۱۰ مقصد بی‌نظیر در دنیا برای ثبت عکس‌های عروسی!

 

 

جزیره پالاوان، فیلیپین

 


کوه نانگ یوان، تایلند


اگر تا به حال تنها عکس‌های کوه نانگ یوان را دیده‌اید و با خود از زیبایی‌های سطح و طبیعت بکرش گفته‌اید، بهتر است این بار به همراه تور تایلند به اینجا سفر کنید و بدانید این منطقه سال‌هاست جزو برترین نقاط غواصی در شرق آسیا و جهان شناخته می‌شود. سه آبگیر بزرگی که به واسطه شکل قرار گیری صخره‌ها از آب زلال دریا پر می‌شوند، مامن انواع جانواران زیبای دریایی هستند که با غواصی در عمقی بسیار کم هم قابل رویتند. اگر هم جزو حرفه‌ای‌ها باشید می‌توانید با سوار شدن بر کشتی‌های مخصوص و رفتن به بخش‌های پر عمق‌تر تنوعی کم‌نظیر از جانوران دریایی را مشاهده کنید.

 

مناطق جادویی تایلند که حتما باید به دیدنشان بروید

 

 

کوه نانگ یوان، تایلند

 


اوسلاب، فیلیپین


اگر می‌خواهید با تورهای مخصوص به دیدن بزرگ‌ترین ماهی دریاها بروید، جزیره سبیو و جزیره کوچک اوسلاب، بهترین گزینه برای شماست. کوسه‌نهنگ‌های غول پیکر تنها اسم غلط انداز و جثه بسیار بزرگی دارند، در غیر این صورت تنها از پلانگتون‌ها تغذیه کرده و جزو کوسه‌هایی هستند که به هیچ وجه به انسان‌ها حمله نمی‌کنند. امکانات مفصل و آموزش‌های خوبی در این منطقه وجود دارد که با یک تور یک روزه می‌توانید به این جزیره کوچک رفته و با غواصی در عمق ۵۰ پایی به دیدن این موجودات زیبا بنشینید.

 

زیباترین شهرهای آسیایی که باید در بهار مسافر آنها شوید

 

 

اوسلاب، فیلیپین

 


جزیره بوناکن، اندونزی


آن جزیره میزبان پارک ملی دریایی بوناکن است که در واقع مجموعه‌ای از پنج جزیره کوچک در کنار هم است که در میان آن‌ها چند نقطه کم‌نظیر برای غواصی مخصوصا برای مبتدیان به وجود آمده است. یک منطقه بی‌نهایت زیبا با صدها نوع ماهی مختلف که بخش زیادی از آن‌ها در منطقه کم عمق دریا که طولی به اندازه یک مایل دارد زندگی می‌کنند که باعث شده این محل از جمله بهترین نقاط در آسیا برای غواصی عمق کم باشد. در واقع اگر به این جزیره بروید، تنها به یک ماسک غواصی در سطح احتیاج خواهید داشت تا بتوانید دنیایی رنگارنگ از انواع ماهی‌ها را تماشا کنید.

 

 

جزیره بوناکن، اندونزی

 


مجموعه جزایر پرهنتیان، مالزی


یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشی ، تور مالزی و غواصی در آب‌های این کشور زیبا است. دو جزیره نسبتا بزرگ در این مجموعه وجود دارد بانام‌های پرهنتیان بسار و پرهنتیان کسیل. تورها به مقاصد مختلفی در این ناحیه می‌روند اما تمام کسانی که برا غواصی کم‌عمق سوار بر قایق‌های مدرن می‌شوند، به عشق دیدن دلقک‌ماهی‌ها یا همان نموی جذاب سختی سفر را به جان می‌خرند، اما در نهایت با انواع بسیار زیباد و رنگارنگی از آبزیان مواجه خواهند شد که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایشان رقم می‌زند.

 

۱۰ دلیل مهم برای سفر به مالزی

 


کوه رانگ، کامبوج


وقتی به منطقه‌ای وسیع از آبی شفاف و کریستالی نگاه می‌کنید، ناخودآگاه به این فکر می‌کنید: " چه دلیلی دارد به زیر آن بروم وقتی همه چیز از سطح پیداست؟" اما واقعیت این است که زیر این آب جادویی، دنیایی زیبا نیز در جریان است. چند مورد از جانوارن بسیار زیبا همچون ماهی جراح دم زرد (شخصیت دوری در جستجوی نمو)، اسب دریایی، طوطی ماهی، ماهی الماسی، و سفره‌ماهی‌های خال دار آبی از زیباترین موجودات زیر آبی هستند که همه دراین محل حضور دارند و به راحتی می‌توان با یک غواصی عمق کم به تماشای این دنیای جذاب نشست.

 

 

 کوه رانگ کامبوج

 


کو تائو، تایلند


جدا از آنکه ساحل این منطقه جان می‌دهد برای ساعت‌ها دراز کشیدن زیر آفتاب و لذت بردن از زیبایی‌های منظره کو تائو، دنیای زیر آب آن نیز از زیباترین‌های تایلند محسوب می‌شود و آب شفاف و کریستالی آن نیز به بهتر دیده شدن آن کمک می‌کند. جدا از ماهیان زیبایی همچون فرشته ماهی، پروانه ماهی، دلقک ماهی و شیرماهی، چندین نوع لاکپشت زیبا نیز در این ساحل زیبا وجود دارد که می‌تواند خاطراتی خوش را برای شما و خانواده‌تان رقم بزنید. برای آن‌ها که تا حالا تجربه غواصی نداشته‌اند،توصیه می کنیم حتما با تور تایلند نوروز 97 بخشی از برنامه تفریح خود را به گشت وگذار در باغ ژاپنی اختصاص دهند که بسیار ایده‌آل و جذاب است. آن‌ها که قبلا بسیار غواصی کرده‌اند، می‌توانند با تورهای مخصوص به خلیج کوسه‌ بروند تا از دنیای جذاب کو تائو در عمق بیشتر لذت ببرند.

 

۶ تفریح خاص که فقط در تایلند می‌توانید امتحان کنید!

 

 

 کو تائو تایلند

 


جزیره گیلی، اندونزی


جزیره گیلی از سه جزیره کوچک کنار هم تشکیل شده و از مزیت‌های عمده آن جدا از دنیای رنگارنگ و جذاب زیر آبی‌اش، امکان شنا در سطح آب و بودن در کنار دسته‌های لاک‌پشت‌هاست که جذابیتی دو چندان به تفریحات آبی این منطقه می‌دهد. اگر چه شنا در کنار لاک‌پشت‌ها از اصلی‌ترین دلایل سفر گردشگران به این جزیره است، اما به هیچ وجه نباید دنیای زیر آب آن را فراموش کرده که گیلی را به منطقه‌ای ایده‌آل برای غواصی بدل کرده است.

 

 

 جزیره گیلی اندونزی

 


در نهایت اینکه غواصی عمق کم نیاز به تجربه‌ای در این زمینه ندارد و تورهای غواصی به راحتی و در چند ساعت اصول کار را به شما آموزش می‌دهند. پس به هیچ وجه نترسید و دنیای رویایی زیر آب کشورهای مختلف را نیز تجربه کنید.

۲۷ اسفند ۱۳۹۶

نظرات کاربران