۱۰ نکته‌ی امنیتی برای یک سفر تنهایی لذت‌بخش زنانه

اطلاعات مفید
 ۱۰ نکته‌ی امنیتی برای یک سفر تنهایی لذت‌بخش زنانه

امروزه به دلیل مشکلات وقت و یا هزینه کمتر پیش می‌آید که افراد بتوانند به صورت جمعی سفر کنند و معنای سفر دیگر در گردشگری‌های چند نفره خلاصه نمی‌شود. امروزه تعداد زیادی از افراد ترجیح می‌دهند در اولین تعطیلات و فرصتی که در اختیار دارند خودشان به صورت انفرادی سفر کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا ۱۰ نکته‌ی امنیتی که باید پیش و در حین یک سفر انفرادی زنانه در نظر داشته باشید را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- برای سفر مکانی مناسب را انتخاب کنید


اینکه تنهایی می‎خواهید به کجا سفر کنید بسیار مهم است. مقصدی که قصد سفر به آن را دارید چه ویژگی‌هایی به لحاظ اقلیمی، جغرافیایی، فرهنگی و امنیتی دارد در انتخاب شما باید بسیار مهم باشد و شما باید بگردید دنبال مقصدی که با بودجه‌ای که شما برای سفر در نظر گرفته‌اید همخوان باشد.

 

زیباترین شهرهای آسیایی که باید در بهار مسافر آنها شوید

 

 

 


۲- درباره‌ی مقصدی که انتخاب کرده‌اید خوب تحقیق کنید.


شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه‌ای که قصد سفر به آن را کرده‌اید پیش از عزیمت باید خوب بررسی کنید. برای مثال باید بدانید در کشورهای اسلامی چه قوانینی مربوط به حضور زن‌ها در اجتماع‌شان وضع شده است. دانستن این موارد سبب می‌شود بتوانید با مسائل محدود کننده از قبل آشنایی داشته باشید و با وضعیت‌های جدید از قبل آشنا باشید. 

 

شهرهایی‌که زنان باید یک‌بار به آنجا سفر کنند

 

 

female-travelers

 


۳- مکانی امن برای اقامتتان انتخاب کنید


به هر کشور و یا شهری برای اقامت پا می‌گذارید تلاش کنید در نقطه‌ای امن در آن منطقه اقامت کنید. نقطه‌ای که هم به لحاظ جغرافیایی امن باشد و هم به لحاظ اصول ایمنی. اگر بودجه‌تان اقامت در هتل‌های چند ستاره را کفاف نمی‌دهد سعی کنید در هاستل‌های معروف در نقاط نه چندان خلوت شهری که به آن سفر کرده‌اید اقامت کنید.

 

یک‌شب را در هتل‌هایی با معماری عجیب و دیدنی بگذرانید

 

  

 هتل زیبا

 


۴- از وسایل حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی‌های درون شهری‌تان استفاده کنید


برای جابه‌جایی در شهری که به آن سفر کرده‌اید حتما و بدون تردید از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس و دست آخر از تاکسی استفاده کنید. در یک سفر انفرادی برای جابه‌جایی به هیچ عنوان از وسایلی غیر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید.

 

چند راهکار ساده برای ایمنی سفری زنانه به ترکیه

 

 

سفر زنانه

 


۵- به دعوت غریبه‌ها به مکان‌های دیگر نروید


در یک سفر انفرادی کمتر به غریبه‌ها اطمینان کنید و سعی کنید در مقابل دعوت افراد غریبه با یک پاسخ قاطع مقاومت کنید. عدم ریسک‌پذیری در یک سفر انفرادی یک کار عاقلانه است.

 

 

female-travelers

 


۶- در یک سفر انفرادی رفتار غیرمتعارف از خودتان نشان ندهید


یک رفتار غیرمتعارف با توجه به بافت فرهنگی منطقه‌ای که به آنجا سفر کرده‎‌اید تعریف می‌شود. بنابراین پیش از سفر به یک منطقه، وضعیت فرهنگی آن را مورد مطالعه قرار بدهید و بعد مطابق با آن رفتارهای خود را در طول سفر جرح و تعدیل کنید.

 

راهنمای سفر تنهایی زنانه به دبی؛ شهر تفریحات دریایی و صحرایی

 

 

female-travelers

 


۷- در یک سفر انفرادی تا جاییکه ممکن است مطابق با هنجارهای جاییکه به آن سفر کرده‌اید لباس بپوشید


پوشیدن لباس مناسب به میزان بسیار زیادی شما را از خطرهایی که به عنوان یک سفر کننده‌ی تنها تهدید می‌کند دور نگه می‌دارد. بنابراین سعی کنید در این گونه از سفر لباس‌های مناسب بپوشید.

 

 

female-travelers

 


۸- در یک سفر انفرادی تلاش کنید حتی به مقدار اندک زبان جاییکه به آنجا سفر کرده‌اید را بیاموزید


آشنایی اندک با زبان منطقه‌ای که به آن به صورت انفرادی سفر کرده‌اید بسیار ضروری است. چرا که سبب برقراری ارتباط با بومی‌های آن منطقه می‌شود و احساس غریب بودن را از بین می‌برد. بنابراین تلاش کنید حتی به مقدار اندک، زبان انگلیسی و همینطور زبان منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید را بیاموزید.

 

 

female-travelers

 


۹- در یک سفر انفرادی بیش از همیشه مراقب تلفن همراه خود باشید


تلفن همراه امروزه جدای از آنکه وسیله‌ای برای برقراری ارتباط است، وسیله‌ای برای پر کردن تنهایی‌ها توسط انواع بازی‌ها نیز هست. بنابراین این وسیله امروزه هرجا که ما برویم همراه ماست و بیش از پیش در دستان ما قرار دارد. در یک سفر انفرادی بیشتر از همیشه مراقب آنها باشید که در معرض ربودن دزدها قرار نداشته باشند.

 

۱۰- در یک سفر انفرادی بیش از همیشه مراقب اشیای قیمتی و مدارک خود باشید


در گشت و گذارهای شهری تا جاییکه ممکن است از همراه داشتن اشیای قیمتی حذر کنید و همواره سعی داشته باشید مدارک خود را برای آنکه گم نکنید و یا جا نگذارید در کیفی کمری همراه خود کنید.

 

 

female-travelers

۲۸ اسفند ۱۳۹۶

نظرات کاربران