ویژگی‌های قطر ایرویز؛ بهترین خط‌هوایی ۲۰۱۷

خطوط هوایی
ویژگی‌های قطر ایرویز؛ بهترین خط‌هوایی ۲۰۱۷

هواپیمایی قطر اگر چه یک شرکت نوپا در عرصه شرکت‌های هوایی محسوب می‌شود، اما در همین زمان کوتاه فعالیتش به یکی از مهم‌ترین خطوط هوایی دنیا بدل شده. شرکتی که به بیش از ۱۵۰ نقطه دنیا سفر می‌کند و یکی از شرکت‌های فعال در مسافرت‌های خارجی ایران محسوب می‌شود، چرا که در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هواپیما و ۴۰هزار کارمند و خدمه دارد.

شما اگر مسافر تور بالی نوروز 97 باشید با یکی از بهترین هواپیماهای شرکت هواپیمایی قطر سفر می‌کنید، اما به غیر از این مقصد در برخی موارد بسیاری از سفرهای خارجی دیگر از ایران هم با این شرکت هوایی بزرگ انجام می‌شود. مثلا تور مالزی ، تور تایلند ، تور سریلانکا و البته برخی شهرهای اروپا هم با هواپیمایی قطر انجام می‌شود.

 

جوایز بین‌المللی خط هوایی قطر

این شرکت در کنار خدمات برتر این حوضه که در اختیار مسافرین عادی قرار داده، لوکس‌ترین سفرهای فرست کلاس دنیا را نیز ترتیب داده است که در میان شرکت‌های هوایی جزو برترین‌ها محسوب می‌شود، آنچنان که در سال ۲۰۱۶ شرکت قطری موفق به کسب جایزه Skytrax برای بهترین کلاس بیزینس و جایزه AirHelp برای بهترین شرکت هوایی شد.

البته این افتخار در سال بعد از آن یعنی  سال ۲۰۱۷ هم ادامه داشت و دو جایزه AirHelp و Skytrax برای بهترین خط هوایی به قطر اختصاص داده شد. 

 

 

 

 

۱۰ کابین فرست‌کلاس بهترین خط‌هوای هوایی دنیا

 


تاریخچه هواپیمایی قطر


این شرکت در سال ۱۹۹۴ به مرکزیت دوحه و با تنها یک هواپیمای Airbus A310s بنا شد و در همان ابتدا سفرهایی به ابوظبی، بانکوک، دبی، لندن و چند کشور آسیایی دیگر را در برنامه‌های خود گنجاند. سال بعد آن‌ها دو هواپیمای کارکرده Boeing 747s و Boeing 747SP را خریداری کرده و کار خود را گسترش دادند.

 

 

ایرباس a300 هواپیمایی قطر

 

تفاوت‌ کلاس‌های اکونومی ، بیزینس و فرست کلاس در چیست؟

 

فعالیت‌های این شرکت در سال‌های اولیه رشد پایدار اما کندی در پیش گرفته بود و آن‌ها تا سال ۱۹۹۷ دو هواپیمای کار کرده دیگر از مدل‌های‌ Airbus A300-600R نیز خریداری کردند. تا سال‌های ۲۰۰۱ کارها به همین ترتیب پیش می‌رفت تا اینکه دولت قطر (مالک خطوط هوایی قطر) به وسیله درآمد حاصله از چند سال فعالیت و هزینه‌های اضافی چندین هواپیما را به ناوگانشان اضافه کرد، تا اینکه در سال‌های ۲۰۰۷ و بعد از آن این شرکت به یکی از خطوط مهم دنیا بدل شد. آن‌ها تنها در سال ۲۰۰۷ با سفارشی به ارزش ۱۳.۵ میلیارد دلار در همایش خطوط هوایی پاریس رکورد شکستند، سفارش‌هایی که باید تا سال ۲۰۱۳ به آن‌ها تحویل می‌شد. نهایتا حالا این شرکت هواپیمایی که با هواپیماهای دسته‌ دوم کار خود را آغاز کرده بود، یکی از مدرن‌ترین (اگر نگوییم مدرن‌ترین) ناوگان هوایی دنیا را در اختیار دارد.


انواع کلاس‌ها در هواپیمایی قطر

در هر سه نوع کلاس هوایی موجود در اکثر هواپیماهای این شرکت هوایی، تفاوتی محسوس در راحتی مسافر احساس می‌شود.


اکونومی: صندلی‌های ۱۷ تا ۱۸ اینچی اکونومی در هواپیماهای مختص شرکت قطری فاصله‌ای ۳۱ تا ۳۳ اینچی با صندلی‌های جلویی دارند که آن را به یکی از راحت‌ترین صندلی‌های اکونومی در تمامی خطوط هوایی بدل می‌کند.

 

 

کلاس اکونومی در هواپیمایی قطر

 


بیزینس: جدا از سیستم‌های بیزینس بسیار خوب کابینی در برخی هواپیماها، در بدترین شرایط فاصله صندلی‌ها در این کلاس ۶۰ اینچ است و مسافران در کنار برخورداری از انواع غذاها، می‌توانند از میان انبوه فیلم‌ها، هر کدام را که خواستند برای دیدن انتخاب کنند. سیستم On Air mobile و شارژ لپتاپ از جمله امکانات حداقلی این کلاس به شمار می‌رود.

 

 

کلاس بیزینس در هواپیمایی قطر

 


فرست کلاس: تفاوت فرست کلاس‌های هواپیمایی قطر در هواپیماهای مختلف کاملا متفاوت است. در بویینگ‌های جدید این شرت کابین‌های اختصاصی برای مسافرین در نظر گرفته و امکانات بی‌شماری در اختیار آنان قرار می‌گیرد. همانطور که گفته شد این کلاس هوایی در این شرکت از جمله لوکس‌ترین سفرها در دنیا به شمار می‌رود.

 

 

فرست کلاس در هواپیمایی قطر

 

 

ابزارهای جدید که سفرهای هوایی را برای شما آسان می‌کنند

 

میزان بار مجاز در هواپیمایی قطر

میزان بار مجاز در کلاس اکونومی حدود ۷ کیلوگرم و با ابعاد کم‌تر از ۴۰ سانتی‌متر است، این میزان برای پروازهای بیزینس بسته به نوع هواپیما بین ۱۵ تا ۴۰ کیلوگرم و در ابعاد تقریبی ۳۰۰ سانتی‌متر است و برای پروازهای فرست کلاس نیز بین ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم و در همان ابعاد در نظر گرفته شده است.


معرفی ناوگان خط هوایی قطر


در حال حاضر این شرکت هوایی از هواپیماهای شناخته شده‌ای برای جا به جایی مسافران استفاده می‌کند:

 

 

Boeing 787-8 در هواپیمایی قطر

 

Boeing 787-8
تعداد موجود: ۳۰
گنجایش مسافر: ۲۵۴

 

Boeing 777-300 در هواپیمایی قطر

 


Boeing 777-300
تعداد موجود: ۳۵
گنجایش مسافر: ۴۱۲

 

Boeing 777-200 در هواپیمایی قطر

 


Boeing 777-200
تعداد موجود: ۹
گنجایش مسافر: ۲۵۹

 

 

Airbus A380-800 در هواپیمایی قطر

 


Airbus A380-800
تعداد موجود: ۸
گنجایش مسافر: ۵۱۷

 

 

Airbus A350 در هواپیمایی قطر

 


Airbus A350
تعداد موجود: ۱۹
گنجایش مسافر: ۲۸۳

 

 

Airbus A340-600 در هواپیمایی قطر

 

 


Airbus A340-600
تعداد موجود: ۴
گنجایش مسافر:۳۰۶

 

Airbus A330-300 در هواپیمایی قطر

 


Airbus A330-300
تعداد موجود: ۱۳
گنجایش مسافر: ۲۵۹ - ۳۰۵

 

Airbus A330-200 در هواپیمایی قطر


Airbus A330-200
تعداد موجود: ۱۳
گنجایش مسافر: ۲۳۲ - ۲۲۸ - ۲۷۲ - ۲۶۰

 

Airbus A321-200 در هواپیمایی قطر

 


Airbus A321-200
تعداد موجود: ۸
گنجایش مسافر: ۱۹۶ - ۱۸۲ - ۱۷۷

 

Airbus A320-200 در هواپیمایی قطر


Airbus A320-200
تعداد موجود: ۳۹
گنجایش مسافر: ۱۴۴ - ۱۳۲

 

Airbus A319LR در هواپیمایی قطر

 


Airbus A319LR
تعداد موجود: ۲
گنجایش مسافر: ۱۱۰ - ۴۰

 

اگر ترس از پرواز دارید این ۱۰ راهکار را امتحان کنید

 


نگاهی گذرا به هواپیمای خاص هواپیمایی قطر


A380 قطر

بزرگترین جت مسافربری دنیا دارای سه کلاس مختلف است که در دو سمت قرار گرفته‌اند. هواپیمایی بزرگ با چندین خدمه مختلف که برای پروازهای طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

A380 قطر

 


فرست کلاس: صندلی‌های بسیار عریض با روکش پارچه‌ای بسیار عالی که به حالت تخت کامل در می‌آیند و در حالت نشسته نیز یک میز تاشو در جلوی آن مستقر می‌شود. لباس خواب، امکانات اصلاح و آرایش و چندین چیز دیگر در طول سفر در اختیار مسافر قرار می‌گیرد.

 

 

فرست کلاس A380 قطر

 


کلاس بیزینس: چینش صندلی‌های بسیار بسیار بزرگ کلاس تجاری به صورت ۱-۲-۱ است که دور آن پارتیشن بندی کشیده شده و فضایی خصوصی در اختیار هر نفر قرار می‌دهد. صندلی‌ها به صورت تخت در آمده و سیستم اتصال اینترنت در سفر نیز جاری است و مسافران می‌توانند دستگاه‌های دیجیتال خود را شارژ کنند.

 

 

بیزینس کلاس A380 قطر

 


کلاس اکونومی: صندلی‌های موجود در این هواپیما، از جادارترین و البته راحت‌ترین مدل‌ها هستند. چینش صندلی‌ها در این هواپیما نسبت به مدل‌های مشابه شرکت‌های دیگر تعداد کم‌تری دارد که باعث شده جای پای بیشتری برای هر مسافر در نظر گرفته شود.

 

 

کلاس اکونومی A380 قطر

 

Boeing 787 Dreamliner قطر


این هواپیما نیز همچون دیگر مدل‌های مشابه دارای سه کلاس است که مشخصاتی همچون A380 دارد. اما ویژگی‌های این هواپیمای خاص که برنده چندین جایزه طراحی شده را با دیگر مدل‌ها متفاوت می‌کند.

 

 

Boeing 787 Dreamliner قطر

 

 

چراغ‌های LED موجود در هواپیما به گونه‌ای طراحی شده که با تغییر موقعیت زمانی در طول پروازهای بسیار طولانی، شرایط نوری را به گونه‌ای تغییر دهد تا از نظر روانی آمادگی حضور در منطقه زمانی جدید مهیا شود. کابین‌های فرست کلاس این هواپیما صندلی‌های بسیار بهتری نسبت به دیگر هواپیماها دارند و تعداد خدمه آن نیز بیشتر است.

 

 

فرست کلاس در Boeing 787 Dreamliner قطر

 

گران‌ترین جت‌های خصوصی دنیا متعلق به کدام سلبریتی است؟


فشار هوا در کابین‌های این هواپیما کم‌تر از هر هواپیمای دیگری است که همین باعث شده اکسیژن بیشتری به مسافران رسیده و احساس سرگیجه یا سردرد به خاطر پرواز، به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کند.
پنجره‌های این هواپیما هم بزرگ‌تر و با حاشیه‌ای کم‌تر از مدل‌های دیگر است که باعث شده مسافرین دید بهتری نسبت به بیرون داشته باشند.

 

 

کلاس اکونومی در Boeing 787 Dreamliner قطر

۰۲ بهمن ۱۳۹۶

نظرات کاربران