هیجان‌انگیزترین سرسره‌های آبی جهان را بشناسید

سرگرمی و تفریح‌ها
هیجان‌انگیزترین سرسره‌های آبی جهان را بشناسید

پارک‌های آبی امروزه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشورها به حساب می‌آیند. آنقدر که نام برخی از این پارک‌ها بیشتر از بناهای تاریخی سر زبان گردشگران هستند. این پارک‌ها به خاطر سرسره‌های هیجان‌انگیزشان شناخته می‌شوند و حالا اگر می‌خواهید شگفت‌انگیزترین سرسره‌های آبی جهان را بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید.

 

تجربه‌ای بی‌نظیر در این ۱۵ استخر لاکچری دنیا داشته باشید

 


۱- سامیت پلامت در آمریکا


یکی از مهیج‌ترین سرسره‌های جهان در ایالت فلوریدای امریکا قرار دارد. این سرسره که شیب آن نزدیک به نود درجه می‌رسد شما را با سرعتی سرسام‌آور از ارتفاعی نزدیک به ۳۰ متر به پایین سر می‌دهد. طراحی این سرسره به گونه‌ی مسیر یک پیست اسکی است.

 

آبشار Yosemite آمریکا ؛ یکی اززیباترین آبشارهای دنیا 

 

 

سامیت پلامت در آمریکا

 


۲- آکوالوپ در کره جنوبی


سال ۱۹۹۶ کشور کره‌ی جنوبی پارک آبی خلیج کارائیب را تاسیس کرد و سرسره‌ی آکوالوپ تبدیل به معروف‌ترین بازی این پارک شد. به قدری که امروزه این پارک آبی را با نام این سرسره می‌شناسند. این سرسره یک حلقه‌ی عمودی بسته است که شما با سرعتی هیجان‌آور درون آن سر می‌خورید.

 

 

آکوالوپ در کره جنوبی

 


۳- جمیرا اسکرا در دبی


 با تور دبی نوروز97 به جمیرا اسکرا  که در  پارک آبی وایلد وادی دبی  واقع شده است سر بزنید . این سرسره به عنوان بلندترین و سریعترین سرسره‌ی خارج از قاره امریکا شناخته می‌شود. جمیرا اسکرا شما را از ارتفاع ۳۳ متری سطح زمین با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت به پایین سر می‌دهد درحالیکه برج العرب یکی از زیباترین برج‌های جهان پیش چشمان شما قرار دارد.

 

 

اگر می‌خواهید از هیجان نفستان بند بیاید، ورزش‌های آبی دبی را امتحان کنید!

 

 

جمیرا اسکرا در دبی

 


۴- اینسانو در برزیل


اینسانو سرسره‌‎ای نیست که هرکس قادر به سوار شدنش باشد. این سرسره شما را از ارتفاع ۴۰ متری زمین با سرعتی نزدیک به صد کیلومتر بر ساعت به پایین سر می‌دهد. اینسانو در کشور برزیل قرار دارد.

 

 پارک Beach Park ؛ برزیل یکی از معروفترین پارک های آبی دنیا

 

 

اینسانو در برزیل

 


۵- سرسره توبوگان تفلیس


با تور گرجستان نوروز 97 علاوه بر گشت‌وگذار و کافه‌گردی در کوچه پس کوچه‌های تفلیس و دیدن کلیساهای تاریخی و دیدنی تفلیس حتما به پارک جینو هم بروید واوقات خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید.۶ سرسره‌ی جذاب و هیجان‌انگیز در پارک آبی جینو پارادایس تفلیس قرار دارند که به توبوگان معروف‌اند. این سرسره‌‌ها لوله‌هایی سرپوشیده هستند که شما را با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت از ارتفاع ۳۱ متری سر می‌دهند و در مسیری پیچاپیچ می‌پیچانند تا به استخری پر آب برسید. درون این سرسره‌ها با لامپ‌های رنگی نورپردازی شده است و کودکان زیر ۱۲ سال و افرادی که بیماری‌های قلبی دارند مجاز به استفاده کردن از آنها نیستند.

  

جینو پارادایس تفلیس؛ ارزان‌ترین پارک آبی دنیا

 

 

 سرسره توبوگان تفلیس

 


۶- وو ووزلا کوالالامپور


وو ووزلا همان بوق‌هایی‌ست که تماشاگران آفریقایی همراه خود به استادیوم‌های ورزشی می‌آوردند و امروزه پارک آبی سان‌وی‌لاگون کوالالامپور سرسره‌ای دارد به همین نام.پیشنهاد می‌کنیم با تور مالزی نوروز97  از وو ووزلای سان‌وی‌لاگون یکی از مهیج‌ترین سرسره‌های آبی جهان که به عنوان بزرگترین سرسره‌ی قیفی خارج از قاره‌ی امریکا نیز شناخته می‌شود دیدن کنید وهیجان را در این سرسره تجربه کنید. در این سرسره شما با سرعتی سرسام‌آور درون لوله‌های پر آب می‌چرخید و تنها کاری که از دست‌تان برمی‌آید انجام بدهید فریاد زدن است.

 

 ۱۰ پارک آبی کوالالامپور که با بازی در آنها قلبتان می‌ایستد

 

 

 وو ووزلا کوالالامپور

 


۷- مستر بلاستر در دبی


مستر بلاستر یک سرسره‌ی طویل است که در شهر دبی و اقع شده و شما  با تور دبی در سفر به این شهر به همراه خانواده می‌توانید درون آن لیز بخورید و هیجان‌زده شوید. این سرسره درست است که ارتفاع و یا شیب تندی ندارد اما به دلیل طولانی بودنش بسیار جذاب است و سوار شدنش آدم را سر شوق و هیجان می‌آورد.

 

 راهنمای سفر ۴ روزه به دبی ؛ شهر هیجان تفریح در شن‌های صحرا وآبی دریا

 

 

مستر بلاستر در دبی 

 


۸- کیتا دل میر ‌ایتالیا


کیتا دل میر نه به شیب نداشته‌اش شناخته می‌شود و نه به طویل نبودنش. این سرسره شما را از صخره‎‌های دریای مدیترانه سر می‌دهد و به دریای مدیترانه می‌اندازد. از همین روست که این سرسره در کشور ایتالیا مشهور شده است.

 

 

 کیتا دل میر ‌ایتالیا

 


۹- آتلانتیس


آتلانتیس هم هیجان‌انگیز است و هم ترسناک. این سرسره شما را از بلندای نه چندان مرتفع سر می‌دهد و درون لوله‌ای سر بسته اما شیشه می‌برد به زیر آب. به جایی که پر از کوسه‌های بزرگ ترسناک است. با لیز خوردن در این سرسره شما هم شانس این را دارید که به زیر آب بروید و هم اینکه در کنار کوسه‌ها شنا کنید.

 

 

  آتلانتیس

 


۱۰- قیف بزرگ در آمریکا


در ایالت فلوریدای امریکا سرسره‌ی ساخته شده است که لیز خوردن در آن جرأت و جسارت می‌خواهد. این سرسره یک قیف بزرگ است و اگر از بالا به آن نگاه کنید مانند دهانه‌ی یک آتش‌فشان است که می‌خواهد شما را درون خود ببلعد. قیف بزرگ در ساحل پالم قرار دارد و بسیارند کسانیکه از پله‌های این سرسره بالا می‌روند اما وقتی عظمت آن را می‌بینند، می‌ترسند و دوباره از همان پله‌هایی که بالا رفته‌اند پایین می‌آیند.

 

 

 قیف بزرگ در آمریکا

۲۰ دی ۱۳۹۶

نظرات کاربران