یک‌ شب را در زیباترین هتل‌های یخی دنیا ماجراجویی کنید

سرگرمی و تفریح‌ها
یک‌ شب را در زیباترین هتل‌های یخی دنیا ماجراجویی کنید

هتل‌های عجیب زیادی در دنیا وجود دارند که بعضا هیچ فلسفه وجودی در خود نمی‌بینند. اما داستان هتل‌های یخی از ۱۹۹۰ شروع شد. جایی که دو دوست سوئدی به نام‌های Par Granlund و Yngve Bergqvist تصمیم گرفتند در زمستان یک ایگلو یا گنبد یخی بسازند. بعد از موفقیت اولیه آن‌ها هر سال این کار را تکرار کردند و به مرور گالری‌های هنری در این محیط برپا کردند و بعدتر که درخواست اقامت در این ایلگوها به دستشان رسید، زمستان‌ها هتلی می‌ساختند که ملت شب‌ها را زیر پوشش یخی آن سر می‌کردند.
هنوز هم این هتل همه ساله گشایش پیدا می‌کند، اما این روزها هتل‌های یخی بیشتری در سطح دنیا وجود دارند، مکان‌هایی اعجاب‌آور که شاید یک شب اقامت در آن‌ها یک ماجراجویی محسوب شود.

 

یک شب را در هتل‌هایی با معماری عجیب ودیدنی بگذرانید

 


۱- هتل Icehotel


برترین هتل را باید همان شروع‌کننده این دست هتل‌ها دانست. در شمالی‌ترین نقطه سوئد و در شهر کوچکی به نام northern . هر ساله این مکان از ماه‌ دسامبر تا آوریل بازسازی و گشترش پیدا می‌کند و تمام آن از برف و مکعب‌های یخی پدید می‌آید. حتی لیوان‌هایی که در بار این هتل استفاده می‌شود نیز از یخ تهیه دیده شده است.

 

 

 هتل Icehotel

 

 


۲- Alta Igloo Hotel


نروژ دیگر کشوری است که هر ساله هتل یخی خود را بازسازی می‌کند. این مکان نیز تماما از یخ و برف پدید آمده و با وجود رختخواب‌هایی از چرم طبیعی و تشکچه‌های گرم‌شونده، شب‌ها برای خواب قابل تحمل می‌شود. با این حال یک سونای بزرگ و دو استخر آب گرم نیز در بیرون از محیط هتل در نظر گرفته شده تا میهمانان بتوانند دمای بدن خود را بالا برده و مدتی در آن‌ها به استراحت بپردازند.

 

 مخوف‌ترین هتل‌های دنیا را بشناسید

 

Alta Igloo Hotel

 


۳- Hotel de Glace


هتل شیشه‌ای تنها ۵ کیلومتر با کبک کانادا فاصله دارد و آن را می‌توان تقریبا در محیطی شهری در نظر گرفت. این اولین هتل یخی در آمریکای شمالی از سال ۲۰۰۱ تا امروز توانسته میزبان بیش از یک میلیون مسافر باشد. Hotel de Glace اوایل ژانویه شروع به کار می‌کند و تقریبا سه ماه فعالیت خود را ادامه خواهد داد تا اینکه هوا رو به گرمی برود.

 

 

Hotel de Glace

 


۴- Kirkenes Snowhotel


این هتل هم ساختار کلی‌اش از برف و یخ است و تخت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که با چرم خز طبیعی پوشانده شده‌اند. سالن‌های خواب بزرگ با تخت‌های کنار هم و سوییت‌های دو نفره از جمله انتخاب‌های مسافرین در این مکان به شمار می‌روند. اما اگر می‌خواهید تا حدودی تجربه حضور در یک کلبه برفی را داشته باشید و اصراری به تجربه کامل همه چیز ندارید، تخت‌های معمولی نیز در Kirkenes وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای خواب انتخاب کنید. یک رستوران گرم، سونا و حمام گرم نیز در بیرون هتل برای گرم شدن مسافرین در نظر گرفته شده است. Kirkenes که از سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرده است، هر ساله از ۲۰ دسامبر و تا حدود ۴ ماه خدمات ارائه می‌کند.

 

 

Kirkenes Snowhotel

 


۵- Snow Hotel


بزرگ‌ترین قلعه یخی دنیا با نام Kemi در فندلاند نیز هتلی تمام ساخته از برف و یخ در دل دارد. این قلعه بزرگ هر سال در زمستان و با توجه به میزان برفی که باریده شده باز سازی می‌شود و هر بار طرحی به خود می‌گیرد. رستوران، هتل و حتی کلیسای این مکان تقریبا دمایی زیر ۵ درجه دارند، اما اتاق‌ها که با تخت‌هایی از پوست و خز بز پوشیده شده‌اند، از طراحی زیبا و منحصر به فردی برخوردارند.

 

 

Snow Hotel

 


۶- Balea Ice Hotel


تنها هتل یخی رمانی از سطح دریا ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد و هر ساله با طرح و رنگی متفاوت و به وسیله مکعب‌های یخی تزیینی دوباره می‌شود. تنها راه دسترسی به این هتل زیبا که در جای‌جایش با استفاده از چراغ‌های led نورپردازی‌های زیبا صورت می‌گیرد، تله کابین است و مسافرین از این طریق به آن دست پیدا می‌کنند. تخت‌های این هتل همگی پوشیده از چرم و خز هستند و به مسافران کیسه‌های خواب برقی برای گرمای بهتر داده می‌شود. رستورانی نیز در این مجموعه وجود دارد که غذاهای بین‌المللی در آن سرو می‌شود.

 

 

Balea Ice Hotel

 


۷- Igloo Village Kakslauttanen


این هتل کمی با نمونه‌های دیگر تفاوت دارد. گنبدهای کوچک کنار هم که با سقف‌هایی شیشه‌ای شبی فوق‌العاده را برای میهمانانش رقم می‌زند. چند دهکده اینچنینی در لپلند فندلاند و در منطقه‌ای قطبی بنا شده که هر کدامشان ۴ رستوران مختلف در دل خود دارند. دو رستوران برای غذاهای محلی و دو رستوران برای غذاهای بین‌المللی. بزرگ‌ترین سونان دودی جهان نیز در این منطقه قرار دارد و مراجعه کنندگان می‌توانند به راحتی در آن دمای بدن خود را بالا ببرند. دیدن شفق قطبی در گنبدهای زیبای Kakslauttanen یکی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات هر آن کسی خواهد شد که به این منطقه زیبا سفر کند.

 

 

Igloo Village Kakslauttanen

 


۸- Snow Village Canada


این دهکده برفی نیز در ۵ کیلومتری مونترا و در جزیره سنت هالن واقع شده است. هتلی جذاب که تنها از برف و یخ درست شده و با نورپردازی‌های رنگارنگ جلوه‌ای فوق‌العاده در بیرون و داخلش دارد. اتاق‌ها کاملا از یخ درست شده اما در ساخت تخت‌ها از چوب نیز بهره برده شده است و رویش با خز طبیعی پوشانده شده. مراجعه کنندگان امکان حضور در بار زیبای این مکان را دارند، در یک رستوران گرم بیرون منطقه دسترسی خواهند داشت و برای تنظیم دمای بدن خود می‌توانند از حمام‌های بخار استفاده کنند.

 

 

Snow Village Canada

 


۹- Hoshino Resort Tomamu The Tower


ژاپنی‌ها هم هتلی یخی دارند که منظره‌ای رو به دریا دارد. این هتل زیبا اتاق‌هایی دارد که در آن امکاناتی بیشتر از آنچه در نمونه‌های قبلی به شما گفتیم در خود دارد و همه چیزش نیز تماما از یخ درست شده. حتی رستوران این مکان نیز غذاهایش را در ظروف یخی سرو می‌کند. با اینحال Hoshino از معدود هتل‌های یخی است که به جای استفاده از خز طبیعی، تنها از کیسه‌های خواب استفاده می‌کند اما از کیسه‌های گرم شونده برقی بسیار خوب. این هتل گرانقیمت برای هر شب حضور در آن مبلغ ۶۰۳ دلار طلب خواهد کرد که تقریبا دو و نیم برابر هتل‌هایی با همین سبک و سیاق اما نه از یخ در خود ژاپن است.

 

 

Hoshino Resort Tomamu The Tower

 


۱۰- Snow Village Hotel Kittila


و در آخر یک دهکده یخی دیگر در قطب شمال که تماما از یخ درست شده و از چندین و چند گنبد یخی و یک سالن بزرگ با چند اتاق کوچک تشکیل گشته است. از جمله خوبی‌های این هتل برنامه‌های متعددی است که در آن ترتیب داده می‌شود و شب‌هایی که بسیاری تا صبح در محوطه آن به پایکوبی مشغول می‌شوند.

 

 

Snow Village Hotel Kittila

۱۲ دی ۱۳۹۶

نظرات کاربران