زیباترین و باشکوه‌ترین معابد بودایی جهان در کدام کشورهاست؟

اطلاعات مفید
زیباترین و باشکوه‌ترین معابد بودایی جهان در کدام کشورهاست؟

معابد بودایی در سرتاسر جهان پر از زیبایی‎ها و فستیوال‌های جذاب هستند. این معبدها که در کشورهای جنوب شرق آسیا و هندوستان فراوان یافت می‌شوند یکی از پرطرفدارترین جاذبه‎‌های گردشگری این کشورها به حساب می‌آیند. اگر می‌خواهید زیباترین و باشکوه‌ترین این معابد را بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا یک به یک آنها را خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- معبد بوروبودور در اندونزی


 با توربالی نوروز 97 از بزرگترین و قدیمی‌ترین معبد بودایی جهان که در قرن هشتم و نهم میلادی با حدود ۲ میلیون قطعه سنگ ساخته شده است در کشور اندونزی قرار دارد و با نام بوروبودور شناخته می‌شود دیدن کنید. این معبد برای سالیان سال در زیر لایه‌ای از خاکستر آتشفشانی پنهان مانده بوده است و پس از گذشت قرن‌ها توسط باستان‌شناسان کشف شده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جاوه‌ی مرکزی به حساب می‌آید.

 

 ۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید

 

 

 بوروبودور در اندونزی

 


۲- معبد وات آرون در بانکوک


بانکوک پایتخت تایلند شهر معبد هاست با تور تایلند حتما از این جاذبه‌های بی‌نظیر دیدن کنید. بر کرانه‌ی رود چائو فرایا در جاده‌ی دوئم ۱۵۸ بانکوک معبدی قرار دارد که نام خود را از خدای هندو آرونا گرفته است. آرونا خدایی‌ست که به صورت اشعه‌های خورشید در حال طلوع نمود پیدا می‌کند و توصیف می‌شود. این معبد به معبد سپیده دم نیز معروف است. چرا که بازتابش نور خورشید در اول صبح از سطح آن، تصویر با شکوهش را روی رود چائو می‌اندازد. قدمت این معبد به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد اما شکل امروزینش را از قرن نوزدهم و زمان شاه رامای دوم به خود گرفته است.

 

 ۸ معبد شگفت‌انگیز ومهم بانکوک را ببینید

 

 

وات آرون در بانکوک

 


۲- معبد باتو کیوزدر مالزی


در شمال کوالالامپور پایتخت مالزی غاری با نام باتو قرار دارد که در گذشته مخفیگاه کمونیست‌ها بوده اما امروزه محل اصلی تجمع و عبادت هندوهاست. چرا که معبد باتو کیوز در آن قرار دارد. این غار در سال ۱۸۸۱ توسط یک جستجوگر آمریکایی کشف شده است و باتو کیوز پس از طی ۲۷۲ پله از این غار بر بلندای آن قرار دارد. هرساله در ماه فوریه عده زیادی از گردشگران با تور مالزی به این شهر سفر می کنند تا شاهد ترسناک‌ترین فستیوال دنیا که تایپوسام نام دارد و در این معبد برگزار می‌شود باشند . طی این مراسم هندوها سیخ و قلاب‌های مختلف در بدن خود فرو می‌کنند تا خود را آرایش کرده باشند و سپس در این معبد به غسل و قربانی کردن می‌پردازند.

 

 ۷ جاذبه گردشگری درکوالالامپور؛ ابر شهر توریستی مالزی

 

 

معبد باتو کیوزدر مالزی

 


۴- معبد ویپاسانا در بمبئی


در شمال غربی بمبئی معبدی بزرگ و باشکوه ساخته شده است که نماد صلح و آرامش جهان است. ساخت این معبد در سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز و در سال ۲۰۰۸ درب‌ها آن به روی عموم گشوده شده است. این معبد که از سوی آب محصور شده است به عنوان تالار بزرگی برای مدیتیشن و مراقبه شناخته می‌شود . تمامی گردشگرانی که با تور هند نوروز97  به این شهر سفر می کنند می‌توانند در کلاس‌های مختلف مدیتیشن که در آن برگزار می‌شود به صورت رایگان شرکت کنند. ویپاسانا یکی از مهمترین معابد دنیاست که آداب و سلوک هندوها را به نمایش عموم می‌گذارد و مردم را تشویق به قدم گذاشتن در این مناسک و آئین‌ها می‌کند.

 

 معابد باستانی هند که نفس را در سینه حبس می‌کند

 

 

معبد ویپاسانا در بمبئی

 


۵- معبد پا دت لوآنگ در لائوس


معبدی که به مانند مراحل مختلف سلوک در آئین بودایی چندین سطح و تراس دارد و در کشور لائوس واقع شده است. پایین‌ترین سطح این معبد که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است نشان‌دهنده‎‌ی جهان مادی و بالاترین سطح آن نشان‌دهنده‌ی جهان نیستی است. این معبد در جنگ‌ها چندین بار نابود و مجددا بازسازی شده است.

 

 

معبد پا دت لوآنگ در لائوس

 


۶- معبد پراکائو در تایلند


پراکائو مهمترین معبد درون قصر سلطنتی تایلند است و از آن با عنوان معبد بودای زمردین نیز نام می‎‌برند. مجسمه‌ی بودای زمردین که جنس آن از سنگ یشم سبز رنگ است و در حالت مراقبه نشسته است در این معبد قرار دارد. این مجسمه ۴۵ سانتی‌متر ارتفاع و ۳ دست لباس زرین مخصوص دارد که پادشاه تایلند برحسب تغییر فصل‌ها طی مراسمی رسمی لباس‌های این مجسمه را عوض می‌کند.برای دیدن پراکائو می‌توانید با تور تایلند نوروز97 به بانکوک سفر کنید.

 

۱۰ تصویر از تایلند که شما را مشتاق سفر به این کشور می‌کند

 

 

معبد پراکائو در تایلند

 


۷- معبد چنگ هونگ تنگ در ملاکا


با تور مالزی نوروز97 به شهر تاریخی ملاکا که انباشته از معبدها و مسجدهاست سفر کنید ، معبد چنگ هونگ تنگ، قدیمی‌ترین و زیباترین معبد این خیابان واقع شده است. این معبد بر سه آموزه‌ی سنتی چینی به نام‌های تائوئیسم، بودیسم و آیین کنفسیوس متمرکز است و چندین سالن بزرگ و کوچک برای گرامیداشت این آئین‌ها دارد.

 

 ۸ جاذبه دیدنی ملاکا شهر تاریخی و دانشجویی مالزی

 

معبد چنگ هونگ تنگ در ملاکا

 


۸- معبد وانسانگ وارارام در پاتایا


در بیست کیلومتری جنوب پاتایا در مجموعه‌ای ۱۴۵ هکتاری که گرداگردش را فضاهای سبز، باغچه‌ها و باغ‌ها، دریاچه‌های بزرگ و کوچک و ساختمان‌هایی با معماری‌های چشم‌نواز فراگرفته‌ است، معبدی قرار دارد که در سال ۱۹۷۶ برای جشن‌های مذهبی و نیز گرامیداشت مقام وطن پرستی سومدج پرا رهبر وقت تایلند ساخته شده است.  تور پاتایا بهترین فرصت برای دیدن این معبد و مراقبه و مدیتیشن می‌باشد و همه روزه از ساعت هشت صبح تا پنج عصر درب‌هایش به روی علاقه‌مندان باز است.

 

 به معبد وانسانگ وارارام  بروید وساعت‌ها سکوت وآرامش را تجربه کنید

 

 

معبد وانسانگ وارارام در پاتایا

 

 

نکته‌ی حائز اهمیت در بازدید از این معبد آن است که بازدید کنندگان باید شانه‌ها و دست‌های خود را بپوشانند و برای پوشاندن پاهای خود نیز از شلوارها و دامن‌های بلند استفاده کنند.

۱۲ دی ۱۳۹۶

نظرات کاربران