۱۰ تله‌کابین طولانی جهان که طلسم رویاهایتان را می‌شکند

اطلاعات مفید
۱۰ تله‌کابین طولانی جهان که طلسم رویاهایتان را می‌شکند

تله‌کابین‌ها سواری که در ابتدا برای کوهنوردان و اسکی‌بازان بسیار پر کاربرد بوده‌ است امروزه به یکی از مهیج‌ترین تفریحات عموم مردم تبدیل شده است. به قدری که در هرجای کوهستانی و خوش آب و هوای جهان که پا بگذارید محال ممکن است مسیری کابلی وجود نداشته باشد. اگر می‌خواهید جذاب‌ترین و مهیج‌ترین مسیرهای کابلی جهان را بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید.

 

 بهترین وشگفت‌انگیزترین چشمه‌های آب‌گرم جهان

 


۱- تله‌کابین سوگارلوف


کوهستان سوگارلوف در شهر ریودوژانیروی برزیل مسیر کابلی فوق‌العاده‌ای دارد که چشم‌اندازی بی‌نظیر از سواحل و جنگل‌های این شهر در اختیار بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد. این تله‌کابین و مسیرش قدمتی بسیار کهن و نزدیک به صد سال دارند اگرچه امروزه کاملا مجهز و بازسازی شده است.

 

 

تله‌کابین سوگارلوف

 


۲- تله‌کابین Vanoise Express


این تله‌کابین در کشور فرانسه قرار دارد و یکی از خاص‌ترین تله‌کابین‌های جهان است. چرا که می‌تواند شما را به نقاطی روی کره‌ی زمین و کشور فرانسه ببرد که به غیر از یک مسیر کابلی به هیچ عنوان امکان دیدن آن نقاط فراهم نبوده و نیست. کابین‌های این تله‌کابین از مجهزترین کابین‌های جهان هستند و فاصله‌ی میان این کابین‌ها تا سطح زمین در حدود ۴۰۰ متر است.

 

 

تله‌کابین Vanoise Express

 


۳- تله کابین Mi Teleferico


برای فرار از ترافیک، بر فراز شهر لاپاز بولیوی مسیری کابلی طراحی شده است که افراد را به شهر اِل آلتو می‎رساند. این تله‌کابین یکی از منحصر به فردترین تله‌کابین‌های جهان است. چرا که به دور از محیط‌های گردشگری و در شهر واقع شده است و این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد که شهر را از بالا و از زوایای گوناگون تماشا کنند.

 

 

تله کابین Mi Teleferico

 


۴- تله‌کابین لنکاوی


 با تورمالزی  به جزیره زیبایی‌های رعب آور لنکاوی سفر کنید .تله‌کابین لنکاوی شما را از فراز جادوها و طلسم‌ها عبور می‌دهد و درحالیکه درخت‌های انبوه گره خورده در هم مسحورتان می‌کند شما را می‌برد به ارتفاع، به آسمان. این تله‌کابین از روستای اورینتال سفرش را با شما آغاز می‌کند و اگر بخواهید تا پل معلق هم شما را می‌رساند اما در میان راه نیز ایستگاه‌هایی دارد که اگر بخواهید می‌توانید پیاده شوید و گشت و گذارتان از آن مناطق و جنگل‌ها را بدون همراهی تله‌کابین ادامه دهید.

 

۶ تفریح جذابی که باید در لنکاوی امتحان کنید

 

 

تله‌کابین لنکاوی

 

 

ایستگاه آخر این تله‌کابین که برخی کابین‌‎هایش کف شیشه‌ای دارند، پل معلق جزیره‌ی لنکاوی است که در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

 


۵- تله‌کابین Skyline Queenstown


این تله‌کابین در کشور نیوزیلند و شهر کوئیزتاون قرار دارد و با شیب زیاد شما را از سطح دریا به ارتفاع ۴۵۰ متری می‌رساند. در طول مسیر نه چندان زیاد این تله‌کابین شما می‌توانید از زیبایی‌های شهر کوئینزتاون دیدن کنید که دریاچه‌ی واکاتیپو در اطراف آن قرار دارد.

 

 

تله‌کابین Skyline Queenstown

 


۶- تله کابین Stanserhorn Cabiro


در مسیری سرسبز و زیبا، و بر فراز دهکده‌ی استنز در سوئیس، مسیری کابلی طراحی شده است که یکی از مسیرهای بی‌نظیر است. تله کابین استانس هورن یکی از مهیج‌ترین تله‌کابین‌های دنیاست چرا که این امکان را به بازدیدکنندگانش می‌دهد روی سقف کابین بایستند و زیبایی‌های مسیر را در ارتباطی مستقیم با طبیعت کشف کنند. طول مسیر این تله‌کابین ۲۳۲۰ متر است و طی کردن آن در حدود هفت دقیقه زمان می‌برد.

 

 

تله کابین Stanserhorn Cabiro

 


۷- تله‌کابین Palm Springs Aerial Tramway


این تله‌کابین در کالیفرنیای امریکا واقع شده است و یکی از بزرگترین مسیرهای کابلی جهان را در اختیار دارد. چرا که کف دره‌ای پست را به قله‌ای مرتفع متصل می‌نماید. این تله‌کابین که در سال ۱۹۶۳ افتتاح شده است در تمامی فصول سال تصاویری بی‌نظیر از کوهستان و حومه‌ی ایالت کالیفرنیا در اختیار بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد.

 

 

تله‌کابین Palm Springs Aerial Tramway

 


۸- تله‌کابین Titlis Rotair


این تله‎کابین پر سرعت‌ترین تله‌کابین جهان است که در کشور سوئد واقع شده است. مسیر سه کیلومتری این تله‌کابین در عرض ۵ دقیقه طی می‌شود و بازدیدکنندگان با بیشترین سرعت از فراز بزرگترین یخچال طبیعی اروپا به پرواز درمی‌آیند.

 

 

تله‌کابین Titlis Rotair

 


۹- تله‌کابین نگونگ پینگ


یکی از امن‌ترین و زیباترین مسیرهای کابلی جهان تله‌کابین نگونگ پینگ در هنگ کنگ است. با سوار شدن این تله‌کابین می‌توانید مجسمه‌ی ۲۶ متری بودا را که در وسط باغی قرار گرفته است ببینید و رفته رفته به آن نزدیک و دور شوید. این تله‌کابین شما را به صومعه‌ی پولین می‌رساند.

 

 

تله‌کابین نگونگ پینگ

 


۱۰- تله‌کابین بال‌های تاتو


با تورارمنستان نوروز۹۷ به کشور کهن ارمنستان سفر کنید . تله کابین بال‌های تاتو طولانی‌ترین تله‌کابین کابلی بدون توقف جهان است که نزدیک به ۶ کیلومتر طول دارد. این تله‌کابین در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده و نامش در فهرست گینس به ثبت رسیده است. بال‌های تاتو از مسیری کوهستانی و بسیار زیبا عبور می‌کند تا گردشگران را به یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ارمنستان یعنی کلیسای تاتو برساند.

 

۱۰ حقیقت شگفت انگیز ارمنستان که شما را مشتاق سفر به این کشور می‌کند

 

 

تله‌کابین بال‌های تاتو 

 


۱۱- تله‌کابین استانبول


سال ۲۰۰۵ میلادی در ساحل گلدن‌هورن استانبول ایستگاه اول تله‌کابینی افتتاح شد که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده است که هر ساله گردشگران بی‌شماری با توراستانبول برای دینش به این شهر سفر می‌کنند . این تله‌کابین شما را از فراز کاخ دولما باغچه، هتل هیلتون و بسیاری دیگر از زیبایی‌های شهر استانبول عبور می‌دهد و تصویری خاص از این شهر برایتان می‌سازد.

 

۱۰ جاذبه گردشگری که قبل از ترک استانبول باید ببینید

 

 

تله‌کابین استانبول

۱۰ دی ۱۳۹۶ (به‌روز رسانی شده در: 07 مرداد 1398)

نظرات کاربران