ارزان‌ترین شهرها برای سفر در سال ۲۰۱۸ به انتخاب مجله فوربس

اطلاعات مفید
ارزان‌ترین شهرها برای سفر در سال ۲۰۱۸ به انتخاب مجله فوربس

مجله فوربس طبق عادت سالانه‌اش، لیست‌های متفاوتی در زمینه گردشگری منتشر می‌کند که یکی از این لیست‌ها مربوط به ارزان‌ترین مقاصد گردشری دنیا می‌شود. در این لیست می‌‌توان از هر قاره‌ای شهری دید و بازه‌ی انتخاب‌ها از سرزمین‌هایی با مشخصه‌های متفاوت گسترده‌ است.

 

۱۰ کشور که با هزینه ارزان می‌توانید به آنها سفر کنید


کانکون، مکزیک


یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای مکزیک از نظر هزینه‌، از بسیاری شهرهای ساحلی دنیا ارزان‌تر خواهد بود و با آب و هوای بسیار عالی و آب‌های شفاف و سواحل طولانی، مکانی ایده‌آل برای سفرهای تفریحی محسوب می‌شود.

 

 

 کانکون، مکزیک

 


آتن، یونان


یونان با توجه به وضعیت اقتصادی‌اش و افت ارزش ارز این کشور، از نظر هزینه‌، سال به سال سفر به این کشور ارزان‌تر می‌شود و سال ۲۰۱۸ نیز از این قائده مستثنی نیست. با این حال آتن یکی از شاخص‌ترین شهرهای دنیا چه از نظر زیبایی‌هایی طبیعی و چه از نظر غنای فرهنگی و آثار باستانی محسوب می‌شود و به نظر سال جدید میلادی بهترین زمان برای سفر به این شهر است.

 

با چند راهکار ساده ارزان سفر کنید

 

 

 آتن، یونان

 


زاگرب، کرواسی


کشورهای شرق اروپا از نظر هزینه به هیچ وجه قابل مقایسه با کشورهایی نظیر فرانسه و ایتالیا نیستند و کرواسی به تنهایی بخش زیادی از گردشگران این بخش اروپا را به دوش می‌کشد.با تور صربستان کرواسی می‌توانید به دیدن زاگرب با کوه‌هایی سر به فلک کشیده، دشت‌های سرسبز بروید. شهری با معماری خاص و بناهای تاریخی و دیدنی‌، با قیمت پایین هتل‌ها و رستوران‌ها، در کل هزینه کمی برایتان خواهد داشت.

 

 

 زاگرب، کرواسی

 


استانبول، ترکیه


 با توراستانبول به این شهر دو پارچه اروپایی آسیایی سفر کنید که این روزها با توجه به وضعیت سیاسی‌اش در سطح دنیا، همچون یونان با افت ارزش واحد پولی‌اش مواجه است و با کم شدن تقریبی تعداد گردشگرانی که به آن مراجعه می‌کنند، هزینه‌های حضور در این شهر بسیار زیبا تا حد زیادی کاهش پیدا کرده‌ است. حالا که عید نزدیک است، می‌توانید به همین سادگی با تور استانبول نوروز 97 همراه شوید و به این شهر دیدنی سفر کنید.

 

راهنمای سفر ۴ روزه به استانبول؛ شهر سفرهای عاشقانه

 

 

 استانبول، ترکیه

 


پکن، چین


اگر تابستان‌های گرم پکن و هزینه‌های پایین هتل‌ها در این زمان را نادیده بگیریم، باز هم هزینه‌های سفر به این شهر بزرگ ارزان‌تر از بسیاری شهرهای دیگر دنیا تمام می‌شود. با تورچین می‌توانید علاوه بر اقامت در هتل‌های ارزان قیمیت پکن ، از بخش‌های زیادی از شهر رایگان  بازدید کنید و در بقیه موارد نیز برای بازدید از جاذبه‌های شهری قیمتی بسیار پایین پرداخت کنید . شاید انتخاب مناسبی برای تعطیلات عید باشد. تور چین نوروز 97 از هم‌اکنون پذیرای میهمان‌های سال‌جدید هست.

 

 

 پکن، چین

 


بندر سالوت، هاییتی


از زیبایی‌های هاییتی هر چه بگوییم کم است و بعضی بنادر آن حتی در این زیبایی‌ها نیز منحصر به فرد به نظر می‌رسند. با این حال هزینه‌های کلی در این کشور مشخصا نسبت به بسیاری کشورها پایین‌تر بوده و در این بین سالت را باید از نظر جاذبه‌های گردشگری و هزینه مناسب‌تر دانست. البته دلیل اصلی این موضوع زمین‌لرزه سال ۲۰۱۰ در این شهر است و مدیران شهری بندر سالوت قصد دارند با جشنواره‌های مختلف و کم‌ کردن هزینه‌ها، دوباره گردشگران را به این شهر برگردانند.

 

 

 بندر سالوت، هاییتی

 


بالی، اندونزی


بالی طی سال‌های اخیر به یکی از شهرهای پرطرفدار برای سفر بدل شده اما این‌ها نیز خیلی تفاوتی در هزینه‌های آن ایجاد نکرده است. توربالی شما را به یکی از شهرهای زیبا از نظر مناظر طبیعی، سواحل عالی و همچنین سازه‌های باستانی شگرف می‌برد . جایی که از همه لحاظ برای سفر ایده‌آل به نظر می‌رسد.

 

۱۰ دلیل مهم برای اینکه به بالی سفر کنیم

 

 

 بالی، اندونزی

 


لائوس


لائوس شهری خاص از نظر جاذبه‌های طبیعی در شرق آسیاست و با پیشینه جذاب و بناهای باستانی متفاوتش سالانه گردشر زیادی را به خود می‌بیند. اما این حجم بالای گردشگران در نهایت به زیاد شدن هزینه‌های سفر و ماجراجویی در این کشور بدل نشد و در بسیاری از بخش‌های آن می‌توان با قیمت‌هایی بسیار پایین روزهای جذابی را سپری کرد.

 

 

 لائوس

 


آلگاوره، پرتغال


به طور کلی سفر به کشورهای اروپایی عموما هزینه بالایی می‌طلبد اما آلگاوره با خط ساحلی ۲۰۰ کیلومتری زیبایش، از نظر هزینه قابل مقایسه با شهرهای گردشگرپذیر اروپا نیست. این شهر بسیار کوچک یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری پرتغال به حساب می‌آید و با توجه به هتل‌های متعددی که در خود دارد قابلیت پذیرش مسافر به تعداد بسیار بالایی در سال را خواهد داشت.

 

 

 آلگاوره، پرتغال

 


ریو دوژانیرو، برزیل


یکی از جذاب‌ترین شهرها برای سفر در تمام دنیا. اگر چه هزینه سفر از ایران به این کشور با توجه به مسافت آن زیاد خواهد شد، اما ریودوژانیرو در خودش هزینه‌ی زیادی روی دست شما نخواهد گذاشت. هتل‌های ارزان و مراکز تفریحی متعدد و اغلب رایگان این شهر باعث می‌شوند با پرداخت پولی اندک روزهای شاد و فوق‌العاده‌ای را در سواحل این شهر زیبا بگذرانید. البته این به شرطی است که زمان سفر شما با فستیوال‌ها یا جشن‌های مختلف مغایر نشود که آن وقت با توجه به ازدیاد جمعیت، هزینه‌ها به شکل سرسا‌م‌آوری زیاد خواهد شد.

 

 

 ریو دوژانیرو، برزیل

 


تفلیس، گرجستان


زیبایی در عین سادگی، طبیعتی بکر و فوق‌العاده، معماری کم‌نظیر و غذاهایی خاص که باعث شده با شناخت بیشتر دنیا، این سال‌ها میزان گردشگرانی که با تورگرجستان در تمامی فصل‌ها به این شهر مراجعه می‌کند به شکل چشم‌گیری افزایش یابد. با این حال از نظر هزینه رفتن به گرجستان به طرز عجیبی مقرون به صرفه است. قیمت قتل‌ها، هزینه مربوط به مراجعه به مراکز گردشگری و قیمت غذاها بسیار خوب هستند. نگران نباشید همین شرایط در فضل‌های پر سفر هم وجود دارد، برای همین بسیاری از ایرانی‌ها برای تعطیلات عید همراه با تور گرجستان نوروز 97 میهمان این شهر می‌شوند.

 

راهنمای سفری ۴ روزه به تفلیس؛ شهر تاریخی و دیدنی 

 

 

 تفلیس، گرجستان

۰۵ دی ۱۳۹۶

نظرات کاربران