بهترین و شگفت‌انگیزترین چشمه‌های آب گرم جهان

اطلاعات مفید
بهترین و شگفت‌انگیزترین چشمه‌های آب گرم جهان

چشمه‌های آب گرم در سرتاسر دنیا به دلیل زیبایی‌های بصری و خواص درمانی به عنوان یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آیند. این چشمه‌ها که از زمین می‌جوشند و سرشار از مواد معدنی هستند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شده‌اند. اگر می‌خواهید بهترین و شگفت‌انگیزترین چشمه‌های آب گرم جهان را بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا آنها را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- دریاچه‌ی فرینگ پن در نیوزیلند


فرینگ پن بزرگترین چشمه‌ی آب گرم جهان است که هر لحظه آب از آن می‌جوشد و بخارش چون مه در هوا پراکنده می‌شود. قطر این دریاچه نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع است. متاسفانه این چشمه جای مناسبی برای شنا کردن نیست چرا که دمای آب آن بیش از ۵۰ درجه‌ی سلسیوس است. می‌گویند زمین لرزه‌ای که در سال ۱۸۸۶ در نیوزیلند رخ داده است یکی از مهمترین علت‌های شکل‌گیری این دریاچه‌ی شگفت‌انگیز بوده است. فرینگ ‌پن در فارسی به معنای ماهیتابه‌ی داغ است.

 

 

فرینگ پن در نیوزیلند

 


۲- چشمه‌ی آب گرم پاموکاله در ترکیه


 با توراستانبول از پاموکاله یکی از معروف‌ترین و زیباترین چشمه‌های آب گرم جهان دیدن کنید. این چشمه از ۱۷ تراس قطعه، قطعه تشکیل شده است که به دلیل صخره‌های سفید رنگ و آب شفاف بی‌نظیرش جلوه‌ای خاص دارد. سالانه تعداد زیادی از گردشگر با  توراستانبول نوروز۹۷ برای شنا کردن در این دریاچه به کشور ترکیه سفر می‌کنند. املاح موجود در آب این چشمه برای درمان بیماری‌های پوستی و استخوانی بسیار مفید هستند.

 

 

آب گرم پاموکاله در ترکیه

 


۳- دریاچه‌ی بویلینگ در دومنیکا


این دریاچه به عنوان دومین چشمه‌ی بزرگ آب گرم در جهان شناخته می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آتشفشانی که در جزیره‌ی دومنیکا قرار دارد سبب گرم شدن آب این چشمه می‌شود. بویلینگ چون در انحصار صخره‌ها و سنگ‌ها قرار گرفته است زیبایی خاصی دارد.

 

 

دریاچه‌ی بویلینگ در دومنیکا

 


۴- چشمه‌ی آب برهماکوند در هندوستان


هند به لطف آب وهواب مطبوعش همیشه یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان شمرده می‌شود . تورهند و دیدن جاذبه‌های شگفت‌انگیز این کشور مطمئنن تجربه متفاوتی خواهد بود. چشمه برهماکوند که از تلاقی آب‌های هفت چشمه به دست می‌آید برای پیروان آیین بودا و هندوها بسیار مقدس شمرده می‌شود. این چشمه در ایالت بهار هند واقع شده است. آب این چشه خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد.

 

 

برهماکوند در هندوستان

 


۵- چشمه ماموت در امریکا


این چشمه یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آب گرم جهان است که سالانه هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خود می‌کشاند. سنگ‌های آهک سفید رنگ، این چشمه را در حصار خود درآورده‌اند و به آن جلوه‌ای بی‌نظیر بخشیده‌اند.

 

 

چشمه ماموت در امریکا

 


۶- دریاچه خون ژاپن


آب این دریاچه سرشار از آهن است و همین سبب شده است این دریاچه به رنگ سرخ درآمده باشد. خون در میان چشمه‌ها و دریاچه‌های بیشمار کشور ژاپن به عنوان زیباترین دریاچه شناخته می‌شود و به دلیل صخره‌های سرخ رنگ دور و اطرافش، در میان بومیان آن منطقه به جهنم معروف است.

 

 

دریاچه خون ژاپن

 


۷- کاسکاتا دل مولینو در ایتالیا


دمای آب این چشمه نزدیک به ۳۷ درجه سانتی‌گراد است و آب از ارتفاعی می‌جوشد و روی صخره‌ها فرومی‌ریزد. کارشناسان بررسی کرده‌اند و دیده‌اند آب این چشمه سرشار از سولفور است. کاستا دل مولینو با وجود زیبایی منحصر به فردی که دارد یک از چشمه‌های آب گرم کمتر شناخته شده‌ی جهان است.

 

 

کاسکاتا دل مولینو در ایتالیا

 


۸- چشمه‌ی آب گرم دیسپشن در قطب جنوب


دیسپشن آنفدر زیبا و بی‌نظیر است که هرچقدر از زیبایی آن بگوییم کم گفته‌‎ایم. این دریاچه در جزیره‌ای به همین نام واقع شده است که در دهانه‌ی یک آتشفشان فعال قرار دارد. دمای آب این چشمه در بخش‌های مختلفش متفاوت است و در داغ‌ترین بخشش به ۷۹ درجه‌ی سلسیوس می‌رسد.

 

 

دیسپشن در قطب جنوب

 


۹- چشمه آب گرم کلونگ توم در تایلند


این چشمه‌ی آب گرم در ۷۰ کیلومتری جزیره‌ی کرابی تایلند واقع شده است که در سفر با تورتایلند حتما باید ازآن دیدن کنید. شنا در آب این چشمه برای کسانیکه رماتیسم دارند بسیار توصیه می‌شود. چرا که آب این چشمه مملو از نمک‌های معدنی است. کلونگ توم از حفره‌های آتش‌فشانی که درونش قرار دارد گرم می‌شود.

 

 

کلونگ توم در تایلند

 


۱۰- چشمه‌ی منشوری در امریکا


منشوری یک چشمه‌ی آب بی‌نظیر است که به دلیل باکتری‌هایی که دارد، سطح آبش را طیف وسیعی از رنگ‌ها تشکیل می‌دهند. سطح آب این چشمه را می‌توانید به رنگ‌های سرخ و نارنجی و زرد و سبز و آبی مشاهده کنید. قطر آب این چشمه به ۹۰ متر می‌رسد و مرکز آن به دلیل گرمای ویرانگری که دارد مورد حفاظت قرار گرفته شده است. عمق این دریاچه به ۵۰ متر است.

 

 

چشمه‌ی منشوری در امریکا

۲۹ آذر ۱۳۹۶

نظرات کاربران