رمانتیک‌ترین شهرهای جهان که باید لحظات عاشقانه‌تان را در آنجا خاطره کنید

اطلاعات مفید
رمانتیک‌ترین شهرهای جهان که باید لحظات عاشقانه‌تان را در آنجا خاطره کنید

در سراسر کشورهای جهان شهرهایی وجود دارند که به دلیل تاریخ، زیبایی و حال و هوای مردمانش به شهرهای رمانتیک معروف شده‌اند. این شهرها؛ خانه‌ها، کافه‌ها، پارک‌ها و نمادهایی ویژه دارند و همواره مورد توجه نویسندگان بوده‌اند. چه قصه‌های عاشقانه‌ای که در این شهرها اتفاق افتاده‌ و نویسندگان سرشناس دنیا آنها را به نگارش درآورده‌اند. اگر می‎خواهید رمانتیک‌ترین شهرهای جهان را بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا آنها را خدمتتان معرفی کنیم. این شهرها لحظات خاصی را برای شهروندان و گردشگرانشان فراهم می‌آورند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از آنکه با آنها آشنا شدید به سرعت مقدمات سفرتان به آنها را آغاز کنید.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید


 پاریس در فرانسه


عکس پاریس و برج ایفل از قدیم تا به امروز روی بسیاری از کارت پستال‌های عاشقانه حک شده است. این شهر که شهر کافه‌ها و دورهمی‌هاست، به دلیل قدمت، بناها، نویسندگان و شاعرانی که دارد همواره تصویرهای عاشقانه از خود نشان داده است. به قدری که این شهر را باید عاشقانه‌ترین شهر جهان نامید. در پیاده‌راه‌های پاریس که قدم بزنید بیشمار زوج‌های جوان را می‌بینید که دست به دست یکدیگر زندگی را با هم گام می‌زنند. به کافه‌های این شهر که بروید بیشمار عاشقان را می‌بینید که به یکدیگر چشم دوخته‌اند و لحظات عاشقانه‌ی عمرشان را سپری می‌کنند. به کلیساهای این شهر که سر بزنید بیشمار عروس و داماد را می‌بینید که در حال عهد بستن با یکدیگر هستند.

 

 

پاریس

 


 رم در ایتالیا


رم شهر تاریخ است. شهر بناهای باشکوه. شهری که ۶ جلد از کتاب معتبر تاریخ تمدن ویل دورانت را به خود اختصاص داده است. خیابان‌ها، پارک‌ها، میدان‌ها و کلیساهای این شهر آنقدر بی‌نظیرند که اغلب سینماگران علاقه‌مندند فیلم‌های عاشقانه‌ی خود را در این شهر بسازند. رسم عاشقان این شهر است که به کنار حوض‌های مختلف شهر بیایند و با انداختن سکه‌ای در آب آرزوی عشقی پایدار برای خود بکنند.

 

 

رم در ایتالیا

 


 وین در اتریش


وین شهر موسیقی کلاسیک است که شما در هر کجای آن قدم بزنید نوای اسرارآمیز موسیقی را خواهید شنید. طراحی بی‌نظیر خیابان‌هایی که کالسکه‌های اسب از آن عبور می‌کنند، قصرها و موزهای باشکوه، همه و همه به این شهر قدرت جادویی عشق بخشیده‌اند.

 

 

وین در اتریش

 


 پراگ در جمهوری‌چک


پراگ پایتخت جمهوری‌چک یکی از شهرهای بی‌نظیری است که جای‌جایش بوی عشق می‌دهد. معماری شگفت‌انگیز و با اصالت این شهر، ساختمان‌هایی در دل آن به وجود آورده‌ است که شما را می‌برد به گذشته. به قصه‌های شاه و پریان و افسانه‌های عاشقانه. میدان قدیمی و پل چارلز این شهر از میعادگاه‌های عاشقانش در طول تاریخش بوده‌اند. خیابان‌های این شهر در شب، با نورهای زیبای زرد رنگی که زینت‌بخش و روشنا بخش آن هستند، عاشقانه‌تر و رمانتیک‌تر از روز می‌شوند.

 

 

پراک در چک

 


 فلورانس در ایتالیا


فلورانس شهر بازدید از هنرهای زیبای میکلانژ و بوتیچلی است و هرجا هنر باشد مگر می‌شود عشق موج نزند! این شهر، شهر پرسه‌های عاشقانه‌ست و رستوران‌های آن یکی از اصلی‌ترین محل‌های قرارهای عاشقانه. بهترین غذاهای ایتالیایی در رستوران‌های این شهر زیر سوسوهای نور شمع سرو می‌شوند و حال و هوایی عاشقانه برای هرکسی که به آنجاها برود می‌سازند.

 

 رویایی ترین و رمانتیک‌ترین مکان‌های گردشگری دنیا را ببینید

 

 

ایتالیا

 


 قاهره در مصر


یکی از شهرهای رمانتیک در کل قاره‌ی آفریقا بی‌شک قاهره در کشور مصر است. مصر که کشور تمدن‌دار و اهرام ثلاثه است در طول تاریخ عشق‌های زیادی را به خود دیده است و این وضعیت عاشقانه‌اش را در معماری و فضای شهری قاهره پایتختش انعکاس داده است. این شهر پر از جوانان پر شور عاشق است.

 

 

مصر 

 

 

استانبول در ترکیه


 با توراستانبول به شهری که نیمی از آن در قاره‌ی اروپا و نیم دیگرش در قاره‌ی آسیاست و بدون تردید یکی از شهرهای عاشقانه‌ی جهان است می‌روید. مسجدها، کاخ‌ها و کافه‌های این شهر حال و هوایی عاشقانه به آن بخشیده‌اند و پل‌های معروف استانبول از قدیم تا به امروز محل قرارهای عاشقانه بوده‌اند. به گفته‌ی اورهان پاموک نویسنده‌ی ترکیه‌ای برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، تنگه‌ی بسفر استانبول رمانتیک‌ترین قسمت این شهر است.

 

 هفت مکان دلربا برای گردش‌های رمانتیک پاییزی در استانبول

 

استانبول

 


 جزیره‌ی ساموئی در تایلند


با تورتایلند به یکی از مقصدهای اصلی عاشقان جهان سفر کنید . در میان جزایر و شهرهای مختلف این کشور اما، جزیره‌ی ساموئی سواحل شنی سپید رنگ و آب شفاف و زلال به خلوتگاه عاشقان معروف شده است. اقامتگاه‌های ساحلی وغذاهای خوشمزه رستوران‌های ساموئی به اندازه‌ای خوب است که ساموئی را به یکی از عاشقانه‌ترین جزایر دنیا تبدیل کرده‌اند.

 

فی فی جزیره‌ای برای سفر‌های رمانتیک دو نفره

 

 

ساموئی در تایلند

 


 آگرا در هندوستان


هندوستان و بالیوودش یکی از عاشقانه‌ترین کشورهای دنیا هستند اما شهر آگرا که شما با تور دهلی آگرا جیپور (مثلث طلایی) به آن می‌رسید، یکی از رئوس مثلث طلایی هندوستان و قطب گردشگری این کشور است  که عاشقانه‌ترین شهر هند شناخته می‌شود. تاج محل، نماد عشق درآگرا  قرار دارد و کمتر عاشقانی در سرتاسر دنیا پیدا می‌شوند که آرزو نداشته باشند با تورهند و به همراه عشق‌شان به دیدن آگرا قطعه ای از بهشت بروند.

 

 

اگرا در هند

 


بوینس‌ آیرس در آرژانتین


بوینس آیرس پایتخت کشور آرژانتین است و این شهر، شهر رقص عاشقانه‌ی تانگوست. موسیقی خیابانی در این شهر هر شب به صورت ویژه برپاست و رقص تانگوی عاشقان در پیاده‌راه‌های این شهر آن را تبدیل به یکی از عاشقانه‌ترین شهرهای دنیا کرده است.

 

 

بوینس ایرس

۲۷ آذر ۱۳۹۶

نظرات کاربران