شکم‌گردی در ۱۰ کشور خوشمزه‌ی جهان!

سرگرمی و تفریح‌ها
شکم‌گردی در ۱۰ کشور خوشمزه‌ی جهان!

غذاها یکی از راه‌هایی شناخت کشورها و مردمان جهان هستند. اینکه انسان‌ها در کشورهای مختلف برای طبخ غذای خود از چه موادی بیشتر استفاده می‌کنند و آن مواد را چگونه با یکدیگر ترکیب و تزئین می‌کنند، نشان‌دهنده‌ی فرهنگ‌ها و رسومات آنهاست. اگر می‌خواهید کشورهای درجه یک جهان را از روی غذاهای بی‌نظیرشان بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا با هم سری به خوشمزه‌ترین کشورهای جهان بزنیم.

 
۱- ایتالیا
کمتر کسی در جهان وجود دارد که اسم کشور ایتالیا را بشنود و یاد پیتزا و پاستا نیفتد. انواع پیتزاها دیگر در همه‌ی کشورهای جهان شناخته شده هستند و امروزه هر کشوری تلاش دارد با حفظ شکل اصلی پیتزاهای ایتالیایی، پیتزاهای بومی خود را تولید کند و آن را مطابق با عادات غذایی آن سرزمین تغییر دهد. نمونه‌اش همین ایران خودمان و تلاشی که برای پختن پیتزای قرمه‌سبزی شده است.

 

 

پیتزای ایتالیایی

 


پنیر در غذاهای ایتالیایی جایگاه ویژه‌ای دارد و امروزه در همه‌ی کشورهای جهان ترکیب آن با انواع گوشت‌ها و قارچ‌ها خیلی پر طرفدار شده است.

 

 

غذای ایتالیایی

 


۲- فرانسه
فرانسوی‌ها هم برای طبخ یک غذا و هم برای میل کردن یک غذا زمان نسبتا زیادی را صرف می‌کنند. چرا که غذا پختن و خوردن در فرهنگ آنها یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی‌ست که انسان می‌تواند انجام بدهد.

 

 

شیرینی فرانسوی

 

 

این کشور با فست فوت‌ها رابطه‌ی چندان خوبی ندارد. بنابراین خیلی دور از انتظار نیست که غذاهایشان بی‌نهایت خوشمزه و در عین حال مغذی نیز هستند. همانطور که می‌دانید انواع نان‌های باگت و ماکارون‌ها از ابداعات مردمان و سرآشپزهای این کشور هستند.

 

 

نان های فرانسوی

 


۳- مکزیک
سس‌ها و سالادهای مکزیکی در سرتاسر دنیا زبانزد هستند. سرآشپزهای مکزیکی خوب بلدند چطور طعم‌های مختلف را در کنار هم بچینند و مزه‌هایی ماندگار خلق کنند. در طبخ غذاهای این کشور میوه‌ها و سبزیجات جایگاه ویژه‌ای دارند و از همین رو معمولا غذاهای مکزیکی ارزش غذایی بالایی دارند. گوردیتا و تاکو از غذاهای پر طرفدار این کشور هستند که شهرت جهانی پیدا کرده‌اند.

 

 

غذای مکزیکی

 


۴- هندوستان
با تور هند ، میهمان کشوری می‌شوید که تنوع‌ها و تعددهای جاذبه‌هایش و حتی وضعیت کلی این کشور روی غذاهایش هم تاثیر گذاشته است. غذاهای هندی از تنوع بسیار زیادی برخوردارند.

 

 

غذای هندوستان

 

 

شما در هر گوشه و کنار این کشور می‌توانید غذاهای مختلفی پیدا کنید که از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند مثلا اگر مسافر تور دهلی آگرا جیپور ( مثلث طلایی) بودید به‌خوبی می‌‌بینید که وارد چه دنیای  متفاوتی شده‌اید.اگر میهمان تور گوا بودید و در ساحل‌های زیبای آنجا آرام شدید، معطرترین و خوش‌طعم‌ترین غذاهای دریایی به سبک هندی را می‌خورید. اما به طور کلی غذاهای این کشور به کاربرد زیاد ادویه‌ها و فلفل‌ها معروف هستند. محال ممکن است کسی غذاهای هندی را بشناسد و وقتی از آنها نام برده می‌شود گزش تندی فلفل زبانش را نزند.

 

 

غذای هندی

 


۵- چین
این کشور که میزبان تور چین است تاریخ و فرهنگی غنی‌ دارد و این امر به غذاهایش هم سرایت کرده است. غذاهای چینی هم تنوع دارند و هم قدمت. یعنی نسبت به گذشته زیاد نوآوری ندارند و به طور کلی خام‌خواری یکی از عادت‌های غذایی مردمان چینی است.

 

 

غذای چینی

 

 

سوشی از معروف‌ترین غذاهای آنهاست که شهرت جهانی پیدا کرده است.

 

 

غذای چینی

 


۶- ترکیه
ترک‌ زبان‌ها در اصطلاح آدم‌های شکمویی هستند که استاد طبخ غذاهای لذیذند. ذائقه‌ی غذایی ترک‌ها به ما ایرانی‌ها بسیار شبیه است و آنها استاد پختن انواع کباب‌ها و غذاهای گوشتی هستند. برای همین اگر شما میهمان تور استانبول باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما ۱۰ غذایی که باید در استانبول بخورید را از دست ندهید!

 

 

غذاهای ترکیه

 

 

ترک‌ها گوشت را در سیخ‌های عمودی و بزرگ کباب می‌کنند و از همین رو روش طبخ خاص خودشان را دارند. اسکندر کباب و علی‌نازیک کباب از معروف‌ترین کباب‌های طبخ شده در این کشور هستند که شهرت جهانی پیدا کرده‌اند.

 

 

غذای ترکی

 


۷- تایلند
در تور تایلند به خوبی می‌بینید که آشپزها در پخت غذاهای خوش طعم تایلند به مانند هندی‌ها استاد استفاده کردن از ادویه‌ها هستند و به مانند چینی‌ها بلدند غذاهای دریایی را به شیوه‌ای خاص طبخ کنند. فرهنگ غذایی این کشور نشئت گرفته از کشورهای جنوب شرق آسیا و به ویژه چین است.

 

 

 

غذاهای تایلندی

 

 

غذاهای تایلندی رنگ و بوی خاصی دارند که خیلی اوقات از مزه‌شان متفاوت هستند. اما گول رنگ و بویشان را نخورید و حتما آنها را امتحان کنید. چرا که وقتی امتحان کنید متوجه می‌شوید که با چه مزه‌های دلچسبی رو به رو می‌شوید.

 

 

غذای تایلندی

 


۸- مالزی
مالزی هنوز نتوانسته است غذاهای خوشمزه‌ی خود را در سطح جهانی معروف کند اما اکثر گردشگرانی که با تور مالزی به این کشور می‌روند شیفته‌ی غذاهای سنتی مالزی و خیابانی آن می‌شوند. جالب است بدانید که غذاهای سنتی این کشور معمولا با برنج طبخ می‌شوند و از همین رو به ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها بسیار نزدیک هستند. نانسی لِمَک و چا کوی تو از معروف‌ترین غذاهای سنتی این کشور هستند.

 

 

غذای مالزی

 


۹- اسپانیا
سرآشپزهای اسپانیایی متخصص ترکیب رنگ‌ها و طعم‌های مختلف هستند. از همین رو غذاهای اسپانیایی رنگ‌رنگ‌اند و تزئینات ویژه‌ای نیز دارند. اسپانیایی‌ها مانند ما ایرانی‌ها برای طبخ غذا در محافل و مهمانی‌های خود بسیار زحمت می‌کشند و وقت می‌گذارند. پاتاتاس براوس از مشهورترین غذاهای اسپانیایی در سراسر اروپا است.

 

 

غذای اسپانیایی

 


۱۰- یونان
 یونان یکی از مهدهای تمدن بشری و فرهنگی در طول عمر آدمیزاد روی کره‌ی زمین بوده است. بنابراین غذاها و خوراک‌هایش از اصالت ویژه‌ای برخوردارند. ریشه‌ی همه‌ی غذاهای درجه یک مدیترانه‌ای را در غذاهای یونانی می‌توان سراغ گرفت. سرآشپزهای یونانی معمولا در طبخ غذاهایشان زیاد از روغن استفاده می‌کنند اما یادتان باشد روغنی که آنها استفاده می‌کنند روغن زیتون است. بنابراین غذاهای یونانی معمولا غذاهای چربی هستند.

 

 

غذای یونانی

۱۸ آذر ۱۳۹۶

نظرات کاربران