۱۰ کشوری که با هزینه‌ای ارزان می‌توانید به آنها سفر کنید

اطلاعات مفید
۱۰ کشوری که با هزینه‌ای ارزان می‌توانید به آنها سفر کنید

سفر به هر کشور جدید غیر از موطن آدمی، تجربه‌ای است که تعریف و نگاه آدمی را از زندگی دگرگون می‌کند. ورود به هر کشور جدید یعنی ورود به دنیایی تازه و ورود به دنیایی تازه یعنی فرصتی نو برای آدمی نو شدن. اگر مدت‌هاست دلتان می‌خواهد سفرهای خارجی انجام بدهید اما فکر هزینه‌هایش را می‌کنید، در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا با هم سری به ۱۰ کشور زیبا در سرتاسر دنیا بزنیم که هزینه‌ی سفر کردن به آنها نسبتا ارزان است.


۱- هندوستان
تور هند شما را میهمان کشوری با مذاهب و ادیان مختلف، و سرشار از زیبایی‌های بی‌نظیر است. مثلث طلایی این کشور که شامل تور دهلی ، آگرا و جیپور است در سرتاسر جهان شهرت ویژه‌ای دارد.

 

 

هندوستان

 

تاج محل از عجایب معماری جهان در این کشور قرار دارد وکشور بالیوود، سینمای رقص‌ها و شعرها و زیبایی‌هاست. این کشور در صدر انتخاب‌های اولیه‌ی هر گردشگری است که می‌خواهد دنیا را سیر کند. هزینه‌ی سفر به این کشور چندان گران نیست. چرا که ارزش پول آنها به مانند پول ما در مقابل دلار بسیار ناچیز است. پس پیشنهاد می‌کنیم هندوستان‌گردی را در دستور کار خود قرار بدهید.

 


۲- سریلانکا
با تور سریلانکا به سرزمین سرسبز چایی‌کاری‌ها و یکی از ارزان‌ترین کشورهای زیبای جهان وارد می‌شوید . این کشور که در شمال اقیانوس هند و جنوب کشور هندوستان قرار دارد سواحل محبوب و امنی چون کلمبو ، کندی و بنتوتا دارد که هرساله از سرتاسر دنیا گردشگران زیادی را به خود می‌کشاند.

 

 

سری‌لانکا

 

شما با هزینه‌ای نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ دلار در روز می‌توانید سفری تماما مخصوص و خوب در این کشور داشته باشید.


۳- تایلند
با تور تایلند وارد سرزمین معابد و جزیره‌های بی‌نظیر می‌شوید. و یکی از دیدنی‌ترین و ارزان‌ترین کشورها در سفر به شرق آسیاست. حتما می‌دانید که ۱۰ تصویر که شما را برای سفر به تایلند مشتاق می‌کند به خوبی نشان می‌دهد که چقدر اینجا دنیای جذابی است. اقامت در پناهگاه‌های ساحلی درجه یک جزیره‌های بی‌نظیر و توریستی این کشور مانند پوکت و کرابی و سامویی هزینه‌ی چندان گرانی ندارد.

 

 

تایلند

 

با تور پوکت  به دنیای دیدنی‌های جذاب می‌رسید و با تور پاتایا هم به سرزمین فستیوال‌های پاتایا . همچنین غذاهای سنتی تایلند و هزینه‌ی حمل و نقل و انجام ورزش‌ها و تفریحات آبی تایلند نسبت به کشورهای دیگر در جنوب شرق آسیا بسیار ارزان‌تر است. تایلند کشورمجردگردی‌ها و شب‌گردی‌هاست. بنابراین با هزینه‌ای نسبتا ارزان به این کشور سفر کنید و از تفریحات و هیجانات آن بهره‌مند شوید.

 


۴- یونان
یونان سرزمین تمدن است. این کشور آنقدر قدمت دارد که ابدا در یک سفر به آن نمی‌توانید همه‌ی زیبایی‌هایش را ببینید و درک کنید. این کشور چند سالی می‌شود که دچار بحران‌های اقتصادی است. بنابراین درب‌هایش را به روی گردشگران باز کرده است تا با رونق صنعت گردشگری، وضعیت اقتصادی‌اش را بهبود ببخشد.

 

 

یونان

 

اگر می‌خواهید به دیدن تاریخ و تمدن بشری بروید حتما به یونان سفر کنید. شهر آتن از قدیمی‌ترین شهرهای جهان در این کشور قرار دارد و جزیره‌ی کرت آن نیز یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین جزیره‌های جهان است.

 


۵- کاستاریکا
کاستاریکا با ثبات‌ترین کشور در منطقه‌ی آمریکای مرکزی است. این کشور که در حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد در سال ۱۹۴۸ ارتش خود را منحل کرده است و هزینه‌هایی نظامی خود را صرف توسعه‌ی زیبایی‌ها و طبیعت خود کرده است.

 

 

کاستاریکا

 

 

زبان رسمی مردمان این کشور اسپانیایی است و واحد پول این کشور کولون است که ارزش چندانی در مقابل دلار آمریکا ندارد.

 


۶- جزیره فیجی
فیجی یک جزیره در اقیانوس آرام جنوبی است که جمعیتی در حدود یک میلیون نفر دارد. این جزیره یکی از توریستی‌ترین جزیره‌های جهان است که به همین دلیل اکثر مردمانش به زبان انگلیسی مسلط هستند.

 

جزیره فیجی

 

اگر می‌خواهید بهشت روی زمین را ببینید و در سواحل بی‌نظیرش آفتاب بگیرید حتما به این جزیره بروید. اقامتگاه‌های ساحلی این جزیره درحالیکه در دنیا بهترین و زیباترین هستند، گران هم نیستند.

 


۷- اسپانیا
اگر حال و هوای سفرهای اروپایی را در سر دارید حتما به اسپانیا بروید. چرا که این کشور در عین حال که یکی از زیباترین و توریستی‌ترین کشورهای جهان است، یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران نیز به حساب می‌آید.

 

 

اسپانیا

 

یکی از اصلی‌ترین درآمدهای این کشور از راه صنعت گردشگری است. بنابراین هم به لحاظ خدمات و هم به لحاظ پایین بودن هزینه‌های اقامت، اسپانیا یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای سفر کردن به حساب می‌آید.

 


۸-  پرو
اگر هوس قایق‌سواری در رودخانه‌ی آمازون و آفتاب گرفتن در سواحل ماسه‌ای سفید را در سر می‌پرورانید و می‌خواهید مکان‌هایی را ببینید که تا به حال فقط در عکس‌ها دیده‌اید حتما به پرو سفر کنید.

 

 

پرو

 

این کشور در آمریکای جنوبی قرار دارد و با برزیل و بولیوی و شیلی همسایه است. شاید باورتان نشود که بهترین غذاهای این کشور را می‌توانید با هزینه‌ای نزدیک به ۵ دلار تهیه کنید و تقریبا برای یک سفر عالی و هیجان‌انگیز در این کشور چیزی در حدود روزی ۳۰ دلار لازم دارید.

 


۹- گرجستان
چند وقتی می‌شود که کشور گرجستان برای گردشگران ایرانی که با تور گرجستان وارد این کشور می‌شوند تسهیلات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. از جمله آنکه گردشگران ایرانی می‌توانند بدون اخذ ویزا و قرار مصاحبه در سفارت گرجستان وارد خاک این کشور شوند. این کشور با پایین آوردن هزینه‌های خود و پذیرش گردشگران بیشتر در سال، سعی کرده است درآمد خود از این صنعت را افزایش دهد.

 

 

گرجستان

 

خیلی ساده شما می‌توانید با بررسی ۱۱ دلیل اینکه چرا باید به گرچستان سفر کنیم؟ برای این سفر برنامه‌ریزی کنید! شهرهای تفلیس و باتومی در این کشور جزو شهرهای پرطرفدار از سوی گردشگران هستند که هر روز و هر شب در آنها فستیوال‌های گوناگون برپاست. پیشنهاد می‌شود برنامه‌ی سفر را با تقویم فستیوال‌های تفلیس هماهنگ کنید.
جذابیت سفر به این کشور نه تنها برای ایرانی‌ها، اما برای همه‌ی گردشگران آنقدر زیالد بود که گرجستان؛ پیشنهاد ویژه Lonely Planet برای سال ۲۰۱۸ معرفی شد.


۱۰ - ترکیه
ترکیه در همسایگی ما قرار دارد و سال‌هاست تور استانبول به یکی از اصلی‌ترین مقصد گردشگران ایرانی و اروپایی تبدیل شده است. هتل‌های درجه یک، رستوران‌های شیک استانبول و غذاهای خوشمزه‌ی ترکی و جاذبه‌های گردشگری استانبول که بسیار هم ارزان است این کشور را به یکی از جذابیت‌های گردشگری تبدیل کرده است.

 

 

ترکیه

 

هزینه‌های سفر شما در اینجا به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. سواحل امن و آرام،  مرکزخریدهایی که هر چند وقت یک بار فستیوال‌های خرید ارزان در آنها برگزار می‌شود و بناهای تاریخی و زیبای این کشور همه و همه یک سفر بی‌نظیر برای شما به این کشور رقم می‌زنند.

۱۲ آذر ۱۳۹۶

نظرات کاربران