در سفر به تایلند و مالزی مشهورترین محله‌های چینی‌ دنیا را ببینید

اطلاعات مفید
در سفر به تایلند و مالزی مشهورترین محله‌های چینی‌ دنیا را ببینید

محله‌ی چینی‌ها به محدوده‌ای از شهرها گفته می‌شود که خارج از کشور چین واقع شده‌اند اما چینی‌ها در آن جمع‌اند. به این محله‌ها اگر در سرتاسر دنیا پا بگذارید احساس می‌کنید به کشور چین قدم گذاشته‌اید. خانه‌ها، خیابان‌ها و مغازه‌های این محله‌ها همه رنگ و شکل کشور چین را دارند. این محله‌ها همیشه پر از جشن و رویدادند و همینطور رنگ و کارناوال‌های خیابانی. اگر به دنبال شناختن این محله‌ها در سرتاسر دنیا هستید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید. و شاید اغراق نیست اگر بگوییم این محله‌ها در ۱۰ تصویر از تایلند که شما را مشتاق به سفر می‌کند در ذهنتان ثبت می‌شود.


۱- تایلند، محله چینی‌های بانکوک
وقتی با تور تایلند به شهر بانکوک می‌رسید، یک محله‌ی چینی معروف وجود دارد که هر روزه گردشگران زیادی را به خودش می‌کشاند. این محله در شب‌ها یکی از زیباترین محله‌های بانکوک است و خیابان یائووارات آن یکی از معروف‌ترین خیابان‌های تایلند است برای گشتن و قدم زدن. در خیابان رنگارنگ یائووارات می‌توانید طلاها و زیورآلات زیبایی را خریداری کنید و همچنین به ۸ معبد شگفت‌انگیز بانکوک ، صومعه و بازار محله‌ی چینی‌ها سر بزنید. در بسیاری از روزهای سال معبد وانگکون کامالاوات این محله مملو از چینی‌ها و گردشگران است که برای جشن‌ها و برپایی آئین‌‎های مذهبی به آن می‌آیند.

 

 

محله چینی‌ها در بانکوک

 

 

۲- مالزی، محله چینی‌های کوالالامپور
با تور مالزی به دیدن پایتخت کشور مالزی، شهر کوالالامپور می روید که محله‌ای دارد سرشار از رستوران‌ها و مغازه‌های مردمان اهل کشور چین. اصلا برای همین است که می‌گویند غذاهای سنتی مالزی ترکیبی است از غذاهای چینی و هندی! این محله به رنگ سرخش معروف است که در شب، تمام کوالالامپور را روشن و گرم نگه می‌دارد. در تاریخ آمده است پیدایش و توسعه‌ی کشور مالزی به دست چینی‌ها صورت گرفته است بنابراین بی‌راه نیست که این محله گل سر سبد پایتخت این کشور باشد. جشنواره‌ی سال نو چینی در این محله شهرت فراوان و جهانی دارد.

 

 

محله چینی‌ها در کوالالامپور

 

به همین دلیل به همه پیشنهاد می‌شود که برنامه‌های سفر خود را با فستیوال‌های مالزی هماهنگ کنند، در این جشنواره که به مدت ۱۵ روز به مناسبت سال نو برگزار می‌شود، همه‌ی محله به رنگ سرخ تزئین می‌شود و مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر، اجناس و غذاهای خود را با تخفیف ویژه به گردشگران و مشتریان ارائه می‌کنند. این جشنواره هر سال نسبت به سال گذشته‌اش با شور و استقبال بیشتری از سوی گردشگران دنیا برگزار می‌شود.

 

 

محله چینی‌ها در کوالالامپور

 


۳- مالزی، محله چینی‌های پنانگ
در شمال غربی شبه جزیره‌ی مالزی جزیره‌ی پنانگ قرار دارد که یکی از جزایر محبوب گردشگران در سفر به مالزی است که می توانید با تور کوالالامپور پنانگ از این جزیره نیز بازدید کنید. اصلی‌ترین جاذبه‌ی این جزیره غذاهای محلی پنانگ است که شما را با پدیده‌ای از غذاهای دریایی روبه‌رو می‌کند در سال‌های ابتدایی قرن نوزدهم میلادی تعداد زیادی از چینی‌ها به این جزیره مهاجرت کردند و در آن به داد و ستد و تجارت پرداختند. امروزه این جزیره محله‌ای معروف از چینی‌ها دارد که یکی از بازاهای بزرگ این جزیره در اختیار آنهاست. در سفرتان به پنانگ پیشنهاد می‌کنیم حتما به این جزیره هم سری بزنید و از خانه‌ها و بافت معماری و شهرسازی آن دیدن کنید. چرا که این محله خود نیز از دیدنی‌های جزیره‌ی پنانگ است.

 

 

محله چینی‌ها در هنگ‌کنگ

 


۴- استرالیا، محله چینی‌های ملبورن
طبق شواهد تاریخی محله چینی ملبورن قدیمی‌ترین محله‌ی چینی جهان است. این محله که بر طبق اسناد در سال ۱۸۵۴ و در زمان اوج جستجو برای یافتن طلا تاسیس شده است یکی از مهمترین جشن‌های سال نو چینی را هر سال در خود برگزار می‌کند. هر سال به هنگام سال نو در این محله، بلند‌ترین اژدهای چینی دنیا که بیش از صد متر طول دارد توسط بیش از دویست نفر کشیده می‌شود و کارناوالی خیابانی به دنبالش راه می‌افتد.

 

 

محله چینی‌ها در ملبورن

 

 

۵- کانادا، محله چینی‌های تورنتو
در کشور کانادا هفت محله‌ی چینی وجود دارد و محله‌ی چینی‌های تورنتو معروف‌ترین آن است. این محله در اواخر دهه‌ی ۶۰ میلادی شکل گرفته است و از اواخر دهه‌ی ۸۰ بسیاری از چینی‌های آن برای کار به حاشیه‌ی شهر تورنتو مهاجرت کردند. این شهر اما هنوز با قدرت و انرژی پا برجاست.

 

 

محله چینی‌ها در تورنتو

 

 


۶- آمریکا، محله چینی‌های نیویورک
محله‌ی چینی‌های نیویورک یکی از شناخته‌شده‌ترین محله چینی‌های دنیاست. این محله نیمی از شهرت خود را به خاطر فیلم محله چینی‌ها با بازی جک نیکلسن به دست آورده است. فیلمی که جک نیکلسن در آن به عنوان یک کارآگاه خصوصی مأمور می‌شود از قتلی در این محله پرده بردارد. این محله یکی از پر جمعیت‌ترین محله‌های نیویورک است و روز به روز جمعیت آن گسترده‌تر می‌شود. به قدری که در این سال‌های اخیر جمعیتش از محله‌ی منهتن نیز بیشتر شده است.

 

 

محله چینی‌ها در نیویورک

۲۳ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران