هیجان دیزنی‌لند را خارج از خاک آمریکا تجربه کنید

سرگرمی و تفریح‌ها
هیجان دیزنی‌لند را خارج از خاک آمریکا تجربه کنید

کمپانی دیزنی به پارک‌های اختصاصی خود که با نام دیزنی‌لند معروفند، "شادترین مکان جهان" می‌گوید و برای اینکه در طول زمان به این جمله معنا ببخشد به این فکر افتاد که این پارک را به رسومات و طبیعت شهری که در آن برپا می‌شود نزدیک کند.

این پارک‌های عظیم، زبیا و مفرح که ساعات بسیار شادی را برای مراجعه کنندگان به همراه خواهد داشت ابتدا در فلوریدا و کالیفرنیا و سپس در هاوایی آمریکا بنا شد. اما بعدها دیزنی شعبه‌هایی برای هنک‌گنگ، توکیو، پاریس و البته شانگهای در نظر گرفت تا آمار میلیون‌ها بازدید خود را چند برابر کند.

 

 

دیزنی‌لند

 

 

اما قبل از هر چیز توضیحی کوتاه در مورد پارک‌های دیزنی‌لند بدهیم چون تقریبا بازی‌ها و مراکز دیدنی آن در همه جای دنیا یکی‌ست؛ در این مراکز دیدنی شما وارد دنیایی فانتزی می‌شوید که از گردش‌های آبی تا باغ وحش و سواری با قطار و انواع بازی‌های کوچک و بزرگ گسترده‌ است و در جای‌جای آن می‌شود شخصیت‌های کمپانی بزرگ دیزنی را دید.

کودکانی که در این پارک‌ها به بازی مشغول می‌شوند، اگر در بعضی موارد خاص برنده شوند به اتاق‌های مخفی خاصی همچون اتاق مخفی سیندرلا دعوت می‌شوند یا اجازه خواهند داشت شمشیر پادشاهی را از دل سنگ بیرون بیاورند.

 

دیزنی‌لند توکیو

وقتی در سال ۱۹۸۳ دیزنی‌لند توکیو بازگشایی شد، از پارک اصلی که در کالیفرنیا بنا شده بود هم بزرگتر بود. این پارک سومین تم‌پارک پربازدید جهان است درست بعد از دو پارک آمریکا! شباهت‌های زیادی بین این پارک و نمونه‌های آمریکایی وجود دارد. قلعه سیندرلا درست در مرکز آن واقع شده و دیگر مراکز و بازی‌ها حول محور آن بنا شده‌اند.

 

 

دیزنی‌لند در توکیو

 

 

اما چیزهایی در این پارک می‌بینید که مختص ژاپنی‌هاست. مخصوصا آوازهای کارائوکه که حتی بزرگسالان هم می‌توانند آن را در دیزنی‌لند توکیو تجربه کنند. همینطور غذاهایی که در توکیو سرو می‌شوند با نمونه‌های آمریکایی متفاوت است. البته هنوز می‌توان مک‌دونالد را دید اما غذاهای ژاپنی و حتی چینی نیز در رستوران‌های آن عرضه خواهد شد و البته همه چیز تقریبا در ظرف‌های میکی‌موزی سرو می‌شود.

 

دیزنی‌لند هنگ‌کنگ

پارک هنگ‌کنگ کوچک‌ترین دیزنی‌لند دنیاست و با توجه به شعبه شانگهای به نظر می‌رسد برای جذب توریست‌های این منطقه چین و خود هنگ‌کنگ در نظر گرفته شده است.

از مهم‌ترین موارد موجود در این پارک می‌توان به پارک‌های آبی بسیار و آبشارهای مصنوعی زیبای آن اشاره کرد و البته غذاهای متنوعی که در رستوران‌هایش سرو می‌شود و انواع مختلفی از غذاهای سراسر دنیا را شامل می‌شود.

 

 

دیزنی‌لند در هنگ‌کنگ

 

 

بر خلاف ظاهر اکثر دیزنی‌لندها، در مرکز شعبه هنگ کنگ فواره‌ای بزرگ واقع شده که شخصیت‌های دیزنی در آن قرار دارند و باقی مراکز پارک به دور آن ساخته شده است. باورهای چینی در جای‌جای این مکان به چشم می‌خورد مثل ورودی آن که برای خوش‌شانسی شمالی به جنوبی بنا شده یا عدد ۸۸۸ که عددی خوب در باورهای چینی محسوب می‌شود، مساحت هتل آن در نظر گرفته شده است.

 

 

دیزنی‌لند در هنگ‌کنگ

 

عجیب‌تر اینکه در فروشگاه‌های این پارک جای خالی ساعت‌های میکی بدجور به چشم می‌آید، دلیلش هم این است که هدیه دادن ساعت رسم خوبی در آیین ماندرین به شمار نمی‌آید. در نهایت اما این دیزنی‌لند جمع و جور زیباست و در بیشتر موارد هیچ کم و کاستی نسبت به برادران بزرگ‌تر خود ندارد.

 

دیزنی‌لند پاریس

پارک پاریس هم تفاوت‌هایی دارد که بیشتر مربوط به شناخت اروپایی‌ها از شخصیت‌های مختلف مربوط می‌شود. مثلا جزیره تام سایر در نسخه پاریس دیده نمی‌شود چون اروپایی‌ها آشنایی زیادی با این شخصیت ندارند و جایش یک سفینه فضایی یا پارک داوینچی و البته زیردریایی کاپیتان نمو و چیزهای اینچنینی قرار گرفته‌اند.

 

 

دیزنی‌لند در پاریس

 

بیشتر موارد پارک دقیقا همان چیزهایی است که در نسخه آمریکایی می‌بینید و واقعا تفاوت چشم‌گیری نخواهد داشت اما یک نکته مهم است که در تمام نظرات مراجعه کنندگانا به چشم می‌خورد و آن هم نبود قوانین بازدارند برای سرو مشروب و البته کشیدن سیگار است. این نکته با توجه به مخصوص کودکان و نوجوانان بودن پارک کمی عجیب به نظر می‌رسد.

 

دیزنی‌لند شانگهای

شما می‌توانید با تور چین جدیدترین دیزنی‌لند دنیا که مربوط به شانگهای است و در سال ۲۰۱۱ بنا شد را ببینید. مهم‌ترین نکته اینجا این است که مربوط به حضور شخصیت‌های باستانی چینی در کنار کاراکترهای جذاب دیزنی است.

 

 

دیزنی‌لند در شانگهای

 

 

مراسم‌های جذابی در این پارک برگزار می‌شود که بعضی از آن‌ها شخصیت‌های دیزنی همچون میکی موس لباس‌های محلی چینی می‌پوشند. همانطور که در نمونه‌ی ژاپنی دیزنی‌لندها دیده شد، در رستوران‌های این مکان نیز اکثرا غذاهای چینی مشاهده می‌کنید. قصر سیندرلا هم جایش را در مرکز پارک باز کرده و طبق رسوم، بقیه سازه‌ها دور تا دور آن شکل گرفته‌اند. همچون هنک‌کنگ در این جا هم با یک پارک آبی بزرگ مواجهیم که نیمی از پارک را دور می‌زند و می‌شود در آن قایق سواری کرد.

 

 

دیزنی‌لند در شانگهای

 

 

ابعاد این پارک هم به بزرگی دیزنی‌لند توکیو نیست اما از نمونه‌ی پاریس و البته هنک گنگ بزرگ‌تر و با توجه به جمعیتی که هر روز برای گردش در آن به این مکان مراجعه می‌کنند یکی از پربازدیدترین تم‌پارک‌های دنیا محسوب می‌شود.

۱۷ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران