اینستاگرامی‌ترین کافه‌های مالزی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری مالزی
اینستاگرامی‌ترین کافه‌های مالزی: قسمت اول

وقتی می‌خواهید کافه‌ای را برای شکم گردی، استراحت و دورهمی با عزیزانتان انتخاب کنید، قطعا خوراکی‌های باکیفیت و خوشمزه در این انتخاب نقش بسزایی دارند. اما امروزه، زیبایی شناسی نیز بعنوان یک المان مهم به زندگی‌ها راه یافته و حتی طراحی دکوراسیون، رنگ‌بندی و تزئینات خوراکی‌های یک کافه نیز، می‌توانند حائز اهمیت باشند.

این قضیه در همه جای دنیا مصداق پیدا کرده و حال اگر مقصد شما مالزی باشد، هزاران کافه خلاقانه و زیبا را در این خطه خواهید یافت که لوکیشن‌هایی جالب توجه را بعنوان پس زمینه‌هایی جذاب برای ثبت عکس‌های یادگاری از این سفر به مخاطبانشان ارزانی می‌کنند. آیا شما بعنوان یک اینستاگرامر، به دنبال غنی کردن پیج خود با تصاویر مثال زدنی از سفر با تور مالزی هستید؟ در این صورت پیشنهاد می‌کنیم حتما سری بزنید که یکی از ایستاگرامی‌ترین کافه‌های مالزی.

 

دیم در مالزی (Diem)

آیا دوست دارید در کافه‌ای که در اصل زندانی در دوران استعمار در حدود سال ۱۸۰۰ بوده و حالا از دکوراسیونی جذاب و شاد برخوردار است، ساعاتی را سپری کنید؟ در اینصورت به کافه جذاب Diem در کداح مالزی بیایید و از فضایی مفرح، انبوه تابلوهای دیواری، رنگ‌های قرمز و صورتی و همچنین غذاها و خوراکی‌های لذیذ برخوردار شوید.

اسپاگتی کاربونارا، پکا، سیب زمینی سرخ شده و پنیر و همچنین دسرهایی نظیر کیک لیمویی خوش پخت، چیزکیک، بستنی و نوشیدنی‌هایی همچون لاته سرد، کاپوچینو و لیموناد عالی در این کافه طرفداران بسیاری دارند و اغلب با تزئیناتی زیبا سرو می‌شوند.

جالب است بدانید در اینجا، اتاقی برای دورهمی‌های خصوصی و به سبک چینی درنظر گرفته شده و در عین حال با فرهنگ محلی و هنرهای معاصر آمیخته شده است. بعلاوه، فانوس‌های چینی دست ساز و زیبا و قایق‌های کوچک معلق که از سقف شیشه‌ای حیاط خلوت آویخته شده‌اند، از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین المان‌های طراحی در این مکان به یادماندنی به شمار می‌آیند.

 

غذاهای ژاپنی در بهترین رستوران‌های کوالالامپور

آدرس: 44-53,Jalan Penjara Lama, Bandar Alor Setar, 05000 Alor Setar, Kedah, Malaysia

 

مرچنت لین در مالزی (Merchant Lane)

وقتی صحبت از کافه‌های اینستاگرامی در کوالالامپور به میان می‌آید، بدون شک Merchant's Lane در صدر لیست کافه‌ها قرار می گیرد. این کافه که در محله چینی‌های کوالالامپور قرار دارد، حال و هوای آسیایی پرقدرتی را همراه با صندلی‌های حصیری و دیوارهای روستایی در هر گوشه‌ای فریاد می‌زند.

بنابراین اگر در حوالی معبد Chan See Shu Yuen مشغول گشت و گذار بودید، از شکم گردی در این کافه خاطره انگیز غافل نشوید. در اینجا غذاهای فیوژن ارائه می‌شوند و در این میان رندانگ مرغ خوش پخت، اسپاگتی با مرغ و مرغ کره‌ای می‌توانند تاثیر بسیار مطلوبی روی شما به جای بگذارند. البته نمی‌توان از پنکیک، بستنی، چیزکیک‌های خوشمزه و نوشیدنی‌هایی نظیر لاته سرد عالی، چای یخ یا فراپه شکلاتی نیز غافل شد.

گفتنی است پیدا کردن این مکان، به دلیل موقعیت مناسبش بسیار آسان است. خدمات فوق العاده، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان، خدمات تحویل غذا و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز به مزایای این غذاکده بی نظیر می افزایند.

آدرس: 150,Jalan Petaling, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

آرت نیچر در مالزی (Art Nature)

این کافه کوچک دنج در کداح مالزی، بر سرو قهوه تازه و غذاهای سالم و گیاهی تمرکز دارد. این کافه که در فضایی آرامش بخش و خلوت واقع شده، از زیبایی فوق العاده‌ای برخوردار بوده و با انبوهی از گل‌ها و گیاهان طبیعی احاطه شده است. دکوراسیون الهام گرفته از باغ و مبلمان متنوع جذابیت این مکان می‌افزایند. می‌توانید خوراکی‌هایتان را در فضای داخلی گرم و صمیمی میل کنید و یا از محیط دلپذیر و هوای تازه بیرون کافه برخوردار شوید. جالب است بدانید این کافه، همچنین مکان موردعلاقه عروس و دامادها برای ثبت عکس‌های یادگاری قبل از عروسی است.

به لحاظ خورد و خوراک پیشنهاد می‌کنیم از گزینه‌های جذابی نظیر لاکسا، فرنی، پاستا، کروسان، لاته خوشمزه یا چای عالی غافل نشوید. بعلاوه نگران دسترسی به اینترنت پرسرعت نباشید، زیرا وای فای رایگان در این کافه برای مشتریان در دسترس است.

 

۱۰ غذای خیابانی خوشمزه در کوالالامپور

آدرس: Pekan Melayu, 46, Jalan Sultan Muhammad Jiwa, 05000 Alor Setar, Kedah, Malaysia

 

نورم در مالزی (Norm)

Norm، یک کافه کوچک دنج و فانتزی در گوشه‌ای پنهان از Lebuh Carnarvon در قلب جورج تاون در پنانگ است و اسپاگتی آگلیو، قهوه مخصوص، چای مخصوص، کوکتل و همچنین وافل، کرامبل سیب و تیرامیسوی امضایی و خوشمزه‌ای را سرو می‌کند.

بنابراین اگر در حوالی موزه وارونه که یکی از موزه‌های مشهور پنانگ است مشغول گشت و گذار بودید و هوس طعم‌های ایتالیایی کردید، حتما سری به این کافه بزنید. در عین حال این مکان با دکوراسیون مینیمالیستی، مبلمان حصیری، گیاهان طبیعی و نور طبیعی فراوان، قطعا یکی از پاتوق‌های محبوب اینستاگرامرها به شمار می‌آید. در ضمن میز و صندلی‌های فضای بیرونی، پارکینگ و وای فای رایگان نیز برای مشتریان فراهم هستند.

آدرس: 260C, Lebuh Carnarvon Teoh Kong Si, George Town, Penang Island 10100 Malaysia

 

پیک نیک در مالزی (Pik Nik)

در روانشناسی رنگ، صورتی نشانه امید و شادی است. این رنگ، یک رنگ مثبت است که احساس آرامش و دوستی را به مخاطبان هدیه می‌دهد. بنابراین قرارگرفتن در کافه‌ای به رنگ صورتی، می‌تواند به تنهایی یک جذابیت سرگرم کننده باشد.

اگر در سفر به پنانگ در نزدیکی میدان ناگور جرج تاون مشغول گردش بودید، حتما سری به کافه  Pik ​​Nik بزنید و از خوراکی‌های زیبا و دکوراسیون کاملا صورتی، مبلمان راحتی، صندلی‌های گهواره‌ای و کوسن‌های رنگارنگش بی بهره نمانید.

در ضمن منو گزینه‌هایی پرطرفدار از جمله مرغ سوخاری، اسپاگتی، آگلیو، وافل تخم مرغی خوشمزه، ماست و بستنی، لاته، اسموتی و ماچای عالی را نیز شامل می‌شود.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

آدرس: 15,Jalan Nagor, 10500 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

ماچو در مالزی (Matcho)

این کافه رویایی در پنانگ با دیوارهای صورتی، گیاهان سبز طبیعی و مبلمان حصیری، شما را به فضای تابستانی می‌اندازد و یکی از اینستاگرامی‌ترین کافه‌های پنانگ شناخته می‌شود. خود کافه ماچو اعلام کرده است که مجموعه‌ای عالی از خوراکی‌ها و غذاهای تابستانی را همراه با نوشیدنی‌ها و دسرهای ماچا و شکلاتی به صورت تخصصی ارائه می‌دهد. با اینحال ساندویچ‌های لذیذ، چیزکیک‌های خوش پخت، بستنی و براونی در کنار لاته خوشمزه، ماچا یا رز لاته بیش از سایرین محبوبیت دارند.

همچنین خدمات استاندارد و سریع، قیمت‌های مناسب، پارکینگ، وای فای رایگان و خدمات تحویل غذا از دیگر مزایای این مکان به یادماندنی به شمار می‌آیند.

آدرس: 99B, Lebuh Noordin, Penang Island 10300 Malaysia

 

پارپس اند گیگلز در مالزی (Burps & Giggles)

اینجا همه المان‌های لازم را دارد تا به سرعت، به فالوورهای پیج اینستاگرامتان بیفزاید. این فضا که از معماری و طراحی استعماری برخوردار است، در بدو امر با یک نقاشی دیواری غول پیکر و البته چشم نواز در فضای بیرونی به استقبال مشتریان می‌آید و  سپس آنها را به فضای داخلی با ترکیبی جذاب از دکوراسیون و مبلمان آنتیک و معاصر دهه هشتادی غافلگیر می‌نماید. همچنین برای سرگرمی، وای فای رایگان و تلویزیون نیز در اینجا درنظر گرفته شده‌اند.

و به لحاظ خورد و خوراک باید بگوییم این کافه بیشتر به خاطر سرو دسرهایی مانند ژلاتوی محلی، سمپداک با موز و گولا ملاکا شهرت دارد.

آدرس: 93-95,Jalan Sultan Yusof, 30000 Ipoh, Perak, Malaysia

 

تامبز در مالزی (Thumbs)

کافه Thumbs در ایپوه، ممکن است ظاهر یک خانه سنتی معمولی مالایی را داشته باشد. اما این کافه، در واقع غذاهای محلی و غربی را با دستورالعمل‌های معاصر سرو می‌کند. وقتی وارد این کافه قدیمی می‌شوید، احساس نوستالژیکی شما را دربر خواهد گرفت و المان‌های دکوراسیون آنتیک مانند چرخ خیاطی، گرامافون و پرتره‌های قدیمی شما را به یاد خانه کودکی‌تان خواهند انداخت.

در این مکان، می‌توانید در لذت خوردن غذاهای شگفت انگیز مالزیایی غرق شوید. در میان گزینه‌های منو، ناسی گورنگ کتلت بره، بره کبابی و همچنین قهوه با کیفیت و گوارا حرف اول را می‌زنند.

از طرفی خدمات تحویل غذا، یکی از مزایای بزرگ این غذاکده به شمار می‌آید. پرسنل مهمان نواز، قیمت‌های مناسب و میز و صندلی‌های فضای بیرونی نیز، کامل کننده‌ای عالی در این شکم گردی محسوب می‌شوند.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی مالزی

آدرس: 133,Jalan Sultan Abd Jalil Greentown, Ipoh 30450 Malaysi

 

وانس اوپن اِ بیر در مالزی (Once Upon A Bear)

با حضور در این کافه جدید که مملو از انواع خرس‌های عروسکی بامزه است، کودک درون خود را آزاد کنید. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های خصوصی نظیر تولد بوده و اوقاتی مفرح را برای مخاطبانش رقم می‌زند. بعلاوه خدمات استاندارد و سطح بالای پرسنل حرفه‌ای، از دیگر دلایل محبوبیت این کافه به شمار می‌آید. منو نیز سرشار از گزینه‌های جذاب و دوست داشتنی بوده و در این میان مرغ گریل و قهوه باکیفیت، بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند.

آدرس: Uptown Avenue, No 233-G, Jalan S2 B10, Seremban 2, 70300 Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia

 

دیت ات 18 در مالزی (Eat At 18)

پس از بازدید از معبد Sri Pogyatha Vinoyagar Moorthi، پیشنهاد می‌کنیم در این کافه به استراحت و شکم گردی بپردازید. اینجا جواهری پنهان در خیابان Hang Lekiu، در ملاکاست. این کافه کوچک اصیل و شگفت انگیز همراه با حیاطی سرسبز، یکی از بهترین مکان‌ها برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی در تور مالزی بوده و مملو از آثار هنری، کتاب و لوستر است.

اما این تمام دلیل محبوبیت کافه نیست، بلکه این مکان در عین حال به خاطر سرو نوشیدنی‌های تازه‌اش که از میوه‌های محلی عجیب و غریب مانند ترنجبین، دوریان، میوه اژدها و میوه ستاره‌ای تهیه می‌شوند نیز شهرت دارد. همچنین از صرف مرغ سوخاری، استیک ماهی قزل آلا، پنکیک خوشمزه، براونی، بستنی و هات چاکلت نیز غافل نشوید.

 

۱۴ لوکیشن عکاسی اینستاگرامی در لنکاوی

آدرس: Jalan Hang Lekiu No 18, Melaka 75200 Malaysia

 

بو سی در مالزی (BEV C)

این فضای طراحی مد و فروش صنایع دستی، در عین حال کافه‌ای جذاب را در خود جای داده که خوراکی‌هایی لذیذ را با تزئیناتی خلاقانه سرو می‌کند. در حالی که فلسفه اینجا در زمینه مد "جستجوی سبک خودت" است، فلسفه این مکان در زمینه خورد و خوراک این است: "ما آنچه را که دوست داریم بخوریم، سرو می‌کنیم".

اگر گذرتان به این مکان زیبا در جوهور افتاد، حتما از غذاهای فیوژن امتحان کنید و از سالمون دودی، ماهی و خوراک اردک بچشید. از دسرهایی نظیر کروسان‌های خوش طعم، پای موز و ترافل شکلاتی غافل نشوید و در کنار اینها، حتما چای یخی، فراپه شکلاتی یا اسپرسوی سرد را میل کنید.

در نهایت خدمات سریع، پرسنل صبور، محیطی دلپذیر و دکوراسیون فانتزی، وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات تحویل غذا و میز و صندلی‌های فضای بیرونی، همگی به جذابیت این کافه دوست داشتنی می‌افزایند.

آدرس: 54,Jalan Tan Hiok Nee, Bandar Johor Bahru, 80000 Johor Bahru, Johor, Malaysia

 

90 درجه در مالزی (90Degrees)

این کافه گالری، در یک خواربار فروشی چوبی بازسازی شده در قلب Air Putih، در پاهانگ مالزی واقع شده است. این فضای منحصر به فرد دارای سقف بلند، ساختار چوبی پیش ساخته شده و فضایی گرم و کلاسیک بوده و از طبیعت آرامش بخش یک شهر ساحلی برخوردار است. در واقع اینجا، مکانی عالی برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به شمار می آید.

در این کافه، خوراکی‌های استرالیایی سرو می‌شوند. توصیه می‌کنیم بدون خوردن اردک دودی خوش پخت، ساندویچ و سالاد اینجا را ترک نکنید. از وافل تخم مرغی، اسکون و بستنی خوشمزه لذت ببرید و حتما اسپرسوی گوارا، قهوه سرد یا چای لاته را امتحان کنید.

در ضمن نگران دسترسی به اینترنت نباشید، زیرا وای فای رایگان ارائه می‌شود. در عین حال خدمات دلپذیر پرسنل مهمان نواز، قیمت‌های پایین، پارکینگ اختصاصی و خدمات تحویل غذا، از دیگر مزایای این غذاکده بی‌نظیر به شمار می‌آیند.

آدرس: 882,Jalan Air Putih, Taman Imbi, 25300 Kuantan, Pahang, Malaysia

 

ترادالا در مالزی (Terradala)

اینجا مجموعه‌ای از یک کافه، مینی موزه، فروشگاه صنایع دستی و سوغاتی به شمار می‌آید. از مشتریانی که برای خرید به این مکان آمده‌اند، دعوت می‌شود تا از صرف خوراکی‌های لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا با قیمت‌هایی مقرون به صرفه در فضای داخلی خلاقانه و زیبا و همچنین باغ فضای باز لذت ببرند که دارای یک آلاچیق چوبی است. 

آدرس: 77A, Jalan Sultan Sulaiman, 20000 Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia

در این مقاله، برخی از اینستاگرامی‌ترین کافه‌های مالزی را از نظر گذراندیم. اما فرهنگ غذایی بسیار غنی این خطه، راه را برای برپایی انبوهی از غذاکده‌ها باز گذاشته که بسیاری از آنها از جذابیت‌های بصری نیز برخوردارند و برای ثبت عکس‌های یادگاری از سفر با تور مالزی ایده آل هستند. بنابراین داستان ما به همین جا خاتمه نمی‌یابد. بلکه در مقاله بعدی نیز، برخی دیگر از این گزینه‌های جذاب و به یادماندنی را معرفی خواهیم کرد.

 

پربازدیدترین نقاط مالزی

منبع ۱ 

منبع ۲

منبع ۳

۰۸ آذر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 29 بهمن 1401)

نظرات کاربران