جذاب‌ترین تفریحات روسیه در تور نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری روسیه
جذاب‌ترین تفریحات روسیه در تور نوروز ۱۴۰۱

کارها و تفریحات متنوع بسیاری هستند که روسی‌ها دوست دارند در فصل بهار انجام دهند. اگر در فصل بهار فرصتی برای رفتن به روسیه داشته باشید، می توانید شما نیز از تفریحات لذت برده و لحظات خوبی را در روسیه سپری کنید. یکی از بهترین فرصت‌ها برای ایرانیان هم سفر شدن با تور روسیه در نوروز ۱۴۰۱ برای این منظور است. البته در این سفر نباید انتظار هوای بهاری مشابه ایران را داشته باشید. چرا که در روسیه هوا همچنان سرد بوده و گاهی روزها شاهد دمای منفی ۷ درجه نیز خواهید بود. اما بارش برف در این فصل مشاهده نمی‌شود. در صورتی که به دنبال برنامه سفر در ایام نوروزی هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین تفریحات بهاری روسیه در تور نوروز ۱۴۰۱ آشنا کنیم. شاید خواندن این مطالب بهانه‌ای باشد برای تصمیم‌گیری شما در سفر با تور روسیه!

 

حضور در جشن بهار و جشنواره عید پاک در مسکو

مردم مسکو دوست دارند جشن بهار را در قالب جشنواره عید پاک برگزار کنند. این جشنواره یکی از مهم‌ترین مراسمی است که در طول سال در روسیه برگزار می‌گردد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های جشنواره عید پاک اجرای موسیقی است. پس خود را برای کنسرت‌های شاد خیابانی آماده کنید. بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از موسیقی‌های سنتی روسیه کلیساهای ارتدکس هستند. زمانی است که ناقوس‌های کلیسای جامع به صدا در می‌آیند، جشن آغاز شده و در سرتاسر شهرهای بزرگ مثل سنت پترزبورگ جشنی برای استقبال از بهار برگزار می‌گردد.

 

تجربه جشن خداحافظی با زمستان

علاوه بر جشنواره عید پاک، مسکو و دیگر شهرهای بزرگ روسیه جشنواره دیگری به نام Maslenitsa را برگزار می‌کنند. مردم روسیه در این مراسم اتمام زمستان طولانی را جشن گرفته و به روزهای گرم و آفتابی سلام می‌کنند. در طول جشنواره شاهد غذاها، نوشیدنی‌ها و بازی‌های زیادی خواهید بود. همچنین در این مراسم برخی از سنت‌های روسی اجرا می‌شوند. پنکیک روسی از جمله اصلی‌ترین خوراکی‌هایی است که در جشن خداحافظی با زمستان بین مردم پخش می‌شود. علاوه بر این، دختران و مادران جوجه‌های خود را قرمز رنگ می‌کنند. این جشنواره یک هفته طول می‌کشید که از ۱۷ می شروع می‌شود. در طی این مراسم شما هیچ مکانی را بدون غذا در روسیه نخواهید دید. علاوه بر پنکیک روسی، کیک کشمشی، کولیچ، پاشکا، کیک پنیری و کیک‌های آب پز سفت رنگ آمیزی شده نیز به چشم خواهند خورد که توصیه می‌کنیم تست کردن آن‌ها را هرگز از دست ندهید.

 

فعالیت‌های جادویی زمستانی در مسکو

 

شرکت در جشن‌های متنوع اردیبهشت

در ماه می جشن‌های زیادی در سرزمین پهناور روسیه برگزار می‌شود. روز کارگر در اول ماه می و روز پیروزی در ۹ می بوده که هر کدام از آن‌ها به صورت باشکوهی جشن گرفته می‌شوند. در این تاریخ‌ها، رژه‌های زیادی در سطح کلان شهرها برگزار می‌گردند. به طوری که توریست‌ها می‌توانند از تماشای رژه افراد با لباس‌های رنگارنگ نهایت لذت را ببرند. علاوه بر این، معمولا شاهد آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیزی در انتهای شب در خیابان‌ها خواهید بود. از نکته‌های جالب این جشن‌ها حضور افراد با لباس و یونیفرم نظامی است. این افراد جانبازان جنگ جهانی دوم هستند که با یونیفورم خود بیرون می‌آیند و با افتخار مدال‌های خود را به رخ می‌کشند. در این بین شاهد افرادی خواهید بود که به آنها گل می‌دهند و به داستان‌های آنها گوش می‌دهند.

 

موزه‌گردی در شب‌های سنت پترزبورگ

موزه‌های متنوع و زیادی در کشور روسیه وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تفریحات در تور روسیه نوروز ۱۴۰۱ باشد. چرا که بازدید از این موزه‌ها با آغاز فصل بهار با استقبال بسیاری از مردم و گردشگران روبرو می‌شوند. مردم روسیه و به خصوص بومیان سنت پترزبورگ عاشق مکان‌ها و داستان‌های تاریخی هستند. به طوری که علاقه آن‌ها بیشتر از دیگر بومیان روسیه حتی مسکویی‌ها به بازدید از موزه‌های سنت پترزبورگ می‌باشد. مردم سنت پترزبورگ در پایان ماه مه از برخی موزه‌ها در قالب یک مراسم خاص دیدن می‌کنند. در طول این مراسم، مدیریت موزه‌ها درب‌های این مکان‌ها را عصر و شب به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند. همچنین آنها برنامه‌های ویژه‌ای مانند نمایشنامه، کنسرت، کلاس‌های مخصوص، نمایشگاه روزانه و ... را در این ساعات برگزار می‌کنند. پس اگر شما نیز به موزه‌گردی علاقه دارید شرکت در این مراسم لذت رفتن به موزه را در روسیه دوچندان خواهد کرد.

 

شرکت در رویدادهای بهاری در گالری ترتیاکوف

توصیه می‌کنیم برای نگاهی هنری به گذشته جذاب روسیه، گالری ترتیاکوف مسکو که یکی از مشهورترین گالری‌‌های مسکو است را هرگز از دست ندهید. در نمایشگاه بهاری گالری شاهکارهای گرافیک روسیه و مجموعه‌هایی از موزه تاریخی دولتی که تا ۶ مه باز است و تصاویر تاریخ روسیه که تا ۲۲ ژوئیه باز است به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این نمایشگاه‌ها آثاری از استادان روسی متعلق به دوران قرن نوزدهم و قرن ۲۰، را شاهد خواهید بود. هر دو نمایشگاه، به علاوه مجموعه‌های دائمی گالری با پوشش همه چیز از تاجگذاری تزار نیکلاس دوم گرفته تا مسافرانی که در میان برف‌های سیبری سفر می‌کنند، قطعا ارزش دیدن را خواهند داشت.

 

بهترین هاستل‌های سن پترزبورگ

 

حضور در تئاتر بولشوی در فصل بهار روسیه

از دیگر کارهای محبوبی که می‌توانید در تور روسیه نوروز ۱۴۰۱ انجام دهید، حضور در تئاتر بولشوی است. بدون اغراق بولشوی مشهورترین تئاتر روسیه و حتی جهان است. بولشوی در این فصل اجراهای باورنکردنی زیادی در حوزه‌های باله، اپرا و موسیقی دارد. از محبوب‌ترین این نمایش‌ها می‌توان به باله شامل داستان نمادین روسی آنا کارنینا و رومئو و ژولیت شکسپیر اشاره کرد. همچنین طرفداران اپرا از اجراهای موزیکال دوشیزه برفی و ایولانتا به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالگرد تولد چایکوفسکی لذت خواهند برد. علاوه بر تمامی این موارد در این مراسم سوئیت سمفونیک معروف توسط فندق شکن اجرا خواهد شد که گوش دادن به آن بسیار جذاب است.

 

حضور در موزه هنرهای مسکو

در تقویم سالانه پیرلی ۶ مارس تا ۱۳ می به یک نقطه برجسته فرهنگی تبدیل شده است که دنیای مد، هنر و فرهنگ عامه را با هم ترکیب می‌کند. در سال ۲۰۱۸ با الهام گرفتن از  ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب سعی کرد تا داستانی خارق‌العاده خلق کند. در خلق این داستان ستارگان جهانی مانند ووپی گلدبرگ، لوپیتا نیونگو و نائومی کمبل گرد هم آمدند تا داستان را به سبک عجیب و غریب فیلمبرداری کنند. امروزه به رسم هر سال از ۶ مارس تا ۱۳ می، این تصاویر خیره کننده در موزه هنر چند رسانه‌ای مسکو (MAMM) به نمایش گذاشته می‌شود و به بازدیدکنندگان فرصتی می‌دهد تا وارد دنیایی از سرزمین عجایب شده و تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنند.

 

شرکت در جشنواره بهار کاپلا مسکو

۲۷ آوریل تا ۹ می مصادف با جشنواره‌ای به نام کاپلا در مسکو است. در این جشنواره بین‌المللی بهار هنرمندانی از سراسر جهان در آن حضور پیدا می‌کند. هنرمندان و گروه‌های انفرادی کل شهر مسکو را در طول این جشنواره  به یک سالن کنسرت غول‌پیکر تبدیل می‌کنند و شما شاهد اجراهایی در خیابان‌ها و میادین مرکزی، پشت بام‌ها، پارک‌ها و حتی در بالکن‌ها خواهید بود. در سرتاسر جشنواره، خوانندگان تمرینات و اجراهایی را در هوای آزاد پیش از مسابقه اصلی برگزار می‌کنند که علاقه‌مندان فرصت شرکت و حضور در آن‌ها را نیز خواهند داشت. در این اجراها برای شرکت‌کنندگان جایزه‌ای در حدود ۳۰۰ هزار دلار در نظر گرفته می‌شوند که اگر خوش شانس باشید برنده جایزه بزرگ خواهید بود.

 

برنامه‌های موبایل مفید در سفر به روسیه

 

لذت از هفته ماهی روسیه

مورد بعدی از تفریحات بهاری روسیه در تور نوروز ۱۴۰۱ حضور در هفته ماهی است. هفته ماهی اولین بار در سال ۲۰۱۵ از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ می در روسیه برگزار شد. از آن سال به بعد همه ساله مردم روسیه از برگزاری این مراسم استقبال کردند. هدف اصلی از این مراسم تشویق افراد به خوردن بیشتر ماهی است. در این جشنواره ۱۰ روزه که در سر تا سر روسیه برگزار می‌شود، سرآشپزهای برخی از معتبرترین رستوران‌های کشور، کلاس‌های مستر آشپزی برگزار می‌کنند. همچنین برخی شرکت‌های غذایی و ماهی‌فروش‌ها ماهی‌های ویژه‌ای را می‌فروشند. هفته ماهی به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا علاقه‌مندان بتوانند بهترین ماهی‌هایی که در روسیه ارائه می‌شوند را پیدا کرده و میل کنند. همچنین اجراهایی توسط رقصندگان و نوازندگان محلی در این یک هفته به نمایش گذاشته می‌شوند که هدف آن‌ها معرفی و ترویج محصولات محلی روسیه است.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران