آب و هوای بدروم در نوروزی 99

جاذبه‌های گردشگری بدروم
آب و هوای بدروم در نوروزی 99

شهر ساحلی بدورم با قرار گرفتن در سمت جنوب غربی کشور زیبای ترکیه این روزهای به یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور تبدیل شده است. یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های سال برای سفر با تور بدروم فصل تابستان می‌باشد. با اینکه هوا در این روزها بسیار گرم و داغ می‌باشد ولی ساحل و تفریحات آبی تحمل گرمای هوا را راحت‌تر می‌کند. یکی دیگر از بهترین فرصت‌ها برای سفر به بدروم به خصوص برای ایرانیان فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی است. از این رو قصد داریم تا در این مطلب به بررسی شرایط آب و هوایی بدروم در ایام تعطیلات نوروزی بپردازیم. چرا که در تصمیم‌گیری برای سفر شرایط آب و هوایی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. اگر شما نیز فکر سفر با تور نوروزی بدروم را در سر دارید به ما پیوندید.

 

بررسی کلی شرایط آب و هوایی بدروم

بهتر است ابتدا به بررسی کلی شرایط آب و هوایی بدروم بپردازیم. شهر بدروم با توجه به شرایطی که از لحاظ مکانی دارد یکی از شهرهای ساحلی در جنوب ترکیه محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند با توجه به تاریخ سفر خود شرایط آب و هوایی متنوعی را در روزهای مختلف سال در این شهر تجربه کنند. اما در حالت کلی بدروم شهری با آب و هوای معتدل است. به صورتی که میانگین دمای آن در فصل تابستان که گرم‌ترین فصل سال می‌باشد ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. از طرفی میانگین دما در فصل زمستان که سردترین روزهای سال محسوب می‌شوند ۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. البته همیشه به دلیل وجود دریا هوای بدروم کمی مرطوب است. به صورتی که در اوج گرمای تابستان هوای آن شرجی می‌شود.

 

۶ تفریح خانوادگی که در سفر به بدروم

 بدروم

 

آب و هوای بدروم در ایام تعطیلات نوروزی

در ایام تعطیلات نوروزی کم کم هوای بدروم وارد مرحله گرم شدن می‌شود. به صورتی که دیگر اثری از سرمای زمستان نخواهد بود. برای اینکه بتوانیم به صورت دقیق‌تر آب و هوای بدروم را در زمان برگزاری تورهای نوروزی بررسی کنیم باید به دمای هوا در ماه فصل بهار که با ماه‌های مارس تا می میلادی مصادف می‌شود بپردازیم. در این ماه‌ها حداقل دمای بدوم ۱۷ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای بدروم چیزی در حدود ۲۹ درجه سانتی‌گراد است. یعنی هوا نه به قدری سرد است که گردشگران نتوانند در شهر قدم بزنند و نه آنقدر گرم است که در حین گشت شهری اذیت شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد ایام تعطیلات نوروزی را برای سفر با تور بدروم ترجیح می‌دهند. معمولا در این فصل بارش باران به صورت ۳ روز یا ۴ روز است. که عاشقان باران می‌توانند از این روزها نیز استفاده کنند. زیرا باران‌های بدروم در این روزها ملایم و دوست داشتنی خواهد بود.

 

۹ هتل برتر بدروم که در سفر به این شهر می‌توانید بهترین اقامت‌ها را در آنها داشته باشید

بدروم

 

اگر دوست دارید از هوای ملایم و بهاری بدروم لذت ببرید و در کنار آن از تفریحات آبی نیز غافل نباشید اصلا نگران نشوید. چرا که می‌توانید با انتخاب یکی از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره بدروم فرصت شنا را نیز داشته باشید.

 

بهترین تفریحات نوروزی بدروم

با توجه به اینکه در این روزهای سال هوای بدروم نسبتا خنک است گردشگران نمی‌توانند روزهای خود را با ‌آبتنی در دریا و ساحل بگذرانند. اما این به معنای اشتباه بودن انتخاب تور نوروزی بدروم نیست. چرا که در این روزها می‌توان از تفریحات متنوع دیگری بهره برد. اتفاقا شرایط آب و هوایی باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند با راحتی هر چه بیشتر از جاذبه‌های گردشگری بدروم لذت ببرند. از جمله تفریحاتی که می‌توان در شرایط آب و هوای نوروزی بدروم از آن‌ها بهره‌مند شد عبارتند از

 

بازارهای هفتگی بدروم برای خرید سوغاتی

بدروم

 

  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی بدروم مثل قلعه سنت پیتر، موزه باستانشناسی زیر دریایی، تئاتر باستانی، آرامگاه هالیکارناسوس، دروازه میندوس و ...
  • گشت و گذار در مراکز خرید و بازارهای خیابانی بدروم
  • تفریحات شبانه زنده بدروم
  • گشت شهری

 

بدروم

 

با توجه به تمامی نکاتی که گفته شد می‌توان گفت فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی یک فرصت عالی برای ایرانیان است که به این شهر زیبای ترکیه سفر کنند. البته در کنار تمامی موارد گفته شده می‌توان به هزینه کم سفر در فصل بهار نیز اشاره کرد. چرا که هنوز فصل گردشگری در بدروم آغاز نشده است. در نتیجه قیمت پروازها و اتاق‌های هتل کم خواهد بود. پس شک نداشته باشید و همین الان یکی از بسته‌های تورهای نوروزی بدروم را رزرو کنید. اطمینان داشته باشید که هرگز از این تصمیم خود پشیمان نخواهید شد. سفر به بدروم در فصل بهار بهترین فرصت را برای خوشگذرانی در کنار خانواده به ارمغام می‌آورد.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران