۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

ارمنستان یکی از همسایگان شمالی کشورمان است که از زمان‌های دور، ساکنین هر دو، به کشورهای یکدیگر در رفت و آمد بودند. در سال‌های اخیر گردشگران بیشتری نسبت به گذشته با تور ارمنستان به این کشور سفر می‌کنند. با توجه به هزینه‌های پایین نسبت به کشورهای دیگر، بیشتر از گذشته بین ایرانیان محبوب شده است. بخشی از جذابیت‌های بکر و شناخته نشده ارمنستان در نزدیکی شهر دلیجان را به شما معرفی می‌کنیم.


پارک ملی دیلیجان

پارک ملی دیلیجان با طبیعت بی‌نظیر و نفس‌گیرش، با دشت‌هایی پرگل، رودخانه‌های فصلی و جنگل‌هایی انبوه یکی از جاذبه‌های دیدنی و خارج از انتظار ارمنستان است که مردم آن مرز و بوم و طبیعت‌گردهایی که به آنجا سفر می‌کنند را شگفت زده می‌کند. پارک ملی دیلیجان یکی از ۴ پارک ملی این کشور است و با سفر به آن، تفریحات و دیدنی‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. طبیعت و تنوع گونه های گیاهی و جانوری این پارک منحصر به فرد است. این پارک ملی وسعتی برابر با ۲۴۰۰۰ هکتار داشته و انواعی از جنگل‌های راش و بلوط ارزشمند در آن به چشم می‌خورد که تحت حفاظت قرار دارند. تنوع زیستی و گیاهی پارک دیلیجان بسیار متنوع است و درختانی از جمله سرخدار، کاج، ممرز و سرخ چوب نیز بخشی از این پارک وسیع و سرسبز را به خود اختصاص داده‌اند. شما در با گشت و گذار در پارک ملی دیلیجان خواهید توانست در بین درختان جنگلی پیاده روی کنید. از کوه بالا بروید و از ارتفاع بالاتر دریاچه‌های کوهستانی را تماشا کنید. در این پارک ملی چمنزارهای کوهستانی، دره‌ها و تنگه‌های بسیاری را خواهید دید که از پیمایش آنها می‌توانید ساعت‌ها لذت را تجربه کنید. همچنین در این پارک خواهید توانست علاوه بر طبیعت زیبا، از دریاچه‌های کوهستانی، کلیسا و صومعه‌ها نیز دیدن کنید.

 

پارک ملی دلیجان ارمنستان

 

این پارک ورودی ندارد و ورود به آن و گشت و گذار در این پارک رایگان است. پس شما می‌توانید در فصول بهار، تابستان و پاییز به این طبیعت زیبا بروید و از مناظر بی‌نهایت زیبایش لذت ببرید. در زمستان به علت سردی هوا، گردش در پارک را توصیه نمی‌کنیم اما در صورتی که برف ببارد و علاقه‌مند به دیدن درختان سفید رنگ باشید، باید بگوییم زیبایی متفاوتی را پیش روی خود خواهید دید.
در این پارک می‌توانید تفریحاتی از جمله کوهنوردی، پیک‌نیک، ماهی‌گیری، قایق‌سواری، اسب‌سواری و تماشای پرندگان و گونه‌های گیاهی بپردازید.
پارک ملی دیلیجان در استان تاووش (Tavush) قرار دارد و از دامنه کوه‌های پامبک (Pambak) شروع می‌شود و تا دامنه کوه‌های آرگونی، میاپور، آیجوان و حلب ادامه پیدا می‌کند.

 

  بازدید از دریاچه سوان ارمنستان؛ یکی از بزرگترین دریاچه‌های حوزه قفقاز 

1_result

 

آدرس: ارمنستان، دیلیجان، پارک ملی دیلیجان

 

صومعه هاگارتسین Haghartsin Monastery

صومعه هاگارتسین در ۱۵ کیلومتری شهر دیلیجان قرار دارد که در طی قرن‌های دهم تا سیزدهم میلادی ساخته و به مرکز معنوی و در سال‌های اخیر به مرکز فرهنگی و گردشگری منطقه بدل شده است. شما می‌توانید با گشت و گذار در دل جنگل‌های انبوه به سمت بخش شمالی پارک ملی دیلیجان حرکت کنید و با صومعه تاریخی هاگارتسین روبرو شوید. درون آن ۳ کلیسا با نام‌های سنت آستواتساتین، سنت گریگوری و سنت استپانوس و یک قبرستان خانواده سلطنتی باگراتونی وجود دارد.

 

  بازدید از کلیسای زوارتنوتس یکی بناهای به جا مانده از تاریخ کهن ارمنستان

Haghartsin-Monastery-Armenia_result


دریاچه گش Gosh lake

دریاچه گش در ۲۴ کیلومتری شهر دیلیجان قرار گرفته است و ارتفاع آن از سطح دریا برابر با ۱۴۵۰ متر است. برای دسترسی به این دریاچه ابتدا باید خود را به روستای گش برسانید و یک پیاده روی ۴.۲ کیلومتری را انجام دهید تا به دریاچه برسید و از منظره دل‌انگیز و هوای مطبوعش لذت ببرید و سپس به سوی چشمه‌های آب گرم نزدیک آن بروید و از آنها دیدن کرده و یا آب تنی کنید. دریاچه گش و طبیعت اطرافش مکانی مناسب برای ماهیگیری و صید میگو نیز می‌باشد و زیبایی منحصر به فردش گردشگران و طبیعت‌گردان علاقه‌مند به کمپ زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. دریاچه گش در واقع در بخش جنوب شرقی پارک ملی دیلیجان واقع شده است. به این معنی که اگر شما به پارک ملی دلیجان بروید و قصد کنید از دریاچه گش دیدن کنید، به راحتی و با پیاده روی سبک به این منطقه خواهید رسید.

 

Gosh lake_result

۱۰ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 25 دی 1398)

نظرات کاربران