۷ اشتباه رایج در اولین سفر به فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۷ اشتباه رایج در اولین سفر به فیلیپین

فیلیپین یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرق آسیاست که سفر به آن هم ارزان خواهد بود و هم اینکه شما را با دنیایی از شگفتی‌ها آشنا می‌کند. در این کشور افراد زیادی به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند و همگی انسان‌هایی مهمان نواز و دوست داشتنی هستند که سفر شما را بسیار لذت‌بخش خواهند کرد. این کشور بیش از ۷ هزار جزیره دارد که خود از شگفت‌انگیز بودن این سرزمین مهیج خبر می‌دهد. اما همچون هر نقطه‌ای از دنیا، نکاتی دارد که باید قبل از سفر آن‌ها را در نظر گرفت، مخصوصا این اشتباهات رایجی که قصد داریم در نوشته‌ی امروزمان بیاوریم و بسیاری از کسانی که اولین بار است با تور فیلیپین سفر می‌کنند، آن را مرتکب می‌شوند.


۱- باورهای اشتباه از فیلیپین را دور بریزید

باورهای زیادی در مورد کشورهای جنوب شرق آسیا وجود دارد و در مورد فیلیپین نیز این موضوعات مطرح است. مثلا اینکه بعضی‌ها می‌گویند دزدی و کلاه گذاشتن سر گردشگران زیاد پیدا می‌شود، در صورتی که فیلیپین یکی از امن‌ترین کشورها برای مسافرت است. بهتر است قبل از سفر به خوبی تحقیق کنید و نکات مختلف در مورد شهری که قصد سفر به آن دارید را یاد بگیرید.

درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

 

 فیلیپین


۲- زمان مناسب را برای سفر انتخاب کنید

فصول بارانی در بخش‌هایی از فیلیپین به هیچ وجه برای سفر مناسب نیست و اگر به این نکته به خوبی توجه نکنید، ممکن است ۱۰ روز سفر خود را با باران‌های مدام سر و کله بزنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید بفهمید وضعیت آب وهوایی شهرهای مختلف فیلیپین به چه صورت است و بخش‌های مختلف این کشور زیبا، چه زمانی درگیر فصل بارانی هستند و برنامه‌ریزی مناسب برای سفر خود داشته بشاید. مثلا مانیل بین ماه‌های جولای تا سپتامبر درگیر فصل بارانی است و بقیه سال را می‌توانید به خیال راحت به آن جا سفر کنید.

 

 فیلیپین


۳- بیش از حد برنامه نچینید

فیلیپین کشوری آرامش بخش است، مخصوصا اگر به سواحل شگفت‌انگیز فیلیپین زیبا سفر کنید. بهتر است شما نیز با برنامه‌ریزی معقول، با آرامش تفریحات خود را انجام داده از اماکن مختلف دیدن کنید. برنامه‌ریزی خیلی فشرده به چند دلیل می‌تواند سفر شما را خراب کنید، یکی از این دلایل این است که با استرس زیاد همیشه در رفت و آمد خواهید بود و به خوبی از جاهای مختلف لذت نمی‌برید و دیگر اینکه با توجه به تاخیر در حرکت قایق‌ها یا ماشین‌ها به راحتی در این کشور برنامه ریزی شما بهم خواهد ریخت.

پاراگون ؛ خرید، کافی شاپ و عکس‌های اینستاگرامی در مانیل

 

 فیلیپین


۴- کارائوکه خواندن دیگران را مسخره نکنید

شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما کارائوکه خواندن یکی از تفریحات بسیار پرطرفدار در فیلیپین است که در فرهنگ مردم این کشور وارد شده. هیچ ایرادی ندارد تا شما به پشت میکروفون بروید و سعی کنید آهنگی را بخوانید که خیلی توان اجرایش را ندارید و دیگران نیز شما را دست نخواهند انداخت. اما شما هم از طرفی باید مراقب باشید که کسی را در این رابطه مسخره نکنید چون خندیدن به کار دیگران در فیلیپین، کار بسیار ناپسندی بر شمرده می‌شود.

بهترین مراکز خرید در مانیل فیلیپین

 

 فیلیپین


۵- سر چند پزو اعصاب خود را خرد نکنید

مثل خیلی از کشورهای شرق آسیا ، بالا بردن صدا و حرف زدن با دست، به هیچ وجه مورد قبول نیست و برداشت‌های بسیار بدتر از آن چیزی که فکر می‌کنید از حرکات شما می‌شود. فیلیپین کشوری بسیار ارزان است اما باید در نظر بگیرید که در یک جای گردشگرپذیر، همیشه پول‌هایی هستند که بیشترگرفته می‌شوند یا قیمت‌هایی هستند که درست گذاشته نشده‌اند. سعی کنید سر پول‌های کم اصلا وارد بحث و مجادله نشده و بیشتر تلاشتان را برای لذت بردن از سفر بگذارید. برای مثال وقتی درون اوج ترافیک تاکسی شما را به جایی می‌برد و از شما کمی بیشتر تقاضای پول می‌کند، سعی کنید با سعه‌ی صدر برخورد کنید.

 راهنمای گردش در فیلیپین با حمل و نقل عمومی 

 

 فیلیپین


۶- برای دعوت دیگران وقت بگذارید

مردم فیلیپین بسیار رفتاری دوستانه‌ای دارند و گاهی در محیط‌های خلوت از شما می‌خواهید تا دقایقی را با آن‌ها وقت بگذارید. اگر وقت داشتید حتما این دعوت‌ها را قبول کنید چون هم قبول نکردنش خیلی صورت خوشی ندارد و هم اینکه بهتان خیلی خوش خواهد گذشت.

 

 فیلیپین


۷- در انتخاب هتل دقت کنید

گران‌ترین هتل یا ارزان‌ترین هتل مهم نیستند، مهم این هست هتلی انتخاب کنید که کاملا به سلیقه و نیازهایتان بخورد. اگر به مقصدی ساحلی می‌روید، هتلی نزدیک به دریا بگیرید یا اگر در مانیل هستید، بسته به بودجه‌تان و مسیرهایی که انتخاب کرده‌اید هتل انتخاب کنید چون مسیرهای رفت و آمد اگر طولانی باشند کلی از وقتتان را خواهند گرفت.

۲۷ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران