وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد در لنکاوی

با این که لنکاوی جزیره‌ای نسبتا کوچک است و وسعتش حدودا ۳۲۰ کیلومتر مربع است، با این حال شما برای گشت زدن در شهر یا رفتن به سراغ مراکز گردشگری این جزیره، نیاز به وسیله نقلیه دارید. خوشبختانه سیستم جاده‌ای لنکاوی بسیار خوب بوده و تقریبا به هر گوشه‌ای از جزیره کشیده شده است. البته شرایطی در بعضی از جاده‌های فرعی وجود دارد که به واسطه باریک بودن محدودیت‌های سرعتی دارند. جدای از همه‌ی این‌ها، نکته‌ی مهم این است که چه وسایل نقلیه عمومی در این جزیره برای شما تدارک دیده شده است و چه روش‌های دیگری برای گشت زدن در لنکاوی وجود دارد؟ برای جواب این سوال، در ادامه همراه ما باشید.

 

تاکسی

تاکسی‌ها تقریبا در همه جای شهر به چشم می‌خورند، از فرودگاه تا کنار قایق‌ها و بازارهای و مراکز خرید. بیشترین میزان جا به جایی مسافر در لنکاوی از طریق تاکسی‌ها انجام می‌شود که نسبت به بسیاری شهرهای بزرگ، قیمت نسبتا کم‌تری دارند. هزینه‌ی تاکسی در لنکاوی برای یک سفر ۱۵ دقیقه‌ای ۱۸ رینگیت است. البته بعضی مسافت‌ها مخصوصا از فرودگاه به بخش‌های مختلف شهر قیمت متفاوتی دارد. مثلا از فرودگاه به پانتای یا تله‌کابین باید مبلغ ۲۴ رینگیت بدهید در صورتی که همین مسیر تا خلیج داتای ۶۰ رینگیت است.

 

 برای خرید در لنکاوی به کجا مراجعه کنیم؟ 

 

رفت و آمد در لنکاوی

 

 

از طرفی شما امکان گرفتن تاکسی به صورت ساعتی را دارید تا بتوانید با این ماشین‌ها، به بخش‌های بیرونی شهر و نقاط دیدنی متفاوت لنکاوی دسترسی داشته باشید. حداقل ساعت برای این کار ۴ ساعت است و برای هر ساعت مبلغ ۲۵ رینگیت باید بپردازید. مبلغ پرداختی برای تاکسی‌ها بین ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح، ۵۰ درصد بیشتر است. نکته آخر اینکه تاکسی‌ها در لنکاوی عموما به صورت شرکت‌های خصوصی هستند و راننده‌ها نیز به صورت کلی صاحب ماشین نبوده و تنها در استخدام همان شرکت قرار دارند.

 

 

اجاره ماشین

انتخاب دیگر شما در لنکاوی کرایه ماشین است. اگر روزهای زیادی در لنکاوی باشید، مسلما اجاره‌ی ماشین از تاکسی ارزان‌تر در خواهد آمد. خوشبختانه شرکت‌های زیادی در لنکاوی هستند که ماشین اجاره می‌دهند و بسیاری از آن‌ها شرایط بسیار آسانی به این منظور دارند که کار را برای اجراه آسان می‌کنند.

 

۵ ساحل خصوصی در لنکاوی

 

 رفت و آمد در لنکاوی

 

اتوبوس

هیچ شرکت اتوبوسرانی عمومی در لنکاوی فعالیت نمی‌کند، تنها اتوبوس‌هایی که در این جزیره مشاهده خواهید کرد مربوط به شرکت‌های گردشگری است که گردشگران را برای بازدیدهای شهری یا بازدید از مراکز مختلف بیرون از شهر به نقاط مختلف لنکاوی می‌برند.

 

 

رفت و آمد در لنکاوی

 

 

اجاره مووتور، اسکوتر و دوچرخه

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین کارها در لنکاوی برای چرخ زدن در نقاط مختلف جزیره، اجاره اسکوتر و موتور است. برای اجاره یک اسکوتر یا موتور شما مبلغی بین ۲۵ تا ۴۰ رینگیت به ازای هر روز می‌دهید و به راحتی می‌توانید به نقاط مختلف جزیره بدون دغدغه بروید و از سفر خود لذت ببرید. اگر گواهینامه بین‌المللی برای موتور دارید که خیالتان راحت است و می‌توانید به راحتی موتورهای قوی را کرایه کنید، اما به طور کلی به ندرت پیش می‌آید که پلیسی گواهینامه شما را چک کند، اما اگر می‌خواهید خیالتان را راحت کنید، موتورهای ضعیف یا همان اسکوترها را کرایه کنید که اصلا نیازی به گواهینامه ندارند.

 

 برترین و ارزان قیمت‌ترین هتل‌های لنکاوی 

 

رفت و آمد در لنکاوی

 

 

در سفر به لنکاوی نیازی نیز که سوار موتور کلاه به سر کنید، اما بهتر است این کار را کنید تا در شلوغی برایتان مشکلی پیش نیاید. فراموش نکنید که امکان کرایه دوچرخه را نیز خواهید داشت که به خاطر کوچکی جزیره، در بسیاری از موارد گزینه‌ای شدیدا اقتصادی و عالی به حساب می‌آید و برای هر روز کرایه این وسیله نقلیه در لنکاوی، تنها باید مبلغ ۱۵ رینگیت بپردازید. نکته آخر اینکه در تمامی این موارد، پیشنهاد می‌شود حتما بیمه را برای وسیله‌ای که انتخاب می‌کنید بگیرید که برای هر روز حدودا بین ۸ تا ۱۰ رینگیت می‌شود. اما در صورت بروز مشکل، بیمه مشکل شما را حل خواهد کرد.

 

  گردش‌های شبانه در لنکاوی؛ جزیره‌ی راز و رمز در مالزی

 

رفت و آمد در لنکاوی

 

 

نکات ایمنی در هنگام عبور و مرور در جاده‌ها

  • جاده‌های فرعی در جزیره گاها باریک و گلی می‌شوند، پس قبل از رفتن به نقاط دور افتاده، بهتر است کمی در مورد جاده در شبکه‌های اجتماعی مختلف جستجو کنید
  • گاهی در جاده‌های بیرون از شهر حیوانات جزیره وارد جاده می‌شوند، پس مراقب آن‌ها باشید
  • تا جای ممکن از رانندگی در شب پرهیز کنید، اگر ماشین مشکلی پیدا کند، به سختی تعمیر کاری در شب پیدا می‌شود که آن را برایتان تعمیر کند تا وسط جاده نمانید
  • قبل از کرایه موتور حتما لاستیک‌هایش را چک کنید، از کرایه موتورهایی با لاستیک صاف خود داری کنید که در رفتن به سواحل و جاهای طبیعی به راحتی پنچر می‌شود
  • ماشین‌ها در لنکاوی از سمت چپ خود در خیابان رانندگی می‌کنند
۳۰ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران