۸ مکان عالی در استانبول برای خرید ارزان و مقرون به صرفه

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۸ مکان عالی در استانبول برای خرید ارزان و مقرون به صرفه

استانبول یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از آن با تور ترکیه سفر می‌کنند. این شهر دارای چندین و چند مرکز خرید لوکس، بازارهای مختلف و بوتیک‌های مختلف است. اما قرار نیست همه برای خرید به سراغ برندهای معتبر و گران‌قیت بروند و حتما باید آدرس چند جای ارزان و مرقون به صرفه برای خرید را هم بلد بود. از میان جاهای مختلفی که در این شهر وجود دارند، ما ۸ مکان را انتخاب کرده‌ایم و در نوشته‌ی امروز به شما معرفی خواهیم کرد.


۱- مرکز تجاری بی‌اغلو


مرکز تجاری بی‌اغلو  یکی از پرطرفدارترین نقاط شهر برای خرید محسوب می‌شود که هم گردشگران و هم مردم محلی به آن جا مراجعه می‌کنند. در میان پاساژهای آن می‌توانید انواع فروشگاه‌های مد و لباس را ببینید که اجناس فصل را با قیمت‌های مناسب و ارزان به فروش می‌رسانند. به طور کلی این مرکز تجاری، مملو از فروشگاه‌های مختلف و متنوع است و جایی عالی برای خرید محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در خیابان استقلال و نزدیک به میدان تکسیم واقع شده‌، به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

 

گردشی نوروزی در محله بی‌اغلو استانبول

 

مرکز تجاری بی‌اغلو

 


۲- پاساژ ترکوس


یکی دیگر از نقاط عالی برای خرید مرقون به صرفه نزدیک به میدان تکسیم. پاساژ ترکوس یکی از قدیمی‌های این منطقه محسوب می‌شود، اما از همان ابتدا تا حالا از جمله محبوب‌ترین‌ها هم بوده است. فروشگاه‌های موجود در این پاساژ نیز متنوع بوده و همه چیز را شامل می‌شوند و از طرفی اکثر آن‌ها مغازه‌هایی با قیمت‌های مناسب هستند.

 

۸ تفریح گردشگری ناب برای بازدید از خیابان تکسیم استانبول

 

پاساژ ترکوس

 


۳- پاساژ اطلس


باز هم میدان تکسیم و این بار یکی از محبوب‌تین محل‌های خرید در این منطقه که پاساژ اطلس نام دارد. اگر می‌خواهید در سفر با تور استانبول لباس‌هایی با قیمت مناسب اما جنس خوب تهیه کنید، می‌توانید این پاساژ را به عنوان یک جایگزین برای مراکز خرید بزرگ استانبول در نظر بگیرید که لباس‌هایی که در آن به فروش می‌رسند عالی و متنوع هستند. این پاساژ بنای تاریخی دارد و مکانی بسیار زیباست و از هر نظر برای خرید جایی مناسب است.

 

در استانبول اگر خرید هم ندارید این پاساژها را از دست ندهید!

 

پاساژ اطلس

 


۴- پاساژ سینان پاشا


پاساژ سینان پاشا در بشیکتاش واقع شده و یکی از معروف‌ترین پاساژهای خرید در نقاط مسکونی ترکیه محسوب می‌شود و برای آن‌هایی که به دنبال خرید خوب و مرقون به صرفه هستند، جایی عالی به حساب می‌آید. با یک مقایسه سر انگشتی بین بعضی از اجناس با مراکز خرید یا حتی بازارهای دیگر، می‌بینید که قیمت‌ها در این پاساژ بسیار پایین است و با توجه به اینکه از نقاط خیلی پرطرفدار گردشگری دور است، نسبت به دیگر بازارها و پاساژها، محیط خلوت‌تری دارد.

 

با بهترین خیابان‌های خرید استانبول آشنا شوید

 

پاساژ سینان پاشا

 


۵- پاساژ اوپرا اونور


این پاساژ در کادیکوی و میدان معروف بهاریه قرار گرفته است و برای سال‌ها یکی از جاهای پر طرفدار مردم محلی برای خرید محسوب می‌شده است. این روزها گردشگران نیز مسیر این پاساژ را پیدا کرده‌اند و خریدهای بسیار بیشتری از فروشگاه‌های آن صورت می‌گیرد، دلیلش نیز ارزانی اجناس نسبت به جاهای دیگر است در حدی که یک برند خاص با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به فروشگاه‌های مراکز خرید لوکس به فروش می‌رسد.

 

معرفی استانبول مال ؛ مهمترین مرکزخرید شهر همیشه زنده

 

 پاساژ اوپرا اونور

 


۶- بازار ادویه


بازار ادویه بعد از بازار بزرگ ، معروف‌‌ترین بازار استانبول است و هر روزی که وارد آن شوید با خیل جمعیت مواجه خواهید شد. همانطور که از اسم این بازار پیداست، فروشگاه‌های فروش ادویه و گیاهان مختلف در آن پر است، اما همه چیز به ادویه ختم نشده و شما می‌توانید اجناس مختلف و ارزانی در این بازار مسقف پیدا کنید.

 

استانبول؛ سرزمین هم‌نشینی تاریخ عثمانی و ادویه‌های خوشمزه!

 

 بازار ادویه

 


۷- بازار بزرگ


اما خود بازار بزرگ استانبول که یک بنای تاریخی بسیار مهم در استانبول محسوب می‌شود نیز، جایی عالی برای خرید سوغاتی‌های خاص استانبول و اجناس ارزان به حساب می‌آید. این بازار تمامی ۳۶۵ روز سال باز بوده و همیشه مملو از جمعیت گردشگرانی است که هم برای خرید پا به این جا می‌گذارند و هم اینکه می‌خواهند از بنا و همچنین اتمسفر آن دیدن کنند. فروشگاه‌های ادویه، کیف، فرش، جواهرات و خیلی چیزهای دیگر در بازار بزرگ وجود دارد که می‌توانید برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید.

 

 

بازار بزرگ

 


۸- محله امینونو


در نهایت لیستمان را با معرفی این محله به پایان می‌رسانیم که نه تنهایی جایی زیبا و تاریخی است، بلکه در زیر پوست این جلوه‌های جذاب گردشگری شما می‌توانید به خیابان‌های سرک بکشید و انواع فروشگاه‌های عالی را پیدا کنید که در آن‌ها اجناس ارزان و عالی به فروش می‌رسند. البته نباید فراموش کنید که این محله مخصوصا در روزهای پایان هفته بسیار شلوغ است و بهتر است اگر برای خرید به آن مراجعه می‌کنید، ساعت‌های خلوت‌تری را برای رفتن به محله امینونو(Eminonu) انتخاب نمایید.

 

 

محله امینونو

۰۹ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران