رستوران‌های خوب و کم‌ترشناخته شده در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
رستوران‌های خوب و کم‌ترشناخته شده در تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان یکی از پر‌گردشگرترین شهرهای این کشور است. معمولا گردشگران در هنگام سفر با تور گرجستان به دنبال رستوران‌ها و کافه‌های خوب و با کیفیت می‌گردند تا به هنگام گردش و شب‌زنده‌داری در شهر غذای خوب هم بخورند. اگر با تور گرجستان به تفلیس سفر می‌کنید، چند رستوران خوب در این شهر سرزنده معرفی می‌کنیم که برای کسانی که از کشورهای دیگر به اینجا می‌آیند، کمتر آشناست.

 

رستوران  Academy Lounge Restaurant


خیابان روستاولی یکی از معروف‌ترین خیابان‌های تفلیس است. در این خیابان پر از هتل و هاستل، موزه، مراکز خرید و رستوران است. رستوران آکادمی لانژ مکانی دنج و ساکت برای ساختن لحظاتی آرام برای شماست که در یکی از کوچه‌های این خیابان قرار گرفته است. شما می‌توانید در آکادمی لانژ، غذاهای بین المللی و دسرهای خوشمزه میل کنید. این رستوران هم شامل فضای باز به صورت یک حیاط کوچک و هم بسته که فضای داخلی آن است می‌باشد.

 

۹ رستوران مخصوص گیاهخواران در تفلیس

 

Academy Lounge

 

 

رستوران Floor 8


رستوران طبقه ۸ فضای بزرگ و سالن مانندی دارد که در طبقه هشتم و در واقع آخرین طبقه یک ساختمان در نزدیکی میدان آزادی تفلیس قرار دارد. ویوی این رستوران نمایی از شهر زیبای تفلیس است که صرف غذا را برای شما در چنین محیطی لذت بخش‌تر می‌کند. در این رستوران غذای بین المللی سرو می‌شود و تا ساعت ۳ صبح باز است.

 

خیابان پکینی تفلیس، شانزلیزه گرجستان برای گردشگران

 

رستوران Floor 8

 

 

رستوران Ghumeli


اگر به دنبال غذاهای خوشمزه و محلی گرجی و یا غذاهای بین المللی می‌گردید، رستوران گوملی یک گزینه مناسب با یک چشم‌انداز بی‌نظیر از شهر است که در طبقه بالای هتل لوتا Iota قرار دارد. در این رستوران می‌توانید ببینید که غذایتان چطور در آشپزخانه پخت می‌شود و با یک ویوی زیبا یک غذای گرم و دلچسب بخورید.

 

 

رستوران Ghumeli

 

 

رستوران  Sofia Melnikova's Fantastic Douqan


اگر از صرف غذا در فضای باز لذت می‌برید، رستوران Sofia Melnikova's Fantastic Douqan در یک باغ کوچک واقع شده که پر از گل‌های رنگارنگ، گیاهان و درختان زیباست و بیشتر به نام ملنیکوا Melnikova شناخته می‌شود. البته در صورتی که هوا سرد باشد فضای سرپوشیده نیز دارد که می‌توانید در صندلی‌های داخل بنشینید. این رستوران علاوه بر غذاهای ملل، غذاهای محلی گرجی نیز سرو می‌کند و می‌توانید انواع سوپ و ساندویج‌های خانگی و لیموناد میل کنید.

 

بهترین رستوران‌های بین‌المللی برای صرف یک غذای معرکه و متفاوت در تفلیس

 

Sofia Melnikova's Fantastic

 

 

رستوران Bina N37


رستوران Bina N37 رستورانی کم‌شناخته شده در طبقه آخر یک آپارتمان مسکونی است که فضای کاملا دنج و منحصر به فردی دارد. در واقع بینا یا Bina در زبان گرجی از به معنای لغوی آپارتمان است. این رستوران با صندلی‌های رنگی و فضای نسبتا کوچک و دنج، راحتی و فضای گرم خانه را تداعی می‌کند. همچنین طعم غذاهای خانگی این رستوران، آن را از دیگر رستوران‌ها متمایز ساخته است.

 

خاچاپوری ، غذای درجه یک و سنتی گرجی

 

رستوران Bina N37

 

 

کافه Cafe Littera


در سفرتان با تور تفلیس تجربه غذا خوردن در کافه لیترا، یکی از رویایی‌ترین کافه‌های این شهر را از دست ندهید. این کافه در حیاط خانه نویسندگان، ساخته شده در سال ۱۹۰۵ میلادی، قرار گرفته است. غذاهای محلی و سنتی گرجی این کافه رستوران توسط یک سرآشپز خانم گرجی به نام Tekuna Gachechiladze طبخ می‌شوند و به صورت منحصر به فردی سرو می‌شوند. در واقع او غذاهای سنتی گرجستان را با غذاهای بین المللی ترکیب کرده، به همین دلیل نمی‌توانید طعم غذاهای کافه لیترا را در هیچ کدام از رستوران‌های آنجا پیدا کنید.

 

هزینه‌های اولیه سفر به تفلیس

 

کافه Cafe Littera

 

 

رستوران Ezo


یک رستوران فضای باز دیگر که صندلی‌های آن در حیاط و فضای زیبا در بین گیاهان و درختان سرسبز چیده شده است که در بهار و تابستان به سختی می‌توانید یک میز خالی برای صرف یک غذای خانگی و خوشمزه در یک فضای دنج با آب و هوای مطبوع بیابید. معنای لغوی Ezo در زبان گرجی باغ یا حیاط است. این رستوران مکان محبوبی بین مردم محلی و گردشگرانی است که در سفرشان به تفلیس به دنبال یک رستوران محلی با فضای دلنشین می‌گردند که یک بعد از ظهر تابستانی یا روز مطبوع بهاری را در آن سر کنند. البته این رستوران فضای بسته برای علاقه‌مندان به نشستن در فضای داخلی را نیز دارد.

 

 

 رستوران Ezo

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران