بهترین رستوران‌های محله سلطان احمد

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های محله سلطان احمد

محله سلطان احمد در قلب شهر قدیمی از مهم‌ترین، پربازدیدترین و جذاب‌ترین بخش‌های استانبول است که جاذبه‌های دیدنی و اصلی شهر همچون مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه را میزبانی می‌کند. اصلا جای تعجب ندارد که روزانه سیل گردشگران تور استانبول راهی این منطقه می‌شود و یا خیلی‌ها در آن اقامت می‌کنند. همین ویژگی باعث شده تا سلطان احمد پر از رستوران و کافه باشد. اما در طی گردش در این منطقه باید در کدام رستوران‌ها غذاهایی عالی و باکیفیت بخورید؟ ما شما را در گردش بین بهترین رستوران‌های این محله همراهی می‌کنیم.

 

رستوران اسلان

رستوران اسلان یکی از غذاخوری‌های مرسوم در محله سطلان احمد استانبول است که غذاهایش را در نمایی کافه تریا و آشزخانه اپن سرو می‌کند. منو از گزینه‌های سنتی جذابی پر شده است که توصیه می‌کنیم از بین آن‌ها کوفته کادینبودو را انتخاب کنید که از کوفته برنج سرخ شده در کره و تخم مرغ درست می‌شود. به علاوه کارنیاریک (بادمجان پر شده با گوشت چرخ شده) و kurufasulye pilav (لوبیا پخته و برنج) نیز بسیار خوشمزه و محبوب هستند.

 

 

رستوران اسلان

 

 

آدرس: No:66 Vezirhan Caddesi, İstanbul, 34120, Turkey

تلفن: +902125137610

 

 

پاندلی

این رستوران قدیمی و بسیار معروف در سال ۱۹۰۱ باز شد و تاکنون فعال بود با کاشی‌های فیروزه‌ای و زیبایی، و سقف تزیین شده با شیشه رنگی یکی از جاهایی‌ست که حداقل یک بار باید به آن بروید. به جز منو غذاهای ترکی و یونانی که برای دهه‌های متوالی دست نخورده باقی مانده چیزی که در اینجا منحصر به فرد و خاطره‌انگیز است، مهمانان معروفی چون آدری هپبورن و برت لنکستر هستند که قبلا در این رستوران غذا خورده‌اند.

 

 

پاندلی

 

 

آدرس: İstanbul, 34110, Turkey

تلفن: +902125273909

 

 

رستوران گیریتلی

بازار بازدید از رستوران گیریتلی با وجود باغ دوست داشتنی‌اش تابستان‌ها به شدت داغ است. منوی این رستوران به سرو غذاهای دریایی اژه و مدیترانه اختصاص داده شده است. به طوری که علاقه‌مندان به ماهی و نوشیدنی خودشان را به این رستوران می‌رسانند تا از غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و تازه‌اش سفارش دهند. با جمعی دوستانه به این رستوران بروید و از دورهمی در کنار هم و خوردن نوشیدنی و غذا لذت ببرید.

 

بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید

 

رستوران گیریتلی

 

 

آدرس: 8 Keresteci Hakkı Sokak, İstanbul, 34122, Turkey

تلفن: +902124582271

 

 

کباب بورک گازیانتپ

اگر در بازار بزرگ استانبول هستید و می‌خواهید از غذاهای معتبر و قابل اطمینانی بخورید به کبابی معروف گازیانتپ بروید که غذاهای فوق‌العاده خوشمزه‌اش را بر روی اجاق زغالی تهیه می‌کند. غذاهای این کبابی اعم از گوشت گاو یا مرغ نه تنها خوشمزه هستند بلکه به شدت مقرون به صرفه هم هستند که لذت خوردن‌شان را دو برابر می‌کند.

 

 

کباب بورک گازیانتپ

 

 

آدرس: Parçacılar Sokak, İstanbul, 34000, Turkey

تلفن: +902125271516

 

 

رستوران کاریشما سن

این کافه رستوران که در سال ۱۹۳۸ باز شده به غذاها و مزه‌های ترکی و یونانی شهرت زیادی داشته و برای سال‌ها میزبان مردم محلی و گردشگر بوده است. در نیمه اول سال که هوا دل‌انگیز و آفتابی‌ست سقف جداشدنی آن را باز می‌کنند تا بتوانید از غذاهای خومزه و مخصوصا خوراک ماهی با نسیم دریا و منظره بیرون لذت ببرید. کاریشما سن از آن رستوران‌هایی‌ست که با ظرفت تمام طعم واقعی غذاها را عرضه کرده و شما را به تجربه‌ای فرهنگی می‌کند.

 

با گران‌ترین رستوران‌های استانبول آشنا شوید

 

رستوران کاریشما سن

 

 

آدرس: No:10 Kennedy Caddesi, İstanbul, 34122, Turkey

تلفن: +902124580081

 

 

رستوران نار لوکانتا

رستوران نار لوکانتا در اصل متعلق به فروشگاه لوکس‌فروسی لوازم منزل است که انعکاسی از نام تجاری معتبر آن را ارائه می‌دهد. رستوران در طبقه چهارم فروشگاه مدرن و شناخته شده قرار دارد و غذاهای سنتی سراسر آناتولی را سرو می‌کند. به همین دلیل هم نار لوکانتا از توجه بسیار زیادی برخوردار است. غذاهای منو همگی با مواد تازه و روز تهیه می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی طعم تازگی مواد را زیر دندان‌تان حس کنید.

 

بهترین رستوران‌های لوکانتا در استانبول از نگاه گاردین

 

رستوران نار لوکانتا

 

 

آدرس: 65 Nuruosmaniye Caddesi, Fatih, Istanbul, 34120, Turkey

تلفن: +902125222800

 

 

رستوران Havuzlu

یکی دیگر از رستوران‌های بازار بزرگ که به شدت شناخته شده و پر طرفدارست رستوران Havuzlu است که نام خود را از حوض مرمرین بیرون در گرفته. همانطور که می‌دانید در بازاری چنین بزرگ و شلوغ تقاضا بالاست پس اگر واقعا می‌خواهید در این رستوران غذا بخورید حتما خودتان را قبل از ساعت ۳ عصر به آنجا برسانید و از منوی محبوبش چیزی انتخاب کنید. منو نیز از غذاهای کلاسیک ترکی تشکیل شده که در بازاری فرهنگی و تاریخی تجربه گشت و گذارتان را کامل می‌کند. با این که اغلب رستوران‌ها در چنین بازارهایی قدیمی و سنتی هستند شما در اینجا با رستورانی جدید طرف هستید.

 

۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی

 

رستوران Havuzlu

 

 

آدرس: Kapalıçarşı, 3 Gani Çelebi Sokak, İstanbul, 34126, Turkey

تلفن: +902125273346

۲۹ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران