راهنمای اولین سفر به مثلث طلایی هند

جاذبه‌های گردشگری هند
راهنمای اولین سفر به مثلث طلایی هند

تور مثلث طلایی هند، یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای بازدید از هند محسوب می‌شود. جایی که شما به قلب و روح این سرزمین پهناور سفر می‌کنید، از مهم‌ترین بناهای آن دیدن کرده و به سراغ بازارهای محلی می‌روید. مراکز مذهبی را خواهید دید و غذاهای هندی معروف را با بهترین طعم و عطر میل خواهید کرد. تجربه این سفر متفاوت و فراموش نشدنی خواهد بود، اما برای اینکه بتوانید بهترین سفر ممکن را داشته باشید، قبل از اینکه برای اولین بار پا به این مسیر جادویی بگذارید، بهتر است نکاتی را بدانید که ما سعی کرده‌ایم در یک راهنمای جمع و جور آن را برایتان گردآوری کنیم.

 


مثلث طلایی هند کجاست؟


به مسیری که از دهلی آغاز از آگرا گذر و به جیپور می‌رسد، مثلث طلایی هند می‌گویند. این نام به خاطر شکل تقریبا مثلثی این شهر وقتی به نقشه نگاه می‌کنید، بر روی آن گذاشته شده است. مسیر سفر نیز از پایتخت آغاز می‌شود. سپس از دهلی به استان‌های اوتار پرادش و راجستان می‌رود و در یک سفر به سراغ مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند خواهید رفت. اما چرا "طلایی"؟ این نام به خاطر ابنیه مذهبی بسیار مهمی که در هر کدام از این شهرها قرار گرفته است بر روی آن گذاشته شده.

 

معرفی ناب‌ترین مقاصد گردشگری تور هند برای سفرهای رمانتیک

 

 مثلث طلایی هند

 


مهم‌ترین دیدنی‌های مثلث طلایی هند کجاها هستند؟


مهم نیست خودتان در این مسیر قدم بگذارید یا همراه تور بروید، عموما همه چیز از دهلی آغاز می‌شود. بسته به اینکه چقدر زمان در دهلی می‌گذارید می‌توانید از نقاط مختلف این شهر مهم هند بازدید کنید اما جاهایی هستند که حتما باید به سراغشان بروید. از جلمه آن‌ها می‌توان به قلعه سرخ یا قطاب منار دهلی اشاره کرد. دیدن از موزه‌های مهم شهر و همچنین رواز راج ارا از دیگر نقاط مهم شهر به حساب می‌آید. قدم زدن در بازارهای شلوغ و پر همهمه دهلی را نیز نباید فراموش کنید. مهم‌ترین بازارها نیز چاندی چوک در محله‌ی قدیم دهلی و همچنین نیو دهلی پاهارانجی هستند که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را انتخاب نمایید. البته دهلی مراکز خرید مدرن و جاهای دیدنی این چنینی نیز دارد، اما احتمالا شما هم برای دیدن نقاط تاریخی به هند رفته‌اید!

 

 

مثلث طلایی هند

 


تاج محلِ شگفت انگیز، بدون هیچ شکی مهم‌ترین جاذبه‌ی توریستی آگرا است. هر چقدر هم که عکس‌های یا فیلم‌های این محل را دیده باشید، باز هم از چیزی که می‌بینید حیرت زده خواهید شد. پیشنهاد ما به شما این است که حتما طلوع آفتاب یا غروب آفتاب در این محل باشید تا منظره‌ای استثنایی را در این محل مشاهده کنید. البته آگرا تنها به تاج محل ختم نمی‌شود و شما می‌توانید در کنار آن چندین بنای جذاب همچون قلعه آگرا را مشاهده کنید. از طرفی یک باغ زیبا و معروف در نزدیکی تاج محل وجود دارد که دید آن نیز از واجبات است.
در آخر سفر شما به جیپور، پایتخت راجستان می‌رسید. این شهر را با نام "شهر صورتی" می‌شناسند که به خاطر رنگ‌آمیزی صورتی دیوارهای بسیاری از ابنیه شهر است. جاذبه‌های توریستی جیپور تمام نشدنی هستند، از هوا محل تا قصر شهری یا حتی تک تک خانه‌های قدیمی که شما می‌توانید در خیابان‌های شهر ببینید، همه شما را به دنیایی متفاوت خواهند برد. از طرفی جیپور به داشتن صنایع دستی، پارچه و چیزهای این چنینی معروف است، پس حتما این مقصد را برای خرید سوغات مد نظر داشته باشید.

 

از مشهورترین مراکز خرید جیپور زیباترین سوغاتی‌های هند را بخرید

 

جیپور

 


چطور از حجم بالای جمعیت دوری کنیم؟


اگر چه بازدید از جاذبه‌های مهم شهر اهمیت بالایی دارد، با این حال برای اینکه از سیل جمعیت دوری کنید و در عین حالا جاهای زیبای مثلث طلایی را ببنید، باید به سراغ جاذبه‌های کم‌تر معروف بروید. نقاطی که در عین آرامش بسیار دیدنی نیز هستند. مثلا تاج محل و قلعه آگرا اگر چه مراکز بسیار زیبایی هستند و حتما باید از آن‌ها بازدید کنید، اما سری به فاتح پور سیکری آگرا بزنید تا به دور از جمعیت مکانی فوق‌العاده را مشاهده کنید. در هر شهر همچین موقعیت‌هایی هست که باید از قبل مراکزی که می‌خواهید ببینید را لیست کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 

۶ رستوران برتر دهلی برای خوردن لذیذترین غذاهای دریایی

 

 مثلث طلایی هند

 


چطور به مثلث طلایی هند برویم؟


اگر چه مسیرهای ریلی و هوایی نقاط مختلف این سفر را به هم وصل می‌کنند، اما با توجه به دردسرهای معروف در هند، بهترین راه برای بازدید از هند و مثلث طلایی، استفاده از تورهای گردشگری است. به این ترتیب، برنامه‌ ریزی طول سفر اعم از هتل‌ها و مسیرهای رفت و آمد برای شما آماده شده، گردش‌های شهری نیز برای نقاط معروف مد نظر قرار گرفته‌اند و در عین حال ساعت‌های خالی نیز خواهید داشت تا آنگونه که می‌خواهید این سفر جذاب را تجربه کنید.

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران