بهترین دسرهای استانبول را کجا بخوریم؟

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین دسرهای استانبول را کجا بخوریم؟

استانبول شهری فوق‌العاده جذاب با نشانه‌های فرهنگی مختلف از دوره‌ها و اقوام مختلف است. همین گوناگونی باعث شده تا توجه گردشگران دنیا به این شهر بین قاره‌ای معطوف شود. بخشی از فرهنگ هر منطقه را خوراکی‌های آن اعم از غذاها و شیرینی‌جات تشکیل می‌دهند. استانبول هم به خاطر شیرینی‌هایی همچون باقلوا و باسلوق ترکی شهرت داشته و یکی از سوغاتی‌های محبوب گردشگران محسوب می‌شوند. حالا اگر بخواهیددر سفر با تور استانبول بهترین دسرهای شهر را در دسترس داشته باشید باید به کجاها بروید؟

 

 

ناپلئونی در قنادی پلیت

قنادی پلیت یکی از شیرینی‌پزی‌های برجسته شهر است که در آن خوشمزه‌های متنوعی یافت می‌شود. قطعا یکی از بهترین آن‌ها شیرینی ناپلئونی‌ست. این شیرینی فرانسوی از لایه‌های نازک خمیر پفکی، خامه‌ی بین لایه‌ها و پور قند تهیه می‌شود. این شیرینی خوشمزه با بافت‌های سبک خواستنی‌اش یکی از دسرهای خوشمزه‌ایست که می‌توانید در استانبول پیدا کنید. پلیت از سال ۱۹۵۹ فعالیت می‌کند و برای شیرینی‌های فوق‌العاده‌اش شناخته شده است.

 

۴ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش دادن غذاها و دسرهای لذیذ ترکی در سفر به استانبول

 

 

دسرهای استانبول

 

 

آدرس: Rumeli Caddesi No: 61, Osmanbey,

تلفن: +90 212 247 83 34

 

 

شیرینی بیسکوییتی در قنادی دیوان

این قنادی از توانگرترین شیرینی پزی‌هاست که نه تنها کیک‌های عالی درست می‌کند بلکه راحت الحلقوم ترک و هرچه که فکرش را بکنید هم عرضه می‌کند. اما به نظر می‌رسد شیرینی کرمی شکلاتی در این قنادی از همه محبوب‌تر باشد. شیرینی‌های مستطیلی که با کرم سفید و شکلات تلخ پر می‌شوند می‌توانند به کل روز شما را طعمی بهشتی ببخشند.

 

 

دسرهای استانبول

 

 

آدرس: No:4 Harika Sokak, İstanbul, 34380, Turkey

تلفن: +902122301958

 

 

کاستارد در گورمه

محلبی (کاستارد) یک پودینگ ضخیم است که با مصطکی طعم‌دار شده است. مصطکی صمغ گرفته شده از درخت مصطکی است. این شیرینی معمولا با دارچین و به صورت سرد سرو می‌شود. کاستاردهایی که در گورمه پیدا می‌شود یکی از بهترین‌های کل استانبول است که بافت نرم و شیرینش تا مدت‌ها در ذهن شما باقی می‌ماند. از دیگر دسرهایی که می‌توانید در اینجا امتحان کنید kazandibi یک پودینگ ضخیم با کارامل مختصر سوخته در بالای خود است. این قنادی که در کوتولوش واقع شده یکی از نام‌هاییست که باید به خاطر بسپارید.

 

 معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول

 

 

دسرهای استانبول

 

 

آدرس: Kurtuluş Caddesi No: 60, Şişli

تلفن: , +90 212 246 5367

 

 

نان خامه‌ای در نظیر

ممکن است در نگاه اول قنادی سطح پایینی به نظر برسد اما وقتی داخلش می‌شوید با منظره‌هایی از شیرینی‌های خامه‌ای روبرو می‌شوید که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به نان خامه‌ای‌ها (توپی‌های شیرینی که با کرم پر شده و با سس شکلاتی پوشیده شده)‌ اشاره کرد. این نان خامه‌ای‌های کوچک و خوشمزه که نظیرش را هم ما در ایران داریم یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای هستند که با دائقه ما کاملا سازگارند.

 

 

 

دسرهای استانبول

 

 

آدرس: 182/B Kurtuluş Caddesi, İstanbul, 34377, Turkey

تلفن: +902122252746

 

 

باقلوای کورو در بی‌اغلو

مکان‌های بسیاری هستند که شما در استانبول می‌توانید باقلوا بخورید اما همه آن‌ها بخاطر تفاوت در کیفیت مواد اولیه خوب نخواهند بود. اگرچه می‌توانید اطمینان داشته باشید باقلوای کورو که با لایه‌های پر از پسته و کره درست می‌شود همیشه کیفیتی بی‌نظیر و عالی دارد. این باقلوای محبوب که در بی‌اغلو واقع شده از نقاطی‌ست که توریست‌ها زیاد از آن خرید می‌کنند. در واقع شما می‌توانید بسته‌هایی از آن را بخرید و به عنوان سوغات به منزل ببرید.

 

 ۱۰ شیرینی‌فرشی استانبول برای خرید بهترین باقلواهای ترکی 

 

 

دسرهای استانبول

 

 

آدرس: Bahariye Nailbey Sokak No. 3/C, Kadıköy,

تلفن: +90 216 336 00 49

 

 

باقلوای پرتقالی در شیرینی فروشی کنیالی

این شیرینی فروشی از سال ۱۸۹۷ گشوده شده و هنوز هم فعال است.کنیالی در ابتدا فعالیت خود را به عنوان رستورانی با منوی ترکی آغاز کرد. اگرچه در این شعبه همه چیز حول محور دسر می‌چرخد. بنابراین شما می‌توانید دسرهای خوشمزه‌ای را پیدا کنید که بهترین آن‌ها باقلوای پرتقالی با طعمی فراموش نشدنی است.

 

 

دسرهای استانبول

 

 

آدرس: 1 Mimar Kemalettin Caddesi, İstanbul, 34112, Turkey

 

 

حلوابستنی سمولینادر در هونکار

حلوا یکی از دسرهای مهم ترکی محسوب می‌شود و هونکار یکی از بهترین رستوران‌های ترکی است که یک حلوای سمولینای عالی را سرو می‌کند‌ (حلوا از سمولینا تهیه می‌شود) که یک اسکوپ بستنی در داخلش قرار داده شده است.

 

 

دسرهای استانبول

 

 

آدرس: Mim Kemal Öke Caddesi No.21/1 Nişantaşı,

تلفن: +90 212 225 46 65

 

 

آبنبات ترکی

این بخش کمی سنگین است چون استانبول ۳ نوع خیلی عالی از آبنبات و راحت‌الحلقوم ترکی را در دسترس علاقه‌مندان به شیرینی قرار می‌دهد.

Cafe erol برای شیرینی مارزیپان که حاوی شکر و آرد بادام و سفیده تخم مرغ است به شهرت رسیده.  این شیرینی در اشکال میوه، سبزی و گلچینی از آبنبات‌های ترکی که طعم‌هایی چون رز، لیمو، نعنا و دارچین دارد تهیه می‌شود. Ali Muhiddin Hacı Bekir مدعی است مسئول خلق راحت‌الحلقوم ترک در طول امپراطوری عثمانی بوده و فروشگاه‌های نوستالژیک آن‌ها در امینوم آبنبات‌های آمید عرضه می‌کنند. راحت‌الحلقوم ترکی، حلوا، هر نوع تنوعآ ژله‌ای و انواع دیگری از خوراکی‌های شیرین در این فروشگاه یافت می‌شود. Ali Muhiddin Hacı Bekir یک شیرینی فروشی کم‌تر شناخته شده است که راحت‌الحلقوم ترکی آن‌ها با مصطکی، آنبات ترک و مربای ترک خانگی آنها بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.

 

 

دسرهای استانبول

 

آدرس: Cafer Erol: Yasa Caddesi No.19 Kadıköy

آدرس: Ali Muhiddin Hacı Bekir: Hobyar Mahallesi, Hamidiye Caddesi, No 81-83, Fatih,

آدرس: Dudu Odaları Sokak No.7 Galatasaray

۰۲ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران