بازار باک های ویتنام ؛ جذاب‌ترین یکشنبه بازار جهان

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازار باک های ویتنام ؛ جذاب‌ترین یکشنبه بازار جهان

ویتنام و طبیعتش قطعه‌ای از بهشت است که روی زمین جا مانده. کشوری شگفت‌انگیز واقع شده در شرق آسیا که هنوز بکر است و ناشناخته. حتی بعد از آنکه آمریکا به آن حمله کرد و آن را به نابودی کشاند. کشوری که چون ققنوس از دل جنگ و مرگ دوباره زنده شد و این بار زیباتر از پیش به حیاتش ادامه داد. کشوری پر از سنت‌های کهن و پر از جنگل‌های تو در تو. کشوری که مردمان مهمان‌نواز دارد. کشوری که در رویایی‌ترین اقامتگاه‎‌ها از مهمانانش میزبانی می‌کند و برای آنها خاطره‌های ماندگار می‌سازد. در سفرتان با تور ویتنام اگر به دنبال گشت و گذا در یکی از بازارهای روزانه‌ی جذاب هستید همراه ما باشید تا یکشنبه بازار باک های این کشور را که شهرتی جهانی پیدا کرده خدمتتان معرفی کنیم.

 


باک های یکی از جذاب‌ترین بازارهای زنانه جهان


بازاری قدیمی واقع شده در شمال ویتنام و استان لائو کای که تمام فروشندگان آن خانم هستند. بازاری که در روزهای یکشنبه‌ برپا می‎شود و شهرتی جهانی پیدا کرده است. بازاری که محل گردهم آمدن مردمان بومی است و در این چند سال اخیر تبدیل به محل دورهمی گردشگران نیز شده است. بازاری که از ساعت ۷:۳۰ صبح برپا می‌شود و غرفه‌هایش تا ساعت ۸ شب مشغل به کار هستند. بازاری که قدم زدن در آن خودش جزو تفریحات فراموش ناشدنی ویتنام به حساب می‌آید و خرید در آن جزو خریدهای خاطره‌انگیز. بازاری که فروشندگان آن همگی لباس سنتی به تن دارند و همین امر باعث شده است فضای این بازار نسبت به تمامی بازارهای ویتنام خاص‌تر و ویژه‌تر باشد. اگر می‌خواهید بیشتر با این بازار و اجناسی که می‌توانید از آن خریداری کنید آشنا شوید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

از جنگل‌های مانگرو تا بازارهای متفاوت ؛ ۵ گردش یک روزه از هوشی مین

 

 

 بازار باک های ویتنام

 


اجناسی که در باک‌ های به فروش می‌رسند


در این بازار شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. به طور کلی می‌توان این بازار و اجناسی که در آن به فروش می‌رسند را به ۷ بخش زیر تقسیم‌بندی کرد.


۱- بخش پارچه‌ها، مسنوجات و لباس‌های محلی: در این بخش از بازار شما می‌توانید پارچه‌های جالب توجهی به عنوان سوغات خریداری کنید اما جدای از پارچه‌ها، اگر علاقه‌مند به سوغاتی‎های خاص ویتنام هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های محلی خریداری کنید. لباس‌هایی که برای همیشه یاد و خاطره‌ی سفر به ویتنام را برای شما زنده نگه می‌دارند.
۲- بازار مواد غذایی: در این بخش از بازار می‌توانید تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات را خریداری و نوش جان کنید. جدای از میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توانید خوراکی‌های دیگر را نیز بیابید و برای مصارف روزانه‌ی سفرتان به ویتنام آنها را تهیه کنید.
۳- بازار خرید و فروش حیوانات: این بخش از بازار باک های جذاب است و به نوعی شما را یاد بازار پرندگان تهران می‌اندازد. بازاری که در آن حیوانات مختلف خرید و فروش می‌شوند. حیواناتی که بیشترشان پرندگان، مرغ‌ها و خروس‌ها هستند.
۴- بازار صنایع دستی: این بخش از بازار هم جذاب است و هم کاربردی. چرا که با رفتن به آن می‌توانید سوغاتی‌های خوبی خریداری کنید. صنایع دستی ویتنام شامل موارد متعددی از لوازم خانگی تا لوازم تزئینی می‌شود که شما با پرداخت هزینه‌های مناسب می‌توانید در این بخش از بازار سوغاتی‌های خوبی خریداری کنید.

 

 

 بازار باک های ویتنام

 


امکانات موجود در باک‌ های


باک های فقط محدود به غرفه‌هایی برای خرید و فروش اجناس نمی‌شود. در طول این بازار نیمکت‌هایی طراحی شده است که روی آنها می‌توانید بنشینید و خستگی از تن بیرون کنید. همچنین سایه‌بان‌های متعددی در این بازار فراهم آمده است که در صورت بارش باران می‌توانید به زیر آنها پناه ببرید و اگر غذا و خوراکی همراه خود دارید آنجا نوش جان کنید. در طول این بازار همچنین غرفه‌های زیادی وجود دارند که غذاهای خوشمزه ویتنامی و نوشیدنی‌های خیابانی به فروش می‌رسانند تا گشت و گذار در طول این بازار تنها به عنوان عملی برای خرید به حساب نیاید و یک تفریح نیز محسوب شود.

 

بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

 

 

 بازار باک های ویتنام

 


نکات مهم به هنگام خرید در باک های


۱- به هنگام خرید در این بازار همواره یادتان باشد تا جایی که می‌شود بر سر قیمتی که فروشندگان به شما پیشنهاد می‌دهند چانه بزنید و قیمت را بشکانید. در این موارد اصلا خجالت نکشید و مراقب باشید سرتان کلاه نرود.
۲- بدون اجازه‌ی فروشندگان به وسایلی که آنها برای فروش گذاشته‌اند دست نزنید. گاهی ممکن است این عمل موجب ناراحتی آنها شود. مخصوصا وقتیکه قصد خرید نداشته باشید و فقط بخواهید یک جنس را مورد بررسی قرار دهید.
۳- هنگامیکه به این بازار می‌روید پول زیادی همراه خود نبرید. چرا که ممکن است خدایی ناکرده پولتان را گم کنید و یا پولتان مورد سرقت قرار بگیرد. بنابراین در این بازار یک مقدار معقول پول همراه خود کنید.

 

راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام

 

 

بازار باک های ویتنام

۰۴ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران