برنامه گشت و گذار تابستانه در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
برنامه گشت و گذار تابستانه در گرجستان

اگر می‌خواهید فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای گردش با تور گرجستان داشته باشید تابستان بهترین زمان برای کاوش در این کشور است. در واقع شما می‌توانید به غیر از بازدید از روستاهای دور افتاده، پیاده‌روی در پارک‌های ملی و بازدید از ساحل دریای سیاه، در بسیاری از جشنواره‌های موسیقی بین‌المللی نیز حضور داشته باشید. البته این زمان در تفلیس هوا به شدت گرم می‌شود اما به طور کلی کشور را می‌توانید به خوبی گردش کنید. ما در اینجا فهرستی از بهترین کارهایی که می‌توانید در گرجستان انجام دهید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

در جشنواره موسیقی تفلیس شرکت کنید

تفلیس در تابستان میزبان یکی از محبوب‌ترین جشواره‌های موسیقی کشور است که همه ساله در ژوئن برگزار می‌شود و تمرکز اصلی آن بر ژانرهای موسیقی الکترونیک و راک است. در سال‌های اخیر شهرت فستیوال‌های موسیقی گرجستان به حدی رسیده که هنرمندان شناخته شده در دنیا از جمله Akvarium، Adriatique، Morcheeba و Beth Hart را به گرجستان و شهر تفلیس می‌کشاند. این جشنواره که سه تا چهار روز به طول می‌انجامد خارج از مرکز شهر برگزار می‌شود. این رویداد حتی شامل مناطق کمپینگی می‌شود که مردم دوست‌دار موسیقی بتوانند در جز به جز جشنواره شرکت کرده و در محل اسکان یابند.

 

کافه‌های جذاب تفلیس برای لذت بردن از موسیقی زنده

 

 

سفر تابستانه به گرجستان

 

 

به سفر روزانه در گوری بروید

گوری که در ۸۶ کیلومتری تفلیس واقع شده مقصدی عالی و روزانه برای فرار از گرمای شهر به خارج از منطقه محسوب می‌شود. دلیل اصلی این که مردم از گوری دیدن می‌کنند اینست که جورف استالین در گوری متولد و بزرگ شده است. به علاوه خانه‌ای که محل زندگی او بود اکنون تبدیل به موزه شده که با بازدیداز آن می‌توانید دید بهتری نسبت به او، سبک زندگی‌ و وقایع مهم مربوط به او پیدا کنید. شما در این شهر می‌توانید واگن‌های خصوصی مربوط به سفرهای او را هم بازدید کنید.

 

به زیباترین شهرهای گرجستان به غیر از تفلیس سفر کنید

 

 

سفر تابستانه به گرجستان

 

 

تا دریاچه‌های آبودلائوری صعود کنید

این دریاچه‌های سه‌گانه که درست در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند با سه رنگ مختلف خود باعث شگفتی طبیعی شده و تبدیل به محلی توریستی شده‌اند. این دریاچه‌ها که به رنگ‌های سبز، سفید و آبی هستند در نزدیکی روستای روشکا و در منطقه خوسورتی، در ارتفاع ۲۸۱۲ متری از سطح دریا واقع شده‌اند. شما می‌توانید طی صعودی روزانه به این سه دریاچه برسید و برای شب با برپایی چادر کمپی خنک و ییلاقی را تجربه کنید. در مورد این سه دریاچه داستان‌های زیادی توسط مردم بومی نقل می‌شود اما قدر یقین این تفاوت رنگ‌ها به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی آتشفشانی پدید آمده است.

 

جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان برای طبیعت‌گردان

 

 

سفر تابستانه به گرجستان

 

 

از کلیسای تثلیث گرگتی در استپانتسمیندا دیدن کنید

کلیساهای دیدنی گرجستان یکی دیگر از مکان‌های عالی برای کشف و گشت وگذار در تابستان است و یکی از زیباترین آن‌ها در شهر استپانتسمیندا و کلیسای تثلیث گرگتی که در ارتفاع ۲۱۷۰ متری بالاتر از سطح دریا واقع شده است می‌باشد. این کلیسای تاریخی در دامنه کوه کازبگی واقع شده که از لحاظ زیبایی به شدت خیره‌کننده و چشمگیر است. شما می‌‌توانید برای بازدید از کلیسا تاکسی بگیرید ولی توصیه ما اینست که از شهر تا کلیسا را به عنوان یک ماجراجویی و پیاده‌روی در نظر بگیرید و در کنار عزیزان تا بالای دامنه را پیاده‌روی کرده و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید.

 

 

سفر تابستانه به گرجستان

 

 

کمپینگ کنید

اگر از عاشقان کمپ زدن هستید گرجستان کشور محبوب شما با موقعیت‌های فراوان کمپ بدون هیچ محدودیتی خواهد بود. با این همه توجه داشته باشید که برای استفاده بردن از زیباترین مناظر بهتر است از کمپ زدن در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد خودکاری کنید. خوشبختانه شگفتی‌های دیدنی و مناطق کوهستانی آنقدر زیاد است که شما عملا در انتخاب جای بهتر برای کمپینگ در گرجستان با مشکل روبرو خواهید بود.

 

 

سفر تابستانه به گرجستان

 

 

از برخی از زیباترین دریاچه‌های کشور دیدن کنید

گرجستان میزبان تعدادی دریاچه دیدنی هم هست. بسته به این که قصد دارید چه مدتی در کشور بمانید حتما سعی کنید بازدید از یکی دو دریاچه را در برنامه خود بگنجانید. دریاچه سوانتی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های حاضر در این کشور است. اما اعداد آن‌ها بیش از این حرفاست. بنابراین به ما اعتماد کنید و وقتی برای کاوش در اطراف دریاچه در نظر بگیرید.

 

طبیعت‌گردی در دریاچه لاکپشت تفلیس

 

 

سفر تابستانه به گرجستان

 

 

برخی از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنید

تا اینجا ما راجب کوه‌ها، کمپینگ و پیاده‌روی گفتیم. اما گرجستان تنها محدود به غذا و کوه نمی‌شود و فعالیت‌های ماجراجویی متنوعی نیز در آن برای علاقه‌مندان در دسترس وجود دارد. شما می‌توانید در صورت تمایل برخی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در گرجستان من جمله پاراسیلینگ، پاراگلایدر، و رفتینگ را در سفر تابستان خود تجربه کنید. به طور کلی تابستان‌ها به دلیل شرایط جوی مساعد برای انجام این کارها زمان بهتری است.

 

۰۱ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 01 مرداد 1400)

نظرات کاربران