با فرودگاه دبی بیشتر آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری دبی
با فرودگاه دبی بیشتر آشنا شوید

فرودگاه دبی یکی از پر‌رفت‌و‌‌آمدترین فرودگاه‌هاست. مخصوصا برای ایرانیانی که برای پروازهای طولانی لازم است در دبی توقف داشته باشند. اگر با تور دبی به این شهر زیبا و پر از تفریح سفر کنید بهتر است فرودگاه و ترمینال‌های آن را بشناسید تا برای گذر راحت‌تر و یا خرید بدانید به کجا بروید. با ما همراه باشید تا رستوران‌ها، مراکز خرید و بخش‌های مختلف فرودگاه را برای شما معرفی کنیم.
فرودگاه بین المللی دبی، امارات متحده عربی، سومین فرودگاه پرجمعیت در جهان با ترافیک مسافری، ششمین فرودگاه از نظر بیشترین حمل بار در جهان، شلوغ ترین فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس A380 و بوئینگ ۷۷۷ و با بالاترین میانگین تعداد مسافران در هر پرواز است. در سال ۲۰۱۷، DXB تقریبا ۸۸ میلیون مسافر، ۲.۶۵ میلیون تن بار حمل و نقل و ۴۰۹،۴۹۳ هواپیمای بدون سرنشین را ثبت کرد. این فرودگاه بزرگترین مرکز هواپیمایی در خاورمیانه است. امارات ۵۱ درصد از تمام ترافیک مسافر را اداره می‌کند و تقریبا ۴۲ درصد از تمام حرکات هواپیمایی در فرودگاه را تشکیل می‌دهد.


این فرودگاه دارای ۳ پایانه (ترمینال) است که گنجایش مجموعاً ۷۵ میلیون مسافر در سال را دارد. پایانهٔ ۳ این فرودگاه، دومین سازهٔ بزرگ جهان از نظر مساحت و بزرگترین پایانهٔ فرودگاه در جهان است.


ترمینال‌های فرودگاه دبی


فرودگاه دبی دارای سه ترمینال مسافربری است. ترمینال‌های ۱ و ۳ به طور مستقیم با یک منطقه حمل و نقل مشترک متصل می‌شوند، زیرا مسافران هوایی می‌توانند بدون مهاجرت بین ترمینال‌ها آزادانه حرکت کنند، در حالیکه ترمینال ۲ در طرف مقابل فرودگاه قرار دارد. برای عبور مسافرین، یک سرویس شاتل بین ترمینال‌ها، با زمان سفر ۲۰ دقیقه از ترمینال ۲ تا ترمینال ۱ و ۳۰ دقیقه به ترمینال ۳، عبور می‌کند. مسافران در ترمینال ۳ که نیاز به انتقال بین کنکورس، concourse -A و بقیه ترمینال، باید از طریق یک حرکت دهنده مسافر اتوماتیک مسافرت کنند. همچنین از اوایل سال ۲۰۱۶، زمانی که ساخت کنکورس ، concourse - D انجام شد، در حال حاضر یک حرکت دهنده مسافر خودکار در بین کنکورس، concourse - D و ترمینال ۱ وجود دارد.

 

 امکانات بی‌نظیر فرودگاه دبی؛ شهر سرگرمی‌های ناب 

 

 

فرودگاه دبی

 


ترمینال ۱: اصلی‌ترین ترمینال فرودگاه ترمینال ۱ است. اکثر ایرلاین‌های معتبر از این ترمینال پرواز می‌کنند که دارای یک کنکورس یا سالن به نام کنکورس ،concourse - D است.
ترمینال ۲: معمولا ترمینال ۲ به پروازهای منطقه‌ای اختصاص دارد و پروازهای منطقه خلیج فارس و جنوب آسیا را مدیریت می کند. همچنین پروازهای ارزان قیمت مثل فلای دبی نیز در این ترمینال انجام می شود. ترمینال 2 از دو ساختمان اصلی جدا و کمی دورتر است.
ترمینال ۳: این ترمینال از نظر وسعت و مساحت دومین ساختمان بزرگ در جهان است و به هواپیمایی امارت و کانتاس اختصاص دارد. همچنین به کنکورس یا سالن A، B و C تقسیم می شود.

 

 در دبی چگونه با خودروی اجاره‌ای ارزان‌تر رفت‌وآمد کنید؟ 

 

 

فرودگاه دبی

 


مراکز خرید در فرودگاه دبی


اگر اهل خرید هستید و یا علاقه‌مند خریدن یک یادگاری یا سوغاتی برای عزیزانتان هستید در فرودگاه، فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد. نمایندگی انواع برندهای معروف را می‌توانید در فرودگاه ببینید. تمام فروشگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته باز هستند. همچنین فروشگاه‌هایی به نام Duty Free در فرودگاه‌های جهان وجود دارد که به خرید از لوازم آنها مالیات تعلق نمی‌گیرد. این فروشگاه‌ها به دلیل اینکه اجناس خود را بدون مالیات و با قیمت مناسب‌تر به فروش می‌گذارند و تنوع محصولات آن مانند فروشگاه‌ّای جواهرات، لباس، کیف، کفش و لوازم آرایش و... زیاد است و در هر سه ترمینال وجود دارد، محل بسیار مناسبی برای گذران وقت و خرید هستند.

 

 

فرودگاه دبی

 


رستوران و کافه در فرودگاه دبی


اگر مدت طولانی در فرودگاه دبی توقف دارید و یا در انتظار پرواز هستید می‌توانید در شعبات یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های مشهور و زنجیره‌ای آنجا غذا یا قهوه میل کنید. در هر سه سالن این فرودگاه طیف متنوعی از رستوران و کافه وجود دارد. در سالن C یک فودکورت بزرگ وجود دارد که انواع فست فود و نوشیدنی را خواهید یافت. در سالن A رستوران‌ و کافه‌های شیک وجود دارد و در سالن B می‌توانید غذاهای دریایی، انواع غذاهای عربی و بین المللی را میل کنید. در سالن عمومی ترمینال شماره ۱ و ۳ نیز فروشگاه‌های موادغذایی مختصر مانند انواع اسنک را به مسافران عرضه می کنند.

 

 ۵ کافه فوق‌العاده‌ی دبی برای گذراندن یک بعد از ظهر دل‌چسب 

 

 

فرودگاه دبی

 


همچنین در فرودگاه دبی می توان به امکانات و خدماتی همچون نمازخانه، امکان حمام، مراکز خدمات پزشکی و اورژانس در هر سه ترمینال اشاره نمود. در صورتی که مدتی از زمان خود را در فرودگاه سپری خواهید کرد، می‌توانید از خدمات اسپا و ماساژ در سالن های B و C نیز استفاده کرده و لذت ببرید.

وبسایت: Dubaiairports.ae

۰۳ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران