پارک ملی متیرالا در ۲۵ کیلومتری باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
پارک ملی متیرالا در ۲۵ کیلومتری باتومی

گرجستان کشوری بسیار زیبا و غنی از نظر منابع طبیعی است. سرزمینی که تنوع محیطی آن چشم‌گیر بوده و در هر گوشه‌ای از آن می‌توان محلی متفاوت، دشتی سبز و کوهستانی زیبا پیدا کرد. مسلما چنین کشوری دارای پارک‌های ملی بسیار است و شما می‌توانید با توجه به شهری که به آن سفر می‌کنید، یکی از این پارک‌های ملی را برای دیدن انتخاب کنید. در این بین اگر با تور گرجستان مسافر باتومی بودید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از پارک ملی میترالا دیدن کنید که تنها ۲۵ کیلومتر از شهر فاصله داشته و یکی از زیباترین نقاط طبیعی این کشور است.

 


کوتاه در مورد پارک ملی میترالا


این پارک در غربی‌ترین بخش از کشور نزدیک دریای سیاه واقع شده است و همانطور که گفتیم تنها ۲۵ کیلومتر از باتومی فاصله دارد و یکی از در دسترس‌ترین پارک‌های ملی گرجستان به حساب می‌آید. میترالا دارای یک مرکز پذیرش گردشگران است که در دهکده Chaqvi ۱۵ کیلومتر دورتر از مرکز پارک بنا شده و با امکانات خوبی که دارد، راهنمایی مفصلی برای حاضرین در پارک خواهد بود. با اینکه پارک ملی میترالا وسعت مناسبی دارد و همچنین مناطق دیدنی زیادی نیز در خود گنجانده، اما تنها دو مسیر پیاده‌روی در آن احداث شده تا بتوان از بخش‌های مختلف این پارک ۱۵۶۹۸ هکتاری را مشاهده کرد و از جاذبه‌های طبیعی‌اش بهره برد.

 

به زیباترین شهرهای گرجستان به غیر از تفلیس سفر کنید

 

 

پارک ملی میترالا

 


چطور به پارک ملی میترالا برویم


سه انتخاب برای رفتن به این مکان پیش رو دارید. ارزان‌ترین راه، استفاده از اتوبوس‌هایی به این مقصد است که متاسفانه هر روز یک بار حرکت می‌کنند و حدود سه ساعت در راه خواهید بود. بهترین انتخاب استفاده از تاکسی است. مسیر برایتان حدود یک ساعت طول خواهد کشید و کرایه ماشین به صورت کلی ۱۲ تا ۱۵ یورو می‌شود. تاکسی مخصوصا برای جمع‌های چند نفره بهترین انتخاب است. در آخر، اگر در زمان سفر با تور گرجستان ماشین اجاره کرده باشید، می‌توانید از همان با همان زمان حدودا یک ساعته، خود به میترالا بروید.

 

ماجراجویی در ۵ غار زیبای گرجستان

 

 

پارک ملی میترالا

 


بهترین زمان سفر به پارک ملی میترالا


بهار و تابستان بهترن زمان برای رفتن به این پارک خواهد بود. آب و هوای زمستانی و سرد گرجستان در پاییز و زمستان این اجازه را به شما نمی‌دهد تا به راحتی بتوانید از زیبایی‌های پارک بهره ببرید، به همین خاطر هوای مطبوع بهار و گرمای تابستان بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی، بهشت گم شده گرجستان

 

 

پارک ملی میترالا

 


نقاط دیدنی پارک ملی میترالا


از لحظه‌ای که به مرکز پاکر در Chaqvi می‌رسید، با استقبال گرم محلی‌ها مواجه خواهید شد. پس از اینکه راهنمایی‌های مختلف به شما داده شد شما می‌توانید از دو مسیری که گفته شد یکی را انتخاب کنید. در هر دوی این مسیرها با دیدنی‌های مختلفی مواجه می‌شوید که بسته به زمانی که دارید و میزان آمادگی بدنی خود آن‌ها را بر می‌گزنید. از جمله جذابیت‌های پارک ملی میترالا، پل‌های چوبی و پل‌های معلق آن است. این پل‌ها بر روی رودخانه‌های زیبایی بنا شده که دیدن از آن‌ها از جمله مهم‌ترین بخش‌های سفرتان خواهد بود.

 

اجاره خودرو در تفلیس ، بی‌دردسر در گرجستان گردش کنید

 

 

پارک ملی میترالا

 


در مناطق جنگلی امکان گشت و گذار و دیدن پرندگان را خواهید داشت و در زیر آبشارها می‌توانید به آبتنی مشغول شوید. در مجموع شما با مجموعه‌ای جذاب مواجهید به جای اینکه به هدف رفتن به نقطه‌ای خاص پا به مسیرهای پارک ملی میترالا بگذارید. یکی از فعالیت‌های جالبی هم که می‌توانید در پارک ملی انجام دهید، رفتن به روی پل طنابی و گذشتن از آن است که البته با امکانات و امنیت کامل انجام می‌پذیرد.

 

 

پارک ملی میترالا

 


برای قایق سواری نیز می‌توانید به چند مرکزی که در پارک ملی میترالا فعالیت دارند مراجعه کنید. البته باید شرایط رودخانه‌ها در آن روز را سنجید، چون در بعضی روزها که رودخانه‌ها بیش از حد خروشان باشند، اجازه‌ی این کار داده نمی‌شود.

 


کمپ زدن و پیک‌نیک


یکی از فعالیت‌های بسیار محبوب بین خود گرجی‌ها و گردشگران، کمپ زدن در پارک ملی میترالا است که امکانات مناسبی به این منظور نیز در این مکان تدارک دیده شده است. هم امکان اجاره‌ی چادر دارید و هم می‌توانید با خود چادر همراه ببرید. برای درست کردن غذا نیز تجهیزاتی وجود دارد و از مرکز Chaqvi نیز می‌توانید در ساعاتی خاص غذا تهیه کنید. محل کمپ نزدیک به رودخانه بنا شده و میزهایی برای نشستن و صرف غذا دارد که با سایه‌بان شما را از آفتاب در امان نگه می‌دارد.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده در گرجستان برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

 

 

پارک ملی میترالا

۲۸ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران