۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

قهوه یکی از محبوب‎‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و در فرهنگ ترک‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. تا آنجا که در مراسم خواستگاری، عروس خانوم برای آقا داماد باید قهوه دم کند و درون آن نمک بریزد تا با دیدن میزان تغییر در چهره‌ی داماد به هنگام نوش جان کردن قهوه‌، میزان صبر و تحمل او در مشکلات زندگی را محک بزند. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال نوش جان کردن بهترین قهوه‌های ترک در مکان‌هایی جذاب هستید همراه ما باشید تا ۷ کافه‌ی خاص و پرطرفدار این شهر برای نوش جان کردن قهوه‌های ترک را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. قهوه‌هایی که به صورت سنتی دم و با شیرینی‌های جادویی مانند باقلوا و راحت الحلقوم سرو می‌شوند.

 


۱- Sark Kahvesi


یک قهوه خانه‌ی قدیمی، از آنهایی که بر اثر کثرت استعمال سیگار تمام دیوارهایش را دود گرفته. از آنهایی که سال‌ها قدمت دارد و همین قدمت فضایی منحصر به فرد برایش ساخته. این کافه در بازار بزرگ استانبول واقع شده و بیش از ۶۰ سال قدمت دارد. کافه‌ای که امروزه سیگار کشیدن در آن ممنوع است و به شما توصیه می‌کنیم برای رفع خستگی حاصل از گشت و گذار در بازار، حتما به این کافه سری بزنید و یک قهوه‌ی ترک لب سوز نوش جان کنید.

 

۶ چیزی که باید در مورد قهوه ترکی بدانید

 

 Sark Kahvesi

 


۲- Osmanli Kahvenhanesi


یک قهوه خانه‌ی بی‌نظیر که چشم‌انداز زیبایی از استانبول به مهمانانش ارائه می‌دهد. قهوه خانه‌ای که در تپه‌ی شاملیکا در بخش آسیایی استانبول واقع شده است و طرفداران زیادی در میان گردشگران و شهروندان دارد. قهوه خانه‌ای که به فرش‌های دروه‌ی عثمانی و صندلی‌های مخملی مزین شده است و پیشنهاد ما به شما این است بدون شک در سفر به استانبول حداقل برای یک بار به این قهوه خانه مراجعه کنید و یک قهوه‌ی درجه یک بنوشید.

 

 

Osmanli Kahvenhanesi

 


۳- Mandbatmaz


یک کافه‌ی قدیمی عالی واقع شده در خیابان تکسیم. کافه‌ای که در سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شده است و از آن زمان تا به امروز یکی از بهترین مکان‌های استانبول برای نوش جان کردن قهوه‌های ترک به حساب می‎‌آید. کافه‌ای که فضای داخلی‌اش کوچک است و بسیاری از شهروندان استانبول تنها برای چند دقیقه نوش جان کردن قهوه‌ی نیمروزی به آن مراجعه می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید حداقل برای یک ساعت در یک کافه بنشینید این مکان چندان برای شما مناسب نیست. جاییکه روزهای که هوا خوب است صندلی‌هایی برون از کافه می‌گذارد تا در فضای باز نیز بتواند میزبان مشتریانش باشد.

 

بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن یک چای خوشمزه

 

 Mandbatmaz

 


۴- Bebek Kahve


یک قهوه خانه‌ی باصفا در تنگه‌ی بسفر که بیش از ۶۰ سال قدمت دارد. قهوه خانه‌ای بی‌نظیر در یک فضای منحصر به فرد که قادر است با سرو قهوه‌های اصیل ترک، خستگی را از تن مشتریانش بیرون ببرد. به شما توصیه می‌کنیم به هنگام گشت و گذارتان در تنگه‌ی بسفر اگر علاقه‌مند به نوش جان کردن قهوه در فضایی سنتی هستید حتما به این قهوه خانه تشریف ببرید. جاییکه قیمت قهوه‌هایش در نسبت با دیگر کافه‌ی تنگه‌ی بسفر مناسب و مقرون به صرفه است.

 

۱۰ کاری که خاطره‌ای ماندگار از سفر به استانبول ودیدن بسفر برایتان خلق می‌کند

 

 Bebek Kahve

 


۵- Ethem Tezcakar


یک قهوه خانه‌ی عالی در دل بازار که چند نفر بیشتر در آن جا نمی‌شوند اما هر روز میزبان هزاران فرد شاغل در بازار و هزاران خریدار است. قهوه خانه‌ای قدیمی که افراد شاغل در آن جد اندر جد قهوه‌چی بوده‌اند. قهوه خانه‌ای که قهوه‌ی بیرون بر نیز دارد و شاید برایتان جالب باشد بدانید قهوه‌هایش را در استکان‌های سیمین و مسی سرو می‌کند. اگر اهل نوش جان کردن قهوه به صورت سرپایی هستید به شما توصیه می‌کنیم به هنگام بازدیدتان از بازار بزرگ استانبول، حتما به این قهوه خانه هم سری بزنید.

 

خرید و تفریح در بازار بزرگ استانبول

 

 Ethem Tezcakar

 


۶- Corlulu Ali Pasa Medresesi


یک قهوه خانه‌ی عالی واقع شده در بازار بزرگ استانبول که در گذشته مدرسه‌ی درس مذهب بوده است و نیمه‌ی قرن بیستم به قهوه خانه تبدیل شده است. جاییکه جدای از قهوه‌های ترک اصیل، قلیان و چای نیز در آن می‌توانید سفارش بدهید و لحظات خاطره‌انگیزی از سفر به استانبول را پشت سر بگذارید. اگر اهل دود هستید به شما توصیه می‌کنیم به این قهوه خانه سری بزنید اما اگر نیستید اصلا نروید که بسیار اذیت می‌شوید وقتی ده‌ها نفر مشغول پک زدن به قلیان هستند.

 

 

 Corlulu Ali Pasa

 


۷- Nev-i


یک قهوه خانه‌ی بی‌نظیر در یک جای توریستی یعنی در شاخ طلایی استانبول. قهوه خانه‌ای که در میان گردشگران این شهر محبوب است و در تمامی روزهای سال شلوغ. قهوه خانه‌ای که قهوه را نه روی شعله‌های گاز که روی ذغال دم می‌آورد و همین امر باعث شده است قهوه‌های خاص سرو و به مشتریانش ارائه کند. در سفرتان به استانبول و گشت و گذار در منطقه بالات به شما توصیه می‌کنیم حتما به این قهوه خانه تشریف ببرید.

 

 

Nev-i

۱۲ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران