پنیرهای گرجی بهترین سوغات تور گرجستان در جشنواره پنیر قفقاز

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
پنیرهای گرجی بهترین سوغات تور گرجستان در جشنواره پنیر قفقاز

با انتخاب تور گرجستان، برای سفرهای‌تان این شانس را به خودتان می‌دهید که از سرزمینی که دیرینگی زندگی انسان در آن به یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش باز می‌گردد، بازدید کنید. بله! یک میلیون سال شاید پیش‌تر از تمدن انسانی باشد اما جالب است بدانید که گروهی از انسان‌های نخستین، موسوم به انسان گرجی در این منطقه ساکن بودند.

سوغاتی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری است به خصوص اگر به کشوری با تاریخ گرجستان سفر کرده باشید، گذشتن از سوغاتی‌های گرجستان، کار ساده‌ای نیست. چرا که این کشور اوراسیایی سوغات های خوراکی و آثار هنری منحصر بفردی دارد که مشابه آن را در جای دیگری از جهان نخواهید دید.

 

پنیر گرجی، یک سوغاتی منحصربه فرد از سرزمین‌های قفقاز

پنیر! یکی از هیجان‌انگیزترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی که انواع گوناگونی از آن را در سراسر دنیا یافت خواهید کرد. در کشورهای منطقه، شاید بیشتر تعریف پنیرهای ارمنستان را شنیده باشید، اما اشتباه نکنید! تاریخچه و سنت درست کردن پنیر در سرزمین سبز گرجستان به گذشته‌های دور باز می‌گردد.

 

گرجستان؛ سرزمین سوغاتی‌های خوشمزه و خوشرنگ

 

 

جشنواره پنیر قفقاز

 

 

  • پنیر گرجی در کوچه پس‌کوچه‌های تفلیس

هرچند امروز می‌توانید پنیر گرجی را در تمام سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه های زنجیره ای یا محلی تفلیس و باتومی پیدا کنید، اما بهتر است در جستجوی مراکز فروشی باشید که به طور تخصصی، فروشنده پنیر گرجی هستند.

 

  • تناسب با ذائقه ایرانی

طعم مشهور و نزدیک به ذائقه ایرانی پنیر سنتی گرجستان را در هیچ نوع دیگری از انواع پنیرهایی که در سراسر دنیا خواهید دید، پیدا نمی‌کنید، حتی پنیرهای پرطرفدار فرانسوی، ایتالیایی و آمریکایی تناسب چندانی با ذائقه ایرانی ندارند. پس در سفر با تور گرجستان، شانس امتحان کردن این پنیرها را از دست ندهید.

 

 

جشنواره پنیر قفقاز

 

 

  • تنوع و روش ویژه و سنتی فرآوری پنیر گرجی

شیوه تولید و فرآوری پنیرهای سنتی گرجستان، قدمت زیادی دارد. رهاورد این تاریخچه طولانی، تولید بیشتر از ۵۰ نوع پنیر در بخش‌های مختلف گرجستان است که بیشتر آن‌ها به روش ویژه سنتی گرجی‌ها، فرآوری شده‌اند.

 

  • پنیر دودی گرجستان، بهترین گزینه برای سوغاتی

پنیر گرجی انواع فراوانی دارد اما اگر قصد دارید ایم سوغاتی خوشمزه را به ایران بیاورید، بهتر است از فروشندگان محلی متخصص، کمک بگیرید چرا که زمان مصرف برخی از این پنیرها بسیار پایین است. با این حال گزینه‌های ماندگاری مانند پنیر‌های دودی گرجی، گزینه‌های خوبی برای سوغاتی هستند.

 

۱۰ غذای خوشمزه گرجستان که طرفداران جهانی دارد

 

 

جشنواره پنیر قفقاز

 

 

تور گرجستان و جشنواره پنیر قفقاز

تور گرجستان ، یک شانس تکرار نشدنی برای شما است تا فرصت حضور، بازدید و خرید از جشنواره پنیر قفقاز در این کشور را داشته باشید.

جشنواره پنیر قفقاز، یک رویداد محلی، ملی و منطقه‌ای پرطرفدار در گرجستان است که هر سال در این کشور برگزار می‌شود. البته برگزاری جشنواره پنیر، محدود به کشور گرجستان نیست و بسیاری از کشورهای دیگری که به خاطر تولید انواع متنوعی از پنیرهای سنتی‌شان مشهور هستند، هر ساله این جشنواره را برگزار می‌کنند.

 

 

جشنواره پنیر قفقاز

 

 

اگر در زمان مناسبی به گرجستان سفر کرده باشید می‌توانید در این جشنواره خوشمزه حضور داشته باشید و بیشتر از ۶۰ نوع پنیر را تست کرده و پس از انتخاب خریداری کنید. این تنوع پنیر، حاصل تلاشی است که این پنیرها را از سراسر گرجستان، از شهرهای دور و نزدیک این سرزمین، دور هم جمع کرده است.

 

 

  • تنوع محصولات ارائه شده در جشنواره مطابق با استاندارد یونسکو

در این جشنواره انواع پنیرهای خام مزه دار شده مورد تایید یونسکو عرضه می شوند. پنیرهایی مانند پنیر شیرین، پنیر تند گودا، انواع پنیرهای دودی، پنیرهای پرچرب و پنیرهای خامه‌ای، انواع پنیرهای شور، پنیر ترکیب شده با عسل و ... در انتظار مردم گرجستان و گردشگران مستاقی هستند که از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره خودشان را به تفلیس، پایتخت گرجستان رسانده‌اند.

 

فستیوال‌های سنتی و فرهنگی گرجستان را بشناسید

 

 

جشنواره پنیر قفقاز

 

 

  • زمان برگزاری جشنواره پنیر قفقاز در گرجستان

جشنواره یا فستیوال پنیر قفقاز، یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین جشن‌هایی است که در گرجستان برگزار می‌شود. پس اگر می‌خواهید شانس حضور در این جشنواره را داشته باشید، طوری برنامه ریزی کنید که در هفته نخست مرداد ماه با تور تفلیس، خودتان را به این کشور رسانده باشید.

 

 

جشنواره پنیر قفقاز

 

 

این جشنواره هر سال، در بیست و چهارمین روز از ماه جولای میلادی معادل با دوم مرداد ماه ایرانی در گرجستان برگزار می‌شود.

 

 

  • محل برگزاری جشنواره پنیر قفقاز

تور تفلیس شما را به این جشنواره خوشمزه نزدیک‌تر می‌کند. جشنواره پنیر قفقاز هر سال در پارک ریکه شهر تفلیس که در یک سوی پل صلح واقع شده است، برگزار می‌شود. البته در موارد خاصی مانند نامطلوبی‌های آب و هوا ممکن است این جشنواره در محل دیگری برگزار شود.

برای اطلاع دقیق از محل برگزاری جشنواره پنیر قفقاز، بهتر است با آژانسی که تور مسافرتی خود را از آن انتخاب کرده‌اید، مشورت کنید.

 

 سوغاتی‌های خوشمزه دیگری که می‌توانید در گرجستان پیدا کنید

 

  • چورچخلا (Churchkhela)

چورچخلا یک سوغاتی عجیب و غریب خوشمزه است که در هیچ جای دیگری از جهان پیدا نخواهید کرد. این سوغاتی نوعی آبنبات است که در بسته‌هایی مانند سوسیس، به شکل دراز و کشیده ارائه می‌شود.

چورچوخلا یک دسر یا هله هوله گرجی است که در تهیه آن از انواع مغزها مانند ترکیبی از گردو، بادام و آجیل استفاده می‌شود. این ترکیب مقوی، با آب میوه‌های محلی گرجستان پوشانده می‌شود و در بسته‌هایی شبیه به سوسیس خشک شده و شبیه به آب‌نبات می‌شود.

 

بهترین تفریح‌هایی که در تابستان گرجستان می‌توانید تجربه کنید

 

 

چورچخلا

 

 

  • مربای محلی با میوه‌های ارگانیک

علاوه بر پنیر، مربا نیز یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در گرجستان است که شیوه تهیه آن در طول زمان تغییر کرده است، در نتیجه اکنون می‌توانید مرباهایی را در گرجستان پیدا کنید، که در هیچ جای دیگر جهان شبیه به آن‌ها را نخواهید دید.

 

 

سوغات گرجستان

 

 

مربای میوه کاج، مربای توت سفید و مربای گردو معروف‌ترین مرباهای محلی گرجستان هستند که با میوه‌های ارگانیک تهیه می‌شوند. مربای پرطرفدار گردشگران گرجستان، مربای فحیوا است. فحیوا در واقع یک میوه با ریشه برزیلی است که در محل‌های محدودی کشت می‌شود و عطر و طعم ویژه‌ای دارد.

 

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران