۵ خوشگذرانی ویژه که در استانبول می‌توانید تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری استانبول

استانبول شهر شب‌های پرشور، شهر بناها و کاخ‌های باشکوه، شهر روزهای پر رونق گشت و گذار، شهر پیاده‌روی‌ها، شهر تنگه‌ی بسفر و طبیعت و زیبایی‌ها، شهر برترین کافه‌ها و رستوران‌ها، شهر انواع کباب‌ها، شهر بهترین هتل‌ها و امکانات اقامتی کشور ترکیه یکی از بهترین انتخاب‌های هر مسافر برای سفر با تور ترکیه است. شهری که در تمامی روزهای سال از مهمانان پرشماری پذیرایی می‌کند و برای آنها خاطره‌های فراموش ناشدنی می‌سازد. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبا تفریحات خاص هستید همراه ما باشید تا ۵ تفریح ویژه‌ی این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. تفریحاتی که به نوعی غیر توریستی به حساب می‌آیند و همگان یا علاقه و یا امکان تجربه کردن آنها برایشان فراهم نیست.

 


۱- تماشای شهر به هنگام پرواز با بالگرد


اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و اهل هیجان هستید این تفریح یکی از ویژه‌ترین کارهایی است که در سفر به استانبول می‌توانید انجام بدهید. همه روزه در این شهر توری برگزار می‌شود که طی آن می‌توانید بر فراز شهر پرواز کنید و زیبایی‌های آن را از بالا به نظاره بنشینید. توری که قادر است آدرنالین خونتان را بالا ببرد و حسابی به هیجان‌تان بیاورد. شرکت در این تور را به جز خانم‌های باردار که استرس و هیجان برایشان خوب نیست توصیه می‌کنیم. در این تور شما می‌توانید عکس‌های جذابی از جاذبه‌های استانبول بیندازید.

 

گردشی یک روزه و پرهیجان در مجموعه تفریحی ویالند استانبول

 

 

 استانبول

 


۲- شرکت در فستیوال‌های شکم‌گردی و آشپزی


استانبول یکی از لذیذترین کشورهای دنیا برای شکم‌گردی به حساب می‌آید. جاییکه بهترین کباب‌ها و همینطور غذاهای گیاهی را در رستوران‌هایش می‌توانید بیابید و نوش جان کنید. جاییکه مردمان خوش خوراکی دارد و همینطور آشپزان در جه یک. در سفرتان با تور استانبول اگر اهل شکم‌گردی هستید می‌توانید در فستیوال‌های مختلف مربوط به آپشزی شرکت کنید و بهترین غذاها را هم بیاموزید چگونه طبخ کنید و هم نوش جان کنید. همه ساله از هجدهم تا بیست و یکم آپریل فستیوال پنیر در مرکز کنگره‌ی این شهر برگزار می‌شود که یکی از مطرح‌ترین فستیوال‌هایی غذایی کشور ترکیه به حساب می‌آید. همچنین فستیوال وافل کادیگوی این شهر که هر ساله از سی و یک مارچ تا دوم ژوئن در خیابان Cem محله‌ی کادیکوی برگزار می‌شود علاقه‌مندان فراوانی دارد. فستیوال غذای هتل چهار فصل این شهر نیز که هر ساله در طول دو ماه مارچ و اپریل، هر یکشنبه برگزار می‌شود شهرت جهانی پیدا کرده است.

 

Cookistan، چند ساعت آموزش غذاهای ترکی برای گردشگران در استانبول

 

 

 استانبول

 


۳- تماشای فوتبال


شاید برایتان عجیب به نظر برسد اگر بدانید تب فوتبال در استانبول بیشتر از تهران و تیم‌های پرطرفدار این شهر است. در سفرتان به این شهر می‌توانید مردمانی را ملاقات کنید که فوتبال با آنها عجین شده است و زندگی‌شان را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین یکی از تفریحات پرهیجان و خاصی که شما در این شهر می‌توانید انجام بدهید تماشای فوتبال از استادیوم است. تیم‌های گالاتاسرای، بشیکتاش و باشاک از معروف‌ترین تیم‌های این شهر می‌باشند که دربی‌هایشان در سرتاسر ترکیه خاطره‌انگیزند.  اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید به یک مکان جمعی برای تجربه‌ی خوشحالی بروید به شما پیشنهاد می‌کنیم به تماشای فوتبال در استادیوم بروید. اگر یک زوج هستید که به استانبول سفر کرده‌اید نیز به شما توصیه می‌کنیم حتما این تفریح را انجام بدهید. چرا که در ایران فرصت این کار برایتان فراهم نیست.

 

 

 استانبول

 


۴- شرکت در فستیوال‌های موسیقی


استانبول شهر کنسرت‌ها و فستیوال‌های موسیقی است. می‌توانید در انواع کنسرت‌ها از خوانندگان مشهور جهان شرکت کنید و خاطره‌های فراموش ناشدنی برای خودتان بسازید. همچنین فصل بهار در این شهر فصل فستیوال‌های موسیقی مختلف است که اگر به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال می‌کنید می‌توانید در این فصل به استانبول سفر و در آنها شرکت کنید.

 

راهنمای گردشگری استانبول برای آنهایی که عاشق موسیقی جاز هستند

 

 

 استانبول

 


۵- بازدید از جزایر شگفت‌انگیز پرنسس


در خارج از شهر استانبول اما درفاصله‌ی کمی از آن، یعنی در حدود یک ساعت، جزایری واقع شده‌اند که جزو زیباترین بخش‌های کشور ترکیه به حساب می‌آیند. جزایری واقع شده در دریایی مرمره که پر از سکوت و آرامش‌اند و یکی از مکان‌های دنج ترکیه برای سفرهای عشقانه به حساب می‌آیند. جزایری که ماشین حق ورود به آنها را ندارد و گردشگران باید آنها را با پای پیاده، دوچرخه و یا به وسیله‌ی اسب کشف کنند. جزایری که رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در آنها واقع شده‌اند و امکان نوش جان کردن بهترین غذاهای دریایی را برای مسافران‌شان فراهم می‌آورند. جزایری که در پناه کافه‌هایشان می‌توانید بهترین قهوه‌های ترک را درحالیکه زیباترین مناظر این کشور پیش رویتان قرار دارد نوش جان کنید. این جزایر از آنجا که در خارج از شهر واقع شده‌اند تعداد زیادی از مسافران قید دیدن آنها را می‌زنند اما توصیه‌ی ما به شما این است که حتما از آنها دیدن کنید.

 

در جزایر استانبول سوار بر درشکه خوشمزه‌ترین شیرینی محلی با قهوه ترکی بخورید

 

 

استانبول

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران