خیابان پکینی تفلیس، شانزلیزه گرجستان برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
خیابان پکینی تفلیس، شانزلیزه گرجستان برای گردشگران

شهر تفلیس یکی از شهرهای گردشگری کشور گرجستان است که در تمامی فصل‌ها میزبان تعداد زیادی از گردشگران از فرهنگ‌ها و مناطق گوناگون است. تفلیس، پایتخت زیبای گرجستان، نه تنها به خاطر جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی معروف شده است، بلکه مراکز خرید و بازارهای زیادی را هم در خود جای داده است، که گردشگران زیادی را به خرید دعوت می‌کنند. یکی از معروف‌ترین این محل‌ها، خیابان پکینی است.

خرید کردن یا حداقل پرسه زدن در مراکز خرید و لذت بردن از تماشای مال‌ها و فروشگاه‌های کشور مقصد، یک بخش جدانشدنی از سفر است. حتی گاهی خرید کردن به هدف اصلی سفر تبدیل می‌شود چرا که تنوع مدل ها، کیفیت‌ها و قیمت‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌توانید از این فرصت بگذرید.

در سفر با تور گرجستان هم فرصت این را خواهید داشت که در مراکز خرید مدرن یا سنتی فراوانی پرسه بزنید. یکی از این جاذبه‌های گردشگری خرید، خیابان پکینی در تفلیس است.

 

خیابان پکینی

خیابان پکینی تفلیس، به خیابان خرید برای گردشگران تور گرجستان مشهور شده است. در بسیاری از شهرهای ایران هم، یک یا چند خیابان به عنوان خیابان هایی ویژه‌ای برای خرید شناخته می‌شوند. پیش از آنکه مال‌ها، مراکز خرید و مراکز تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوچک و بزرگ جای خود را در میان خریداران باز کنند، این خیابان‌ها به عنوان محل اصلی خریدهای مردم شهر شناخته می‌شوند.

 

تجربه خریدی لذت‌بخش در مرکز خرید ایست پوینت تفلیس

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

شانزلیزه گرجستان

خیابان پکینی، هم برای گردشگرانی که با تور تفلیس به این شهر آمده‌اند، یک محله محبوب است و هم برای مردم محلی تفلیس و شهروندان شهرهای دیگر گرجستان. محبوبیت این خیابان آنقدر زیاد است که آن را با خیابان شانزلیزه فرانسه هم مقایسه می‌کنند.

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

چرا خیابان پکینی خیابان مورد علاقه گردشگران است؟

گردشگرانی که از سراسر دنیا با تور تفلیس به اینجا آمده‌اند، آنقدر به این خیابان علاقمند هستند که گاهی ترجیح می‌دهند در همین محله اقامت داشته باشند.

 

۱- تنوع برندها

یکی از دلایلی که خیابان پکینی محل مناسبی برای خرید است، تنوع محصولاتی است که می‌توانید شاهد آن باشید. از برندهای نسبتا معمولی تا برندهای معروف و پرطرفدار بین المللی که برای خریدشان باید مبلغ تقریبا زیادی بپردازید.در خیابان پکینی می‌توانید فروشگاه‌هایی را ببینید که به عنوان نماینده برخی برندهای معروف مانند پوما، ریباک، آدیداس، زارا، دبنهامز، مانگو، پوکانی، ریور آیلند، کالینز و ... مجموعه کاملی از محصولات این برندها را عرضه می‌کنند.

 

مرکزخرید گالریا یکی از مجلل‌ترین مرکزخریدهای تفلیس

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

۲- بوتیک‌های محلی

جذابیت دیگر خیابان پکینی تفلیس این است که در آن می‌توانید به فروشگاه‌ها و بوتیک‌های محلی بزنید که حال و هوای متفاوتی دارند. قیمت این بوتیک‌ها، مناسب‌تر از نماینده‌های رسمی برندهاست.البته طبیعی است که در این فروشگاه های محلی نباید به دنبال پیدا کردن اجناسی باشید که در خیابان پکینی یا مال ها و مراکز خرید دیگر تفلیس نماینده‌های رسمی دارند. اما گاهی در میان همین برندهای گمنام محلی، می‌توانید محصولات خاصی را پیدا کنید که کاملا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

۳- یک خرید کامل/ از جواهرات تا لباس‌

اگر برای یک خرید کامل به گرجستان آمده‌اید، حتما پیش از هر کار، سری به خیابان پکینی بزنید. در این خیابان پرطرفدار، تقریبا می‌توانید همه نیازهای خود را خریداری کنید. فروشگاه‌‌های بزرگ و کوچک لباس، از لباس‌های شب و مجلسی تا لباس‌های اسپرت و راحتی شما را هیجان زده خواهند کرد.

علاوه بر این می‌توانید انواع کیف و کفش‌ها را هم خریداری کنید. به همه این ها بخش جذاب خرید یعنی لوازم آرایشی، بهداشتی، اکسسوری، عطر و ادکلن و انواع پرفیوم را هم اضافه کنید. اگر هم می‌خواهید حسابی خودتان را غافلگیر کنید، می‌توانید سری به فروشگاه‌های طلا و جواهرات هم بزنید.

 

آشنایی با مرکزخرید مجلل‌ تفلیس مال

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

دانستنی‌های مهم پیش از بازدید از خیابان پکینی برای گردشگران تور تفلیس

 

۱- صنایع دستی و سوغاتی را فراموش نکنید

علاوه بر اینکه در خیابان پکینی می‌توانید همه نیازهای خودتان را خریداری کنید، در این خیابان فروشگاه‌های صنایع دستی گرجی و سوغات گرجستان را هم خواهید دید.پس بازدید از این خیابان یک فرصت مناسب برای خرید سوغات گرجستان است چراکه تنوع زیادی از محصولات، با سطح قیمتی متفاوت در این خیابان عرضه می‌شوند.

 

در بهترین مراکز خرید تفلیس خرید درمانی کنید

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

۲- مراقب کالاهای تقلبی باشید

اگر می‌خواهید از خرید در فروشگاه‌های فرعی و نه چندان معروف خیابان پکینی تفلیس لذت ببرید، باید حواس‌تان را جمع کنید که کالای تقلبی را با قیمت کالاهای گران قیمت اصلی خریداری نکنید.

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

۳- نگران کافه و رستوران نباشید

طبیعی است که برای وقت‌گذرانی در چنین بازار پر و پیمانی باید کمی هم برای استراحت و تجدید انرژی خود زمان بگذارید. در این بازار کافه‌ها و رستوران‌های مدرن و سنتی گرجی پذیرای شما هستند تا علاوه بر اینکه کمی از خستگی‌تان کم کنید، یک وعده غذایی عالی یا یک نوشیدنی انرژی بخش هم نوش جان کنید.

 

در تفلیس از کجا خرید کنیم؟

 

 

خیابان پکینی تفلیس

 

 

خبر دیگر آنکه اگر به رستوران‌های بین‌المللی و شعبه‌های پرطرفدار فست فود علاقمند هستید، در این خیابان می‌توانید مک دونالد و برندهای دیگر فست فود را هم پیدا کنید.

 

 

دانستنی‌های مهم درباره خیابان پکینی

۱- ساعت کار فروشگاه‌ها: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب

۲- این خیابان در نزدیکی میدان آزادی (فریدام) و میدان قهرمان شهر تفلیس واقع شده است.

۳- فاصله این مرکز خرید تا فرودگاه، کمتر از ۲۰ کیلومتر است.

 

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران