بازدید از شهر ممنوعه، مهمترین قصر باستانی پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
بازدید از شهر ممنوعه، مهمترین قصر باستانی پکن

چین یکی از وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است. تمدن‎ ‎چین باستان‎ ‎یکی از کهن‌ترین‎ ‎تمدن‌های‎ ‎تاریخ‎ ‎است که در سواحل حاصل‌خیز‎ ‎رود زرد‎ ‎که در ‏دشت شمال چین جاریست به وجود آمده است. این کشور پر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است. یکی از مکان‌هایی که باید در سفرتان با تور چین از آنجا دیدن کنید، شهر ممنوعه است. شهر ممنوعه نام منطقه‌ای در شهر پکن است که روزگاری محل زندگی امپراطورهای چین و ورود افراد عادی به آن ممنوع بوده است.


پکن


پکن، پایتخت‎ چین‎ ‎و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست که در شمال چین قرار گرفته است. سابقه تاریخی شهر تقریبا به سه هزار سال پیش می‌رسد و در هشت قرن اخیر در اغلب دوره‌ها پایتخت چین ‏بوده است. به همین جهت آثار تاریخی ‏زیادی در شهر وجود دارد‎. شهر ممنوعه‌ در پکن به عنوان جاذبه دیدنی بسیار مهم محسوب می‌شود و تقریبا هر فردی که به عنوان گردشگر به پکن می‌رود، از این منطقه نیز بازدید می‌کند.

 

راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن

 

 

 پکن

 

 

شهر ممنوعه


احداث این منطقه قدیمی که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تاریخی چین به‌حساب می‌آید، در سال ۱۴۰۶ میلادی با دستور جو دی، دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز شد که هم‌اکنون وسیع‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان به شمار می‌رود. مساحت شهر ممنوعه حدود ۷۲ هکتار است (تقریبا دو برابر واتیکان و سه برابر ارگ کرملین) و به شکل مستطیل با ۹۶۱ متر طول و ۷۵۳ متر عرض ساخته شده است و دیواری ده متری آن را احاطه کرده است. در بخش بیرونی دیوارها نیز رودخانه‌ای وجود دارد که از قصر محافظت می‌کرده است. از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه به عنوان کاخ موزه برای ‏عموم آزاد شد.

 

لیستی از فعالیت‌هایی که تنها درسفر به پکن می‌توانید تجربه کنید

 

 

 پکن

 


اگر فرهنگ و سنن چینی برایتان جالب است، بهتر است بدانید شهر ممنوعه در پکن بر اساس اصول و قوانین طبقاتی ساخته شده و با قدم گذاشتن در این مجموعه با سه قصر معروف و باستانی روبرو خواهید شد که محل نمایش قدرت امپراطورها و اجرای مراسم بوده است و قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو نام دارند و دارای معماری و تزئینات بسیار باشکوهی هستند که هر کدام از آنها راوی داستان‌ها و عقایدی در چین است. همچنین رنگ‌های به کار رفته در قصرها نمایانگر مفهومی هستند به طور مثال رنگ زرد که نماد امپراطور است. قصرهای مختلف از تزئینات مختلفی از جمله مرمر سفید یا سنگ‌های مصنوعی ساخته شده‌اند. این مجموعه دارای اتاق‌ها و باغ‌های بسیار زیبایی بوده که به مرور زمان و با تغییر سلسله‌ها و جنگ‌های صورت گرفته از بین رفته‌اند.

 

 

 پکن

 


قصر تای هه دارای مجلل‌ترین معماری در شهر ممنوعه است که در مساحت ۳۰ هزار مترمربع ساخته شده است. ارتفاع آن ۴۰ متر است و بلندترین بنای شهر ممنوعه محسوب می‌شود. در فرهنگ چین، اژدها نماینده قدرت امپراتوری است و امپراتور، اژدهای حقیقی نامیده می‌شده است. به همین دلیل درون قصر تای هه با حدود ۱۳ هزار شکل اژدها تزیین شده است که دیدن آن برای هر گردشگر غیرچینی بسیار جالب خواهد بود.
در گشت و گذارتان در شهر ممنوعه، از موزه کاخ شهر ممنوعه که یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فرهنگ در دنیاست و کامل‌ترین مجموعه‌ تاریخی محسوب می‌شود نیز دیدن کنید.
بهترین و معتدل‌ترین فصل برای بازدید از شهر ممنوعه پاییز است. البته در بهار نیز به علت باز شدن شکوفه‌ها و منظره‌ رویایی که به شهر می‌دهد، می‌توانید از آنجا دیدن کنید اما ممکن است هوای آنجا برای شما کمی گرم و آزار دهنده باشد.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید

 

 

 پکن

 

 

زمان بازدید از شهر ممنوعه


بازدید از شهر ممنوعه در ماه‌های اپریل تا اکتبر از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر و در ماه‌های نوامبر تا مارچ از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر می‌باشد. اما برای خرید بلیط باید قبل از ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر در باجه حضور داشته باشید.

 

راهنمای گردش در دیوار بزرگ چین

 

 

 پکن

 

 

جاذبه‌های اطراف شهر ممنوعه


روزی که از شهر ممنوعه بازدید می‌کنید، غذا خوردن در رستوران‌های نزدیک آنجا و داخل مجموعه را فراموش نکنید. یکی از معروف‌ترین غذاهایی که می‌توانید با خوردن آن حس یک شاهزاده چینی را داشته باشید، خوراک اردک است که از غذاهای اشرافی آن زمان محسوب می‌شده است.

 

 

 پکن

 


اگر پس از بازدید از شهر ممنوعه قصد خرید سوغاتی یا یادگاری دارید، خیابان وانگ فینگ ینگ در نزدیکی آنجا قرار گرفته است که می‌توانید سری به مراکز خرید آن بزنید.
همچنین میدان تیان آنمن، بزرگترین میدان جهان نیز در نزدیکی شهر ممنوعه قرار گرفته است که توصیه می‌کنیم بدون گردش در این میدان بزرگ آن منطقه را ترک نکنید.

 

۰۷ خرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران