دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکیا

طبیعت صخره‌ای و منحصر به فرد کاپادوکیا باعث شده‌اند تا این شهر به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه بدل شود. شهری متفاوت و خاص که بازدید از آن همچون بودن در داستان‌های پریان است. اما یکی از چیزهایی که کاپادوکیا به آن معروف است، تورهای بالن‌ سواری آن بوده که از جمله لذت‌بخش‌ترین کارها در این شهر به شمار می‌آید. برای بازدید از این مبراث جهانی یونسکو هیچ راهی بهتر از نگاه انداختن از آسمان به آن نیست و به این منظور ما نکاتی در مورد بالن سواری برایتان لیست کرده‌ایم که بهتر است آن‌ها را قبل از سفر با تور کاپادوکیا مطالعه کنید.

 


چطور یک تور بالن سواری در کاپادوکیا انتخاب کنید؟


تورهای بالن‌سواری بسیار زیادی در کاپادوکیا وجود دارد که گاهی ممکن است شما را در انتخاب سردرگم کند. واقعیت این است که با توجه به رعایت بالای استانداردها در چنین تورهایی، انتخاب از میان آن‌ها بیشتر به سلایق شخصیتان بر می‌گردد. این تورها از نظر طول و مدت زمان پرواز، تعداد نفراتی که در هر نوبت می‌توانند سوار بالن شوند و همچنین قیمت متفاوت هستند. با توجه به این پارامترها می‌توانید از میان تورهای مختلف انتخاب نمایید، اما پیشنهاد ما این است که مروری بر این تورها در میان سایت‌هایی همچون تریپ‌ادوایزر داشته و نظرات دیگران را نیز در موردشان جویا شوید.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


شکل‌های مختلف سفر


شکل‌های زیادی در چنین تورهایی وجود ندارد. عمده سفرها پروازهای استاندارد است که تعداد بیشتری نفرات در هر نوبت سوار می‌شوند و طول سفر نیز زیاد نخواهد بود، اما از نظر هزینه بسیار به صرفه هستند. پروازهای لوکس نیز هستند که تعداد کمی نفرات در هر نوبت سوار می‌شوند، مدت زمان زیادی پرواز می‌کنند و البته قیمت بالاتری دارند. این پروازها را به صورت اختصاصی نیز می‌توان رزرو کرد.

 

 چیزهایی که قبل از سفر به کاپادوکیا باید در مورد آن‌ها بدانید 

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


مدت پرواز


پروازها بین ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت به طول می‌انجامند. این زمان بسته به تور شما دارد و همانطور که گفتیم تورهای استاندارد مدت زمان کم‌تری به طول می‌انجامد در صورتی که تورهای شخصی شما را بیشتر در آسمان نگه می‌دارند. تورهای استاندارد بین ۴۵ تا ۶۵ دقیقه هستند در صورتی که تورهای لوکس حداقل ۱.۵ ساعت به طول می‌انجامند.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


تعداد نفرات در هر پرواز


تعداد نفراتی که می‌توانند در هر نوبت سوار سبد بالن شوند نیز به پرواز و کمپانی بستگی دارد اما می‌توان حدودا گفت که برای پروازهای مختلف چه میزان نفرات گنجایش وجود دارد. پروازهای استاندارد چیزی حدود ۲۰ تا ۲۴ نفر ظرفیت دارند اما پروازهای لوکس ۱۲ تا ۱۶ نفر.پروازهای Butterfly Balloons که از جمله معروف‌ترین پروازها هستند، دارای سبدهای  ۴ بخشی بوده که در هر کدام ۳ نفر گنجایش وجود دارد و مجموعا ۱۲ نفر غیر از خدمه را حمل می‌کند.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


هزینه‌ی این پروازها چقدر است؟


پروازهای لوکس هزینه‌ی بسیار بیشتری نسبت به پروازهای استاندارد دارند. مثلا پرواز با Urgup Balloons در حالت استاندارد به ازای هر نفر ۱۸۵ دلار است. همین پروازها برای سفرهای لوکس ۲۵۴ دلار خواهد بود. البته با کمی گشتن و بر اساس زمانی که به سفر کاپادوکیا رفته‌اید این هزینه‌ها می‌توانند متغیر باشند. گاهی با تخفیف امکان سفر ۱۰۰ دلاری با پروازهای استاندارد را نیز خواهید داشت.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


خود را برای آب و هوای متغیر آماده کنید


اینکه پروازها به خاطر آب و هوا نامناسب لغو شوند کاملا طبیعی است. تمامی کمپانی‌هایی که پرواز با بالن در کاپادوکیا ارائه می‌کنند، در چنین وضعیتی به شما این انتخاب را خواهند داد که پروازی در روز دیگر رزرو کنید یا تمام و کمال پول خود را دریافت نمایید.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


چه زمانی بهتر است به کاپادوکیا بروید تا پرواز با بالن را تجربه کنید؟


بهترین زمان برای این تجربه، بهار و پاییز است و اگر هوا مناسب بود اول تابستان نیز به این منظور بد نیست. تابستان‌ها برای پرواز بسیار گرم خواهد بود و زمستان‌ها نیز بسیار سرد. با این حال امکان پرواز در تابستان وجود داشته و گرما به شکل طاقت فرسا نیست، در صورتی که کلا پروازها در زمستان عموما لغو شده و تنها در زمانی محدود انجام پذیرند که باید این‌ها را از طریق سایت‌ شرکت‌ها پیگیری کنید.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


بالن‌ها تا چه میزان ارتفاع می‌گیرند؟


این مسئله هم به کمپانی و سفر شما بستگی دارد. مثلا Royal Balloons شما را به ارتفاع ۳ هزار پایی می‌برد در صورت یکه پروازهای Kapadokya Balloons تا 8000 متر ارتفاع می‌گیرند. اما عموم پروازها نهایتا در همین محدوده جا می‌گیرند و اکثرا بین ۵ تا ۶ هزار پا بالا می‌روند.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


تور بالن‌ سواری چه زمانی آغاز می‌شود


این تورها عموما ساعت ۵ تا ۵:۳۰ صبح آغاز می‌شود تا شما بتوانید طلوع خورشید را تماشا کنید. نگران هتل و رفت و آمد هم نباشید، چون همیشه برای بردن شما به سایت پرواز، ماشین به دم هتل می‌آید.


سایت‌های پرواز


مکانی که از آن به هوا بلند می‌شوید بسته به وضعیت آب و هوایی آن روز کاملا متغیر است. پس نمی‌توان جایی خاص را به این منظور نام برد و به همین خاطر کمپانی‌ها رفت و آمد شما به محل پرواز را خود به عهده می‌گیرند.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


چه لباسی بپوشید


در بهار و پاییز هوا در ارتفاع کمی سردتر از سطح است، پس بهتر است یک ژاکت سبک بپوشید تا سردتان نشود. اما در ایام تابستان هوا گرم بوده و با لباس خنک می‌توانید سواری را تجربه کنید.


سواری بدون لرزش


برای کسانی که موقع سوار شدن به هواپیما دچار حال بد می‌شوند این نوید را بدهیم که سوار شدن بر بالون بدون لرزش و مشکل بوده و سواری شما آرام و بدون هر گونه مشکل خواهد بود. پس اگر از ارتفاع نترسید، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

 

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 


نوشیدنی و خوراکی


یکی از رسومی که تمامی کمپانی‌ها در هنگام پرواز رعایت می‌کنند، به همراه آوردن نوشیدنی و مقداری کیک یا دسر دیگر است. کیفیت نوشیدنی و دسر بسته به نوع تور شما خواهد داشت.


پروازی که هیچ گاه از یاد نخواهید برد


چیزی که در تور کاپادوکیا مسلم است، زیبایی منحصر به فرد آن خواهد بود. چیزی که در هیچ کجای دنیا نخواهید دید و می‌توانید به راحتی آن را با گوشی موبایل یا دوربینی که همراه می‌برید ثبت و ضبط کنید. کاپادوکیا دیدنی‌های زیادی دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما به صورت تورهای زمینی نیز از آن‌ها دیدن کنید، اما دیدن آن‌ها از آسمان، چیزی نیست که در تمام عمرتان فراموشش کنید.

۰۷ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران