چیزهایی که قبل از سفر به کاپادوکیا باید در مورد آن‌ها بدانید

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
چیزهایی که قبل از سفر به کاپادوکیا باید در مورد آن‌ها بدانید

ترکیه مراکز گردشگری بسیاری دارد که هر کدامشان برای سلیقه‌ای خاص مناسبند. استانبول برای کسانی که دوست دارند از یکی از زیباترین شهرهای دنیا دیدن کنند، آنتالیا برای آن‌هایی که می‌خواهند سواحل زیبا را ببینند و شهرهای دیگری که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. اما کافی است تا به عکس‌های کاپادوکیا نگاه کنید تا متوجه شوید این شهر شبیه به هیچ جای دیگر نیست و سفر به آن تجربه‌ای منحصر به فرد و عالی برایتان خواهد بود. اما قبل از سفر با تور کاپادوکیا باید نکاتی در مورد کاپادوکیا بدانید که ما سعی کرده‌ایم خلاصه‌وار آن‌ها را برایتان لیست کنیم.

 


شهری که در دل غارها پدید آمده است


کاپادوکیا در سال‌های بین ۱۸۰۰ تا ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مسکونی بوده و از آن به واسطه اتفاقات طبیعی بسیاری که در این منطقه رخ داده بود، رها و خالی از سکنه شد تا اینکه مسیحیانی که از حکومت روم باستان گریخته بودند به آن پناه آورده و رفته رفته این مکان را به یک شهر واقعی بدل کردند. چیز مهمی که در مورد این شهر باید بدانید این است که طبیعت صخره‌ای آن به همراه خانه‌ها و هتل‌هایی که در دل این غارها وجود دارند، مهم‌ترین دیدنی‌های شهر هستند. اما شما می‌توانید با فعالیت‌های گردشی بسیار همچون بالن‌سواری، چهار چرخ سواری یا حتی اسب سواری به دیدن این زیبایی‌ها رفته و از بسیاری نقاط این مکان خارق‌العاده دیدن کنید.

 

 

کاپادوکیا

 


کاپادوکیا میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید


کاپادوکیا منطقه‌ای محافظت شده و جزوی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید و به همین دلیل تنها در منطقه‌ای خاص اجازه‌ی آپارتمان سازی داده شده و کسانی که در این شهر سکونت دارند اغلب در آپارتمان‌های آن اقامت می‌کنند. با این حال هتل‌های درون غارها به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید شبی استثنایی و متفاوت را در کاپادوکیا تجربه کنید، پس حتما آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید.

 

 

کاپادوکیا

 


کاپادوکیا برای سنگ نوردان نیست اما کفش‌های کوه‌پیماییتان را با خود همراه داشته باشید


بر خلاف تصور برخی که عکس‌های این شهر را می‌بینند، باید گفت که این مکان به هیچ وجه برای صخره‌نوردان مناسب نبوده و اتفاقا برای گردشگرهایی معمولی است که می‌خواهند از شهرهای مختلف دیدن کنند و در آن‌ها به تفریح بپردازند. اما حتما کفش‌های کوه‌پیمایی همراه داشته باشید که به راحتی بتوانید از تپه‌های مختلف دیدن کنید، از شهرهای زیرزمینی بازدید نمایید و به هر سمتی که می‌خواهید بدون دغدغه کفش‌های چرم شهری و کفش‌های پاشنه بلند انجامش دهید.

 

 

کاپادوکیا

 


در هتل‌های غاری اقامت کنید


کاپادوکیا شهری عالی برای مسافرت بوده و از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. به همین واسطه بدون هیچ شکی هتل‌های غاری را برای اقامت انتخاب کنید که از هتل‌های لاکچری عالی تا هتل‌های ارزان‌ قیمت در حد ۵۰ یورو را نیز شامل می‌شوند. اگر هتل‌های خوب را انتخاب کنید، صبحانه‌های محلی در بهترین جا با منظره‌ی جذاب کاپادوکیا برایتان سرو می‌شود که می‌تواند شروعی عالی برای هر روز سفر شما به این بخش از ترکیه باشد.

 

 

کاپادوکیا

 


حداقل ۳ روز در کاپادوکیا بمانید


۳ یا چهار روز حداقل زمانی است که شما برای دیدن بخش‌های مختلف کاپادوکیا احتیاج دارید. تنها منظره‌های زیبا یا هتل‌هایی که در غار پدید آمده‌اند جاذبه‌های این شهر نیستند. موزه‌های فضای باز بسیار عالی، دره‌ی عشق، دره‌ی قرمز و بسیاری دیدنی‌های دیگر وجود دارند که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید، در غیر این صورت سفر شما به کاپادوکیا کامل نخواهد بود. اگر روزهای کمی در این سفر باشید برای دیدن بخش‌های مختلف باید عجله کنید که لذت سفر را برایتان از بین می‌برد.

 

 

کاپادوکیا

 


حتما بالن سواری کنید


برخی قبل از سفر فکر می‌کنند که بالن‌ سواری در کاپادوکیا مثل خیلی از شهرهای دیگر زیادی بزرگ شده است، اما واقعیت این است که منظره‌ای که از بالای این شهر می‌بینید خیره کننده خواهد بود. بالن تا ارتفاع ۱۵۰۰ پایی بالا می‌رود و با توجه به هزینه‌ای که داده‌اید زمان و امکانات گردش برایتان متفاوت خواهد بود. هزینه‌ی این گردش هوایی از ۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و ممکن است کمی گران به نظر بیاید، اما چیزی است که هیچ گاه آن را از یاد نخواهید برد.

 

 

کاپادوکیا

 


امنیت در کاپادوکیا


این شهر کوچک است و اکثر مردم همدیگر را می‌شناسند و همانطور که گفتیم از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. اما در مجموع باید مسائل کلی را رعایت کرده و شب‌ها نیز در محیط شروغ گردشگرپذیر باقی بمانید.

 

 

کاپادوکیا

 


از استانبول تا کاپادوکیا


اگر احیانا به تور استانبول رفته‌اید و قصد دارید از کاپادوکیا دیدن کنید، بهترین راه استفاده از اتوبوس‌های بین شهری است که با هزینه‌ی ۷۰ لیر شما را به کاپادوکیا می‌رسانند. البته تقریبا از تمامی شهرهای بزرگ ترکیه این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید با اتوبوس خود را به کاپادوکیا برسانید.

۰۴ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران