۸ دسر و غذای خوشمزه‌ی محلی که باید در سفر به تاتارستان تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
۸ دسر و غذای خوشمزه‌ی محلی که باید در سفر به تاتارستان تجربه کنید

یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید از طریق آن فرهنگ جذاب تاتارستان را درک کنید، از طریق غذاهای خوشمزه‌ی این سرزمین زیباست. غذاها و دسرهایی با طعم و مزه‌های مختلف که می‌توانند از تجربه‌های بسیار خوب شما در سفر با تور کازان یا دیگر شهرهای این منطقه باشند. در نوشته‌ی امروزمان نیز ما به سراغ چند نمونه از برترینِ همین غذاها و دسرها رفته‌ایم تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 


Echpochmak


همه‌ی کسانی که به تاتارستانِ روسیه می‌روند، همیشه از این پیراشگی‌های خوشمزه یاد می‌کنند. غذایی که از قبایل ترک زبان باقی مانده و از جمله خوشمزه‌ترین‌ها و پر طرفدارترین غذاهای این منطقه محسوب می‌شود. این غذا مخلوطی از گوشت مکعبی خورد شده و تقت داده شده به همراه سیب زمینی و پیاز سرخ کرده است که در لای خمیری مخصوص پیچیده شده و در فر یا تنور پخته می‌شود. غذایی که به صورت داغ خورده شده و در کنارش کمی آب مرغ طعم داده شده نیز سرو می‌شود.

 

۷ کافه‌ی معروف شهر کازان برای میل کردن بهترین نوشیدنی‌های شهر

 

 

 Echpochmak

 


Gubadia


این پای بزرگ و خوشمزه غذایی است که بر سر سفره هر جشنی دیده می‌شود. غذایی چند لایه و خوشمزه که طعمی نسبتا شیرین دارد. به غیر از خمیر پای، لایه پایینی با پنیر مخصوصی به رنگ زنجبیل پوشیده شده رویش پنیر پخته شده به همراه تخم مرغ و عسل ریخته شده و در نهایت با کشمش آن را پر می‌کنند. در بعضی موارد در این غذا گوشت یا آلوی خشک نیز استفاده شده و انواع سس‌های شیرین شبیه به مربا با آن سرو می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های کازان

 

 

 Gubadia

 


Chak-chak


این غذا از تکه‌های کوچک خمیری مخصوص درست می‌شود که درون روغن سرخ شده و رویش عسل می‌ریزند، چیزی شبیه به بامیه اما در ابعادی بسیار کوچک‌تر و سپس آن‌ها را در قالب‌های مختلف ریخته تا سرد و یک دست شوند. این دسر سنتی، جایگاهی مهم در تاتارستان دارد در این حد که در سالگرد هزارمین سال تاسیس کازان در سال ۲۰۱۵، چاک چاکی به اندازه‌ی ۱۰۰۰ کیلوگرم ساختند. در کنار یا روی این غذا از انواع آجیل‌ها استفاده می‌کنند.

 

 

 Chak-chak

 


Zur Belish


در این غذای کامل و واقعا خوشمزه در تاتارستان، تکه‌های گوشت گوساله و بره استفاده شده که با پیاز و آب گوشت به صورت آرامپز به مدت دو ساعت پخت می‌شوند. سپس گوشت‌ها در خمیری مخصوص گذاشته شده و درون فر پخت می‌شوند. یک رسم جالب در این غذا است که تکه‌ای جدا را روی آن پخت کرده و آن را برای مهمان می‌کشند و سپس بقیه زور بلیش را تکه تکه سرو می‌کنند.

 

در سفر به روسیه صبحانه سنتی روسی را حتما امتحان کنید

 

 

 Zur Belish

 


Peremyach


یک پای ساده و بسیار پر کاربرد در بین محلی‌ها که آن هم از خمیری متفاوت ساخته شده و داخل آن را با تکه‌های گوشت گوساله و بره و پیاز خرد شده پر می‌کنند و سپس به جای فر آن را درون روغن سرخ می‌کنند. بخشی از تفاوت این غذاها در خمیری است که در آن‌ها استفاده می‌شود.

 

 

 Peremyach

 


Bauyrsak


بخش جدا نشدنی چای‌های تاتارستن، این شیرینی خوشمزه و پفکی است که با خمیری مخصوص آماده می‌شود که متشکل از آرد، کره و تخم مرغ بوده و در روغن داغ سرخ می‌شود. این شیرینی خوشمزه سرد به تعداد کم و وقتی رویش پودر شکر الک کرده‌اند سرو می‌شود.

 

دیدن این جاذبه‌های کازان را از دست ندهید

 

 

 Bauyrsak

 


Elesh


این غذا در ابتدا نسخه‌ی کوچک شده‌ی زور بلیش به نظر می‌رسد، اما زیر خمیر تنوری‌اش، مرغ‌های خورد شده‌ای هستند که با پیاز تفت داده شده و در خامه آماده شده‌اند. سپس آن‌ها را با مواد ادویه جات، سیب زمینی پخته و مقداری کره مخلوط کرده و در آب مرغ همان مرغ‌های پخته شده کمی می‌پزند و سپس بعد از خشک شدن به درون خمیر می‌برند. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای تاتارستان که در سفر با تور روسیه به این شهر حتما باید آن را امتحان کنید.

 

 

 Elesh

 


Kystyby


در نگاه اول کیستیبی شبیه به تاکو مکزیکی است، اما این پنکیک‌های تُست شده یا با سیب زمینی پخته و یا با موادی همچون فرنی پر شده‌اند. کیستیبی از آن دست غذاهای محلی بسیار مهم مردم است که تازه چند سالی می‌شود بین گردشگران محبوبیت پیدا کرده و آن را سفارش می‌دهند. البته این نکته هم بسیار مهم است که این غذا را با مواد مختلف دیگری هم درست می‌کنند، برای مثال ممکن است شما کیستیبی پر شده از ماهی و سبزیجات را هم در منوی رستوران‌ها مشاهده کنید که البته از حالت محلی‌اش دور می‌شود اما خوشمزه است.

 

۱۰ اپلیکیشن کاربردی که پیش از سفر به روسیه باید آنها را دانلود کنید

 

 

 Kystyby

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران