جاذبه‌های برجسته کازان که باید در اولین سفر از آن‌ها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
جاذبه‌های برجسته کازان که باید در اولین سفر از آن‌ها دیدن کنید

کازان یکی از شهرهای کلاسیک و توریستی روسیه است که ذائقه شرقی و اروپایی را به زیبایی با هم تلفیق و در کنار یگدیگر قرار داده است. این شهر که در محل رسیدن رودخانه کازانکا و ولگا قرار گرفته جدا از ویژگی‌های فرهنگی و طبیعتی زیبا را نیز در خود جای داده است. از مساجد باشکوه، تا کلیساهای باروک، این شهر تاریخی جاهای دیدنی متعددی برای بازدید دارد که حتما باید طی سفرتان با تور تاتارستان از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

کرملین کازان

کرملین در کازان از قلعه‌های باشکوه دوران ایوان مخوف است و از مهم‌ترین سازه‌های تاریخی در تاتارستان محسوب می‌شود. این قلعه باشکوه شامل بخش‌هایی‌ست که قدمت آن به قرن دهم میلادی می‌رسد. در سال ۲۰۰۰ نیز یونسکو این کاخ را به عنوان میراث جهانی فرهنگی به ثبت رسانید. این قلعه شامل بخش‌های مختلفی به شرح شهر قدیمی، کرملین آجری-سنگی، بخش‌های دفاعی که شامل ۸ برج می‌شود، و همچنین معماری‌های مختلفی است. قدمت هر کدام از این بخش‌ها بین قرن دهم تا هجدهم است.

 

جزیره تاریخی Sviyazhsk در نزدیکی کازان

 

 

کرملین کازان

 

 

آدرس: Kazan Kremlin, Kazan, Russia,

تلفن: +7 843 567-80-73

 

 

هرمیتاژ کازان

هرمیتاژ کازان همچون گالری و یا سالن نمایشگاهی به نمایش آثار هنری می‌پردازد. شما می‌توانید با رفتن و بازدید از این سالن نمایش اطلاعات بیشتری از تاریخ و هنر روسیه به دست بیاورید. به علاوه بیشتر گردشگران بعد از بازدید از هرمیتاژ سنت پترزبورگ از این نمایشگاه سطح جهانی دیدن می‌کنند تا درک کلاسیک بیشتری به دست بیاورند.

 

 

هرمیتاژ کازان

 

 

آدرس: The Hermitage-Kazan,Proyezd Shaykmana 12, Kazan, Russia

تلفن: +7 843 567-80-34

 

 

موزه زندگی شوروی

این موزه دوست داشتنی یکی از نقاط جذاب و دیدنی‌ کازان است که در آپارتمانی واقع شده و معمولا میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری و رویدادهای مختلف است. در واقع شما با رفتن به این موزه می‌توانید از لوازم زمان شوروی دیدن کنید و با سبک زندگی آن دوره هر چه بیشتر آشنا شوید.

 

۱۰ تفریحی که در کازان می‌توانید انجام بدهید

 

 

موزه زندگی شوروی

 

 

آدرس: Museum of Soviet Life, ul. Ostrovskogo 39/6, Kazan, Russia

تلفن: +7 843 292-59-47

 

 

مسجد کول شریف

مسجد باشکوه کول شریف یا قل شریف یکی از بزرگ‌ترین مساجد روسیه است که در کازان واقع شده است. قدمت این مسجد قرون وسطایی به سده ۱۶ام میلاد برمی‌گردد. این مسجد به افتخار آخرین امام جماعتش سید کول‌شریف از مردان برجسته سیاسی، عالم و مذهب و همچنین ادیب و شاعر به این نام در آمد. کول شریف به دست ایوان مخوف نابود شد اما این مسجد در سال ۲۰۰۵ مورد بازسازی و مرمت قرار گفت و به موزه تبدیل شد. امروزه این مکان بر تاریخ اسلام در منطقه ولگا تمرکز دارد.

 

 

مسجد کول شریف

 

 

آدرس: Kul Sharif Mosque, Proyezd Sheykmana, Kazan Russia

تلفن: +7 843 567-80-77

 

 

معبد مذاهب

این معبد شگفت‌انگیز زاییده افکار و خلاقیت‌های یک هنرمند محلی است که در خلق آن از ۱۶ مذهب سراسر دنیا الهام گرفته است. به علاوه خانوف و دستیارانش از این معبد به عنوان محل اقامتشان هم استفاده می‌کنند. این عبادتگاه رنگارنگ یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین نقاط کازان است که عکس‌های اینستاگرامی فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه می‌دهد.

 

با کودکان خود در کازان زیبا تفریح کنید

 

 

معبد مذاهب

 

 

آدرس: Temple of All Religions, Old Arakchino 4, Kazan, Russia

تلفن: +7 843 526-85-83

 

 

برج سویوم بایک

بر اساس داستان‌های محلی شاهزاده سویوم بایک خودش را از بالای این برج به پایین انداخت تا با ایوان مخوف ازدواج نکند. اما آنچه که از شواهد برمی‌آید این برج حدود ۱۰۰ سال بعد از حمله ایوان به کازان ساخته شد. تمامی اسناد مربوط به این برج در حادثه آتش‌سوزی از بین رفته و از سبک ساختمان و مواد تشکیل دهنده می‌توان حدس زد قدمت آن به قرن ۱۸ام میلادی برمی‌گردد. از آنجایی که کل مجموعه کازان کرملین در سال ۲۰۰۰ به ثبت جهانی یونسکو رسید این برج هم در لیست میراث جهانی قرار دارد.

 

 

برج سویوم بایک

 

 

آدرس: Syyumbike Tower, Proyezd Sheykmana, Kazan, Russia,

 

 

بازار مرکزی

بازار مرکزی جاییست که شما می‌توانید فرهنگ گذشته مردم تاتار را به خوبی ببینید و لمس کنید. شما در این بازار می‌توانید طیف وسیعی از لوازم و خوراکی‌ها را با ارزان‌ترین قیمت ممکن پیدا کنید. اجناسی از قبیل لباس، لوازم جانبی و لوازم خانه تا انواع سبزیجات و میوه‌های تازه در این بازار و در یک محل منسجم به راحتی در دسترس شما قرار دارند.

 

مشهورترین مرکز خریدهای کازان

 

 

بازار مرکزی

 

 

آدرس: Central market, ul. Martyna Mezhlauka 13, Kazan, Russia

 

 

مرکز خانوادگی کازان

این مرکز که ساختمانی دیگ مانند است جاییست که ۱۰۰ زوج می‌توانند هم‌زمان پیمان زناشویی ببندند. در بالای این ساختمان عرشه‌ای دو طبقه وجود دارد که منظره‌ای تمام کمال و زیبا از کرملین در سراسر رودخانه کازانکا را ارائه می‌دهد. معمولا زوج‌هایی که به مشکل برمی‌خورند برای صحبت و پیدا کردن شانس دوباره به آن عرشه می‌روند.

 

 

مرکز خانوادگی کازان

 

 

آدرس: Kazan Family Centre, ul. Sibgata Khakima 4, Kazan, Russia,

تلفن: +7 843 590-11-53

 

 

وزارت کشاورزی و غذا

این ساختمان که از ساختن آن تنها چند سال می‌گذرد سازه‌ای زیبا با گرایش سبک باروک است که طراحی پیچیده‌اش با درخت عظیم برنزی جلوی آن نمایی خیره‌کننده به خود گرفته است. بنابراین از این ساختمان دیدن کرده و عکس‌های جذابی بیاندازید.

 

 

وزارت کشاورزی و غذا

 

 

آدرس: Ministry for Agriculture and Food, ul. Fedoseevskaya 36, Kazan, Russia

تلفن: +7 843 221-76-00

 

 

اژدهای زیلانت

اژدهای زیلانت به عنوان نماد کازان شناخته می‌شود که ترکیبی از اژدها، پرنده، سگ و مار را ارائه می‌دهد. داستان‌های متناقض و چندگانه‌ای در مورد این موجود افسانه‌ای وجود دارد اما زیلانت بعد از آمدن ایوان مخوف به این شهر، نماد کازان شد.

 

 

اژدهای زیلانت

 

 

آدرس: Monument to Zilant the Dragon, Kremlin Metro, Kazan, Russia

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران