شب‌های سفید را در سنت پترزبورگ خوش بگذرانید

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
شب‌های سفید را در سنت پترزبورگ خوش بگذرانید

شب‌های سفید در روسیه زمانی‌ست که به نظر می‌رسد شب هرگز فرا نمی‌رسد و آفتاب از آسمان آن پایین نمی‌رود. شب‌های سفید یکی از پدیده‌هایی است که در بخش‌های خاصی رخ داده و امری طبیعی برای همه جا نیست. بنابراین به عنوان پدیده‌ای شگفت‌انگیز خیلی از مسافران تمایل دارند یک هفته‌ای را شهرهایی همچون سنت پترزبورگ بگذرانند. در طول این مدت نیز رویدادها و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌گیرد. شما می‌توانید یک هفته‌ای را در طول شب‌های سفید با تور روسیه در این شهر بمانید و از تفریح‌های شبانه لذت ببرید.

 

 

از کاخ هرمیتاژ دیدن کنید

این کاخ سابقا محلی سلطنتی بود که امروزه به بزرگ‌ترین موزه هنری جهان تبدیل شده است. مردم سراسر دنیا به سنت پترزبورگ سفر می‌کنند و در طول اقامت‌شان سعی می‌کنند حتما از این موزه دیدن کنند. اگر در دوست داشته باشید می‌توانید در تورهای گردشی این موزه شرکت کنید. تور گردش در آن ۵ ساعتی به طول می‌انجامد. خیلی‌ها نیز در بازدیدهای چندگانه و در روزهای مختلف دیدن تمام کاخ را به اتمام می‌رسانند.

 

راهنمای وضعیت آب و هوای سنت پترزبورگ در تمام طول سال

 

 

 

کاخ هرمیتاژ

 

 

از کلیسای مسیح نجات دهنده دیدن کنید

 

این کلیسا را جایی ساختند که در سال ۱۸۸۱ الکساندر دوم به قتل رسید. خون اون هرگز از سنگ‌فرش خیابان پاک نشد، بنابراین تصمیم گرفتند به افتخار او کلیسایی در آن محل بسازند. همانند کلیساها و نقاط مهم سنت پترزبورگ، این کلیسا نیز توسط خاندان سلطنتی بنا شد. سعی کنید زمان‌های مختلفی را در طول شب‌های سفید برای بازدید از این کلیسا و ساعت طلایی باورنکردنی‌اش بروید. از در و دیوارها گرفته تا بالاترین نقطه سقف این کلیسا را نقاشی‌های مذهبی و داستانی پر کرده‌اند که شما را محو دنیای خودشان می‌کند.

 

زیباترین کلیساهای سن‌پترزبورگ با معماری منحصر به فرد

 

 

کلیسای نجات دهنده

 

 

به کروز رودخانه بروید

سنت پترزبورگ به دلیل مسیرهای آبی و پل‌هایی که دارد به عنوان "ونیز شمالی" یا "آمستردام شرق" لقب گرفته است. رودخانه عریض و با شکوه نوا از تمام شهر عبور کرده و در نهایت به خلیج فنلاند می‌رسد. در این شهر که پیتر بزرگ آن را پنجره اروپا می‌نامید پل‌های زیادی وجود دارد و تعداد این پل‌ها نیز رو به افزایش است. ساعت ۱:۳۰ صبح خیلی از این پل‌ها بالا کشیده می‌شوند تا کشتی‌های عظیم بتوانند از آن‌ها عبور کنند. شما می‌توانید با شرکت در کروز رودخانه از زیبایی‌های متفاوتی دیدن کرده و چهره شهر را از فاصله‌ای دورتر و زاویه‌ای جذاب به تماشا بنشینید.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه

 

 

کلیسای نجات دهنده

 

 

در مرکز شهر و در بین معماری‌های برجسته قرن ۱۸ و۱۹امی قدم بزنید

 

قدم زدن در مرکز شهر فعالیتی جذاب و دوست داشتنی است اما باید برای این کار حتما کفشی راحت به پا کرده باشید. یکی از نکته‌های جالب اینست که زنان روسی شلوارهای کوتاه نمی‌پوشند بنابراین اگر شلوار کوتاه به تن کنید فوری به عنوان توریست شناسایی می‌شوید. به علاوه آنان حتی در تابستان‌ها که دمای هوا ۱۰ درجه سانتیگراد است هم با هر لباس حتی شلوار لی، جوراب شلواری به تن می‌کنند. بنابراین لباسی راحت و مناسب خودتان بپوشید تا در حین پیاده‌روی نه گرم‌تان شود و نه از سرما بلرزید. در خیابان‌ها از مسجد و معماری‌های زیبا دیدن کنید و به مجسمه‌های گوناگونی که در گوشه و کنار می‌بینید دقیق شوید.

 

کافه گردی در خیابان‌های سنت ‌پترزبورگ

 

 

 شب‌های سفید سن پترزبورگ

 

 

به گردش در جزیره یلاگین بروید

جزیره یلاگین یکی از بخش‌های بسیار زیبای سنت پترزبورگ است که کم‌تر مسافری درباره آن حتی می‌دانید چه برسد به این که برای بازدیدش بروند. این جزیره سابقا اقامتگاه سلطنتی و مرکز فرهنگی شوروی سابق بوده است. این پارک طبیعی و زیبا با مناطق سرسبز و گل‌های رنگارنگی که دارد یکی از نقاط برجسته‌ایست که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

 

جزیره یلاگین

 

 

در پارک سُسنوکا سوار دوچرخه دونفره شوید

این پارک سرسبز و وسیع در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از مرکز شهر با ماشین قرار گرفته و پر از امکانات متنوع و سرگرم کننده‌ای است. انواع زمین‌های بازی و وسایل سرگرمی برای کودکان وجود داشته و طیفی از دوچرخه‌های مختلف نیز برای سواری و گردش در دسترس وجود دارد. توصیه می‌کنیم با یکدیگر سوار دوچرخه‌های دونفره شوید و در کنار هم اوقات مفرحی را تجربه کنید.

 

۵ پارک شهری معروف سن پترزبورگ؛ شهر قدم‌زدن‌ها زیر سایه‌ی درختان کهنسال

 

 

پارک سُسنوکا

 

 

پارک الکساندر و سنت پترزبورگ کوچک

این پارک در مرکز سنت پترزبورگ و در مجاورت باغ وحش قرار گرفته است. باغ جای بسیار زیبا و سرسبز با فضایی دل‌باز و آرامشبخش است که می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید و به استراحت بپردازید. به علاوه در این پارک جذاب مدل‌های کوچک شده‌ای از برجسته‌ترین نمادهای سن پترزبورگ نیز ساخته شده است. همین ویژگی باعث شده که مردم و مخصوصا خانواده‌ها تمایل زیادی برای بازدید از این پارک دارند. دوربین‌‌تان را بیرون بیاورید و بی‌توجه به ساعتی که احتمالا آخر شب را نشان می‌دهد به گرفتن عکس‌های سلفی بپردازید.

 

 

پارک الکساندر

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران