راهنمای کامل برای کسانی که اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
راهنمای کامل برای کسانی که اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند

بسیاری از افراد هستند که آنقدر به بانکوک سفر کرده‌اند زیر و بم این شهر شلوغ را می‌شناسند، اما اگر بخواهیم این شهر را برای کسانی که اولین بار است قصد سفر با تور تایلند به پایتخت این کشور را دارند در چند جمله توصیف کنیم، باید چنین بگوییم؛ شهری که مراکز خرید مدرن و بسیار بزرگش تنها چند دقیقه با خانه‌ها و بناهای تاریخی و چند صد ساله فاصله دارد، شهری که معابدش در کنار خیابان‌های شلوغ و رنگ چراغ‌های نئونش جا خوش کرده و رستوران‌های مدرنش که در بالاترین نقاط آسمان‌خراش‌های پرتعداد این شهر جا خوش کرده‌اند، مشرف به خیابان‌هایی است که مملو از دکه‌های غذاهای خیابانی هستند. بانکوک بی‌امان به سمت آینده در حرکت است و برای سفر به چنین شهری، حتما نیاز دارید تا کلیاتی در مورد آن بدانید.

 


بانکوک، پایتخت تایلند


مسافرانی که هر ساله از آن بازدید می‌کنند: حدود ۲۱.۵ میلیون نفر
میانگین هزینه‌ای که برای هر روز سفر به این شهر احتیاج دارید: بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار در سفرهای معمولی (۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ بات)
واحد پولی: بات
بهترین زمان سفر: دسامبر تا ژانویه، این زمان هوا خنک‌تر بوده و بارندگی به کم‌ترین حد خود می‌رسد، اما از طرفی بیشترین حجم گردشگر نیز در همین ماه‌هاست، به همین خاطر بخشی از گردشگران ماه‌های نوامبر تا فوریه را برای سفر انتخاب می‌کنند.

 

 راهنمایی برای هزینه‌های سفر به بانکوک 

 

 

بانکوک

 


محله‌های مختلف بانکوک


کو راتاناکوسین و تونبوری: جزیره‌ی مصنوعی کو راتاناکوسین را می‌توان محل تولد بانکوک فرض کرد، جایی که بهترین نقطه برای شروع بازدید از این شهر است و در آن چندین معبد بودایی و قصرهای پادشاهی ساخته شده‌اند. معبد بسیار معروف Wat Phra Kaew و "قصر بزرگ" که از مهم‌ترین دیدنی‌های تایلند هستند به همراه معبد Wat Pho در این مکان واقع شده‌اند. برای رسیدن به این جزیره‌ی مصنوعی باید از رودخانه‌ی چائو پرایا بگذرید و برای این کار چندین قایق مختلف همیشه در کرانه‌ی رودخانه انتظار مسافر را می‌کشند.

 

 بازدید از محله‌ی قدیمی‌ Farang در بانکوک 

 

 

کو راتاناکوسین

 


بانگلامفو: یکی از محله‌های بسیار شلوغ بانکوک که مملو از فروشگاه‌های آنتیک فروشی و بازارهای مختلف بوده و معبد طلایی یکی دیگر از دیدنی‌های شهر نیز در این محله واقع شده است. تصورات قدیمی مسافران از شهری شلوغ پر از مغازه‌های کوچک در کنار هم که از بانکوک می‌شد را می‌توان در این محله به چشم دید. اگر درهتل‌های ارزان بانگلامفو اقامت ندارید، شب‌های خنک به این محل بیایید و از بازارها دیدن کنید تا اجناسی با قیمت پایین برای سوغات بخرید.

 

 

بانگلامفو

 


محله‌ی چینی‌ها: محله‌ای که بسیار از آن گفته‌ایم، جایی که هم مغازه‌های بسیار زیادی برای خرید اجناس مختلف در آن پیدا می‌کنید، هم می‌توانید انواع غذاهای خیابانی و رستوران‌های چینی را امتحان کنید و از همه مهم‌تر از زیبایی‌های ظاهری و حال و هوای چینی آن لذت ببرید. اگر به محله چینی‌ها رفتید، فراموش نکنید از Wat Traimit دیدن کنید که بزرگ‌ترین تندیس کاملا طلای بودا در آن قرار گرفته است. رستوران‌های روبازی همچون Nai Mong Hoi Thot نیز از دیگر جذابیت‌های این محله هستند.

 

 راهنمای سفر انفرادی به بانکوک شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

محله‌ی چینی‌های بانکوک

 


میدان سیام: بخش زیادی از مراکز خرید بسیار بزرگ شهر از جمله سیام پاراگون و MBK در این محل قرار گرفته‌اند. همچنین تعداد بسیار زیادی از هتل‌های لوکس، پاساژهای لاکچری و همچنین فروشگاه‌های برندهای معتبر را نیز می‌توانید در این منطقه پیدا کنید. در کنار تمام این مراکز خاص که از جمله مهم‌ترین جاهای بانکوک به شمار می‌روند، بازدید از موزه هنر و فرهنگ تایلند و خانه‌ی جیم تامپسون نیز به شدت توصیه می‌شود.

 

 

میدان سیام بانکوک

 


ریور ساید، سیلوم و لومفینی: اگر چه ممکن است نظر شما در خط ساحلی رودخانه تنها به رستوران‌ها و هتل‌ها جلب شود، اما معماری و بخش‌های تاریخی این قسمت از بانکوک هستند که دیدنی و البته بسیار پراهمیت جلوه می‌کنند. جایی مثل ماندرین اورینتال در ریور ساید حدود ۱۴۰ سال عمر دارد و از جمله زیبایی‌های بانکوک است که بهتر است از آن بازدید کنید. به طور کلی اما این سه محله جایی برای گشت زدن در خیابان‌ها و سر زدن به مغازه‌ها هستند و کم‌تر در آن‌ها معبد خاص یا محلی بزرگ پیدا می‌کنید.
سوخومویت: این محله به صورت غیر رسمی، بخش بین‌المللی شهر است، جایی که رستوران‌های فرانسوی و ژاپنی را کنار هم می‌بینید، غذاهای خیابانی خاور میانه‌ای می‌خورید یا بسیاری مراکزی را می‌بینید که از هر جای دنیا در کنار هم قرار گرفته‌اند. Jidori-Ya Kenzou و Little Beast از جمله رستوران‌های بسیار معروفی هستند که در این بخش تایلند قرار گرفته‌اند.

 

 فعالیت‌های رایگان و جذاب بانکوک که احتمالا از آن‌ها خبر نداشته باشید

 

 

سوخومویت

 


دیگر محله‌ها: اگر چه این‌ها محله‌های مهم بانکوک هستند، با این حال اگر به بازار آخر هفته چاتوچاک نروید، سخت بشود سفر شما به بانکوک را حساب کرد، در صورتی که این بازار در شما شهر بوده و در این محله‌ها قرار نمی‌گیرد. هر گوشه‌ای از این شهر دیدنی‌هایی دارد که البته در اولین سفر نمی‌توان از همه جای آن بازدید کرد.

 

 

بازار آخر هفته چاتوچاک

 


چمدان خود را با چه چیزهایی پر کنیم؟


لباس خنک همراه داشته باشید، آن هم به مقدار زیاد. بانکوک شهری شرجی است و شما در آن زیاد عرق می‌کنید، پس همراه داشتن لباس‌های خنک اهمیت زیادی دارد. در نظر داشته باشید که پوشیدن لباس‌های کوتاه و باز در شهر ایرادی ندارد، اما اگر قصد بازدید از معابد این شهر را دارید، حتما باید لباس‌هایی همراه داشته باشید که پاها و دستان شما را پوشش دهند. آوردن صندل، کرم ضد آفتاب و کیف کوله برای حمل بطری آب یا چیزهایی از این قبیل برای گشت‌های پیاده‌روی نیز پیشنهاد می‌شود.

 

 ۷ کاری که در سفر به بانکوک حتما باید انجام بدهید

 

 

بانکوک

 


وسایل حمل و نقل عمومی


سیستم حمل و نقل عمومی در بانکوک به شیوه‌ای عالی در حال کار است. تاکسی‌ها در این شهر کمی گران هستند اما نه به اندازه‌ی خیلی جاهای دیگر، اما باید قیمت‌ها را قبل از سوار شدن طی کنید یا حتما از راننده بخواهید تاکسی‌متر را روشن کند. ترن‌های هوایی BTS یا مترو نیز در این شهر به خوبی فعالیت دارند و اتوبوس‌ها نیز خطوط زیادی از شهر را پوشش می‌دهند. اگر می‌خواهید با زیر و بم وسایل نقلیه عمومی در بانکوک آشنا شوید، این پست ما را مطالعه کنید.

 

 

حمل و نقل عمومی بانکوک

 


امنیت


بانکوک در مجموع شهری امن است و اتفاقات غیر منتظره به ندرت در آن به وقوع می‌پیوندد، با این حال رعایت نکات زیر از اهمیت زیادی برخوردارند:
• اگر در زمینه زیور آلات یا سنگ‌های قیمتی تخصص کامل ندارید، از خرید این گونه موارد خود داری کنید تا سرتان کلاه نرود
• سوار ماشین‌های متفرقه بدون آرم تاکسی نشوید
• خانم‌های تنها بهتر است شب‌ها، تنها در محله‌هایی که به تفریحات شبانه معروفند نروند
• قرص‌های آرامش‌بخش بدون تجویز ممنوع بوده و از همراه داشتن اینگونه موارد یا مواد مخدر به هر شکلی خودداری کنید

 

 گشت و گذاری در خیابان خائوسان بانکوک؛ مرکز پیاده‌روی جهان 

 

 

بانکوک

 


چند نکته مهم که بهتر است در بانکوک رعایت کنید


• در مورد خاندان پادشاهی صحبت نکنید
• در معابد و مراکز مذهبی همانطور که گفتیم لباس مناسب بپوشید که پاها و دستانتان را پوشش دهد
• در محیط‌های داخلی غیر از هتل‌ها کفش نپوشید
• در مواجهه با محلی‌ها از بلند کردن صدا و شروع نزاع جدا خود داری کنید
• به هیچ وجه به سر کسی دست نزنید که در فرهنگ این مردم کار بسیار ناپسندی است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران