۴ رستوران معروف تفلیس برای خوردن خوشمزه‌ترین خینکالی‌

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۴ رستوران معروف تفلیس برای خوردن خوشمزه‌ترین خینکالی‌

تفلیس پایتخت کشور گرجستان یکی از بهترین‌ و ارزان‌ترین شهرهای جهان است که می‌توانید با تور گرجستان به آن سفر کنید و چند روزی را به دور از هیاهوهای زندگی کاری و مشغله‌های ذهنی که دارید خوش بگذرانید. شهری که هتل‌های درجه یک برای اقامتی دلپذیر کم ندارد و به دلیل بافت و معماری خاصی که فضاهای عمومی‌اش از بلوک شرقی به ارث برده‌اند شما را درگیر خودش می‌کند. شهری که با کلیساهایش به استقبال شما می‌آید و روستاهایی که مردمانی خونگرم دارند. شهری که بدون شک غذاهایش باب میل اغلب ما ایرانی‌هاست و در سفرمان به این شهر مشکلی از بابت شکم‌گردی نخواهیم داشت. در سفرتان به این شهر اگر به دنبال نوش جان کردن یکی از غذاهای سنتی پرطرفدارش در معروف‌ترین رستوران‌هایش هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۴ رستوران خاص این شهر برای نوش جان کردن خینکالی را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


خینکالی غذای لذیذ هرروزه


 غذایی خوش خوراک و لذیذ که اگر گیاهخوار هستید می‌توانید از ترکیبات سبزیجات آن استفاده کنید. غذایی سنتی که در تمامی رستوران‌های کشور گرجستان می‌توانید آن را بیابید اما اگر به دنبال رستوران‌های خاص می‌گردید باید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید. رستوران‌هایی که با رفتن به آنها می‌توانید طیف وسیعی از خینکالی‌ها را بیابید و سفارش بدهید.

 

خوشمزه‌ترین دسرها و بستنی‌ها را در تفلیس امتحان کنید

 

 

خینکالی

 


۱- رستوران پاسانوری


پاسانوری یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای در تفلیس است که با رفتن به آن می‌توانید انواع خینالکی‌ها؛ از گوشت خوک و بره و گوساله گرفته تا سبزیجات را سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستورانی که شعبات آن در بخش مرکزی شهر تفلیس مستقر هستند. رستورانی که شعبه‌ی اصلی آن به صورت ۲۴ ساعته باز است و هر ساعت از شبانه‌روز به آن مراجعه کنید با استقبال گرمی مواجه می‌شوید. رستورانی که در فضای داخلی‌اش یک امکان خصوصی برای مشتریانش فراهم آورده است. میزها و صندلی‌های شعبه‌ی مرکزی این رستوران به وسیله‌ی دیوارهای چوبی از یکدیگر جدا شده‌اند تا یک فضای خصوصی برای مهمانانش و کسانیکه به صورت خانوادگی به آن می‌روند به وجود آورد.

 

بهترین رستوران‌های تفلیس برای چشیدن طعم جدیدی از غذاهای بین‌المللی

 

 

خینکالی

 


۲- رستوران زاخار زاخاریچ


یک رستوران عالی که صاحبش یکی از جوانمردان و نامرداران تفلیس بوده است. زاخار زاخاریچ صاحب این رستوران کسی بوده است که در اواخر قرن نوزدهم میلادی یک میز رستوران خود را به فقرا اختصاص داده بوده است تا آنها بتوانند به صورت رایگان خینالکی در این رستوران نوش جان کنند. رستورانی که خینالکی با گوشت بره دارد و معروف است که به صورت قفقازی خینالکی را طبخ و سرو می‎کند. رستورانی که خمیرش دست ساز و خاص است و همین سبب شهرت آن در سرتاسر تفلیس شده است. شهرتی که دامنه‌اش فقط به شهروندان تفلیس ختم نمی‌شود و به دایره‌ی مسافران این شهر نیز کشیده شده است. درهای این رستوران از حوالی ظهر و برای وعده‌ی غذایی ناهار تا اواخر شب و وعده‌ی غذایی شام به روی مشتریانش باز است.

 

۱۰ رستوران محلی تفلیس که بهترین غذاهای گرجستانی را در جذاب‌ترین مکان‌ها سرو می‌کنند

 

 

خینکالی

 


۳- رستوران اتنو تسیسکویلی


این رستوران یکی از رستوران‌های سنتی تفلیس است که با رفتن به آن نه تنها بهترین و سنتی‌ترین خینالکی‌ها را می‌توانید نوش جان می‌کنید بلکه می‌توانید شاهد پرفورمنس‌های بومی و سنتی گرجستانی نیز باشید. رستورانی که به تخت‌های قدیمی مزین شده است و یک آسیاب قدیمی را در خود نگهداری می‌کند. رستورانی که بعضی شب‌ها موسیقی فولکلور گرجستانی به صورت زنده در آن نواخته می‌شود و از یک آبشار طبیعی نیز نگهداری می‌کند. درهای این رستوران همه روزه از حوالی ظهر تا اواخر شب به روی مشتریانش باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کند. استقبالی از جنس مهمان‌نوازی‌های روستایی و بی‌ریا. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس است که به صورت خانوادگی می‌توانید به آن بروید و غذای لذیذتان را نوش جان کنید.

 

شکم‌گردی در تفلیس؛ اگر گرسنه‌اید این مطلب را نخوانید!

 

 

خینکالی

 


۴- رستوران برنارد


برنارد یکی از رستوران‌های معروف تفلیس است که درهای آن به صورت ۲۴ ساعته به روی مشتریانش باز است. رستورانی که به غیز از خینالکی، غذاهای دیگری نیز به مهمانانش عرضه می‌کند و به مانند رستوران پاسونوری بخشی دارد که پارتیشن بندی شده است تا یک فضای خصوصی برای مهمانانش پدید آورد. رستورانی که محیطی بسیار صمیمی و دوستان دارد و در آخر هفته‌ها یکی از مکان‌های شلغ تفلیس به حساب می‌آید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان به تفلیس آخر هفته‌ها را برای رفتن به این رستوران انتخاب نکنید چرا که هم برای نشستن بر سر یک میز زمان نسبتا زیادی باید سپری کنید و هم به دلیل شلوغ بودن سرویس دهی با تاخیر انجام می‌شود.

 

 

خینکالی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران