راهنمای گردش در محله فنر و بالات استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای گردش در محله فنر و بالات استانبول

بالات و فنر از محله‌های تاریخی استانبول هستند که سطح آن را انواعی از ساختمان‌های قدیمی پوشانده‌اند. در این محلات شما با کلیساهای ارتدوکس یونانی و عبادتگاه‌های یهودی، همچنین خانه‌های زیبا و مخفی روبرو خواهید شد. با این که برای مدت‌ها حال و هوای محله به قوت خود باقی بود اما این روزها محل جذب کسب و کارهای جدید و کارفرمایان جوان شده است. اگر تصمیم دارید در سفر با تور استانبول روزی را به گردش در محله تاریخی بالات و فنر اختصاص دهید راهنمای ما به شما کمک خواهد کرد.

 

 

دانشگاه ارتدوکس یونانی پانار

این ساختمان با رنگ قرمز تیره‌ی زیبا یکی از مدارس ارتدوکس یونانی باقی مانده در شهر است که از بیشتر بخش‌های محله قابل رویت است. این موسسه در سال ۱۴۵۴ تأسیس شد و همچون مدارس سرمایه‌داری به پذیرش فرزندان خانواده‌های برجسته یونانی، بلغاری و همچنین امپراتوری عثمانی پرداخت. البته امروزه این مدرسه همچون مدارس سراسر کشور از طرح کلی و اصلی آموزش پیروی می‌کند، با این همه برخی از واحدهای یونانی در آن تدریس می‌شود.

 

 راهنمای گردش در محله تشویکیه استانبول

 

 

 دانشگاه ارتدوکس یونانی پانار

 

 

آدرس: Phanar Greek Orthodox College, Sancaktar Yokuşu No.36, Balat, Istanbul, Turkey

 

 

کلیسای سنت جورج

یکی از مهم‌ترین کلیساهای استانبول و از مهم‌ترین سازه‌های تاریخی فنر، کلیسای سنت جورج از زمان قسطنطنیه است که رهبری کلیسای ارتدوکس جهان را بر عهده داشته و از سال ۱۶۰۰ به بعد به انتخاب رهبر کلیسای ارتدوکس جهان می‌پرداخت. مهم نیست اگر ارتدوکس نیستید، برای بازدید به این کلیسا بروید و از هنر و معماری به کار رفته در آن لذت ببرید. یکی از کارهای بسیار جذابی که می‌توانید انجام دهید روشن کردن شمع در این کلیساست.

 

راه‌هایی برای تجربه سفر ارزان به استانبول

 

 

 کلیسای سنت جورج

 

 

آدرس: Church of St. George, Dr. Sadık Ahmet Caddesi No.19, Fener, Istanbul, Turkey

تلفن: +902125319670

 

 

کلیسای بلغاری سنت استفان

مطمئنا یکی از زیباترین کلیساهای کل استانبول کلیسای سنت استفان است که درست در قسمت راست شاخ طلایی واقع گردیده است. این کلیسا با استفاده از قالب‌های آهنی و گچی پیش‌ ساخته، ساخته شده و شما می‌توانید به راحتی در ظاهر آن تزئینات غنی و سبک نئوگوتیک را مشاهده کنید.

 

گردشی بهاری در محله کاراکوی استانبول

 

 

 کلیسای بلغاری سنت استفان

 

 

آدرس: Bulgarian St. Stephen Church, Mürselpaşa Caddesi, Balat, Istanbul, Turkey

تلفن: +902122480921

 

 

مسجد یاووز سلیم

این مسجد سلطنتی در بالای بالات واقع شده و قدمت آن به قرن ۱۶ام برمی‌گردد. شما از حیاط این مسجد می‌توانید منظره‌ای زیبا از استانبول را شاهد باشید. این مسجد در واقع دومین مسجد سلطنتی مطرح در استانبول ساخته شده است. در کاشی‌کاری زیبای حیاط نیز از کاشی‌های قدیمی و بسیار معروف İznik استفاده شده است. در باغ پشتی این مسجد نیز مقبره سلطان سلیم واقع شده است. طاقی‌های متعدد، ستون‌ها و کاشی‌های رنگی از نقاط برجسته این مسجد شگفت‌انگیز هستند.

 

 گردشی نوروزی در محله بی‌اغلو استانبول 

 

 

 مسجد یاووز سلیم

 

 

آدرس: Yavuz Selim Mosque, Sultan Selim Caddesi No.18, Balat, Istanbul, Turkey

 

 

کوک‌لایف بالات

این کافه کافه متعلق به مجله Cooklife است که از مجله مینیمالیستی و اسکاندیناویایی Kinfolk الهام گرفته است. این کافه شگفت‌انگیز و آرامشبخش محلی عالی برای خوردن خوراکی‌ها و دسرهای خوشمزه است. به علاوه شما می‌توانید در آرامش لپ‌تاپتان را باز کرده و آخرین کارهای عقب مانده‌تان را انجام دهید. اگر برای صبحانه و یا میان وعده نیم روزی به آنجا می‌روید توصیه می‌کنیم که از پنکیک‌های مشهور و خوشمزه آن نوش جان کنید.

 

 

 کوک‌لایف بالات

 

 

آدرس: Cooklife, Akçin Sokak, No. 2, Balat, Istanbul, Turkey

 

 

فورنو بالات

یکی از کافه‌های دنج و دوست داشتنی این محله که با کاشی‌های رنگارنگ و اجاق بزرگش نظرها را به خود جلب می‌کند از بهترین‌های منطقه شمرده می‌شود. اگر احساس گرسنگی می‌کنید به این کافه بروید و عصرانه‌ای خوشمزه همراه با سبزیجات تازه تازه نوش جان کنید. از رول‌ها چیزی سفارش دهید و یا خودتان را خوردن اسنک‌های لذیذ سرگرم کنید. به علاوه می‌توانید همراه غذا مقداری جعفری، گوجه و یا برش‌های لیمو هم درخواست کنید.

 

  گردشی شگفت‌انگیز در محله سلطان احمد استانبول

 

 

 فورنو بالات

 

 

آدرس: Forno, Fener Kireçhane Sokak No.13, Balat, Istanbul, Turkey

 

 

فروشگاه دست دوم فروشی Rag’n Roll

اگر به مد دهه‌های پیشین علاقه دارید می‌توانید با رفتن به این فروشگاه و گشتن در میان قفسه‌ها به طیفی از لباس‌های رنگارنگ دهه ۷۰ و ۸۰، و همچنین لوازم جانبی مانند عینک آفتابی، کیف و کفش دسترسی داشته باشید. شما هرگز این فروشگاه را گم نخواهید کرد زیرا همیشه جلوی در آن دوچرخه‌ای قدیمی و جذاب قرار دارد که با دیدن آن می‌توان مغازه را شناخت.

 

۸ مکان جذاب برای گشت و گذار در محله کادیکوی، استانبول

 

 

 بالات استانبول

 

 

آدرس: Rag’n Roll Vintage, Yıldırım Caddesi No.31-A, Balat, Istanbul, Turkey

 

 

دپارتمان قهوه (Coffee Department)

این کافه اولین غذاخوری کوچک محله است که قهوه‌هایش را با بهترین دانه‌های قهوه از سراسر دنیا تهیه می‌کند. شما می‌توانید در محیط بیرونی بنشینید و به تماشای اطراف بپردازید، از نوشیدن قهوه‌تان لذت ببرید و با همراهان‌تان به گفتگو بپردازید. به علاوه می‌توانید از دانه‌های قهوه فرد اعلا خریداری کرده با خودتان به منزل ببرید.

 

 

 Coffee Department

 

 

آدرس: Coffee Department, Kürkçü Çeşmesi Sokak No.5, Balat, Istanbul, Turkey

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 01 مرداد 1400)

نظرات کاربران