۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

کیش یکی از جذاب‌ترین جزایر و نقاط ایران است که می‌توانید روزهای خوشی را در آن پشت سر بگذارید. جزیره‌ای با بهترین هتل‌ها و مرکزخریدها. جزیره‌ای که تمیزترین سواحل ایران را در خود دارد و از مهمانانش با بهترین تفریحات پذیرایی می‌کند. تفریحاتی از جنس آب و دریا. تفریحاتی از جنس شبگردی‌ها. این جزیره همچنین مرکزخریدها و بازارهای محلی معروفی را در خود جای داده است. در سفرتان با تور کیش اگر به دنبال آشنایی با سوغاتی که می‌توانید بخرید هستید همراه ما باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنیم.

 


۱- پوشاک عالی از برترین برندها


کیش پر از مرکزخرید است. مرکزخریدهای لوکسی که برترین برندهای روز دنیا در زمینه‌ی پوشاک، کیف و کفش، ساعت و همینطور لوازم آرایشی و بهداشتی در آن شعبه دارند. مرکزخریدهایی که در برخی از روزهای سال انواع جشنواره‌های تخفیف در آن برگزار می‌شوند. در سفرتان به این شهر اگر اهل گشت و گذار در مرکزخریدها هستید و از این کار خسته نمی‌شوید می‌توانید برترین پوشاک را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. همچنین اگر قصد خرید پوشاک و لوازم غیر برند اما مرغوب را داشته باشید این امکان نیز برای شما در این جزیره و مرکزخریدهایش فراهم آمده است.

 

۱۲ مرکزخرید کیش برای خریدن بهترین اجناس و سوغاتی‌ها در سفر

 

 

کیش

 


۲- حنا و شابلون‌هایش


زینت بخشیدن به بدن خود یکی از رسومات مردمان جنوب ایران و کیش‌ است. زینت بخشیدنی که بیشتر میان زنان این نقطه از ایران رایج است. در سفرتان به این جزیره می‌توانید انواع حناهای مرغوب را به همراه الگوهای تزئینی‌اش خریداری کنید و روی دست‌ها و پاهای خود انواع نقش‌ها را بکشید. حنا یکی از معروف‌ترین مواد زینت‌بخش به بدن در این جزیره به حساب می‌آید که در فروشگاه‌های زیادی می‌توانید آن را پیدا کنید.

 

 

کیش

 


۳- ادویه و عسل


در هیچ کجای دنیا شاید به اندازه‌ی هند نتوانید تنوع ادویه‌ها در مرغوب‌ترین حالتشان را پیدا کنید. در ایران نیز شاید هیچ جایی مانند کیش را نتوانید بیابید که در آن ادویه‌های درجه یک با تنوعی عالی و قیمتی مناسب به فروش برسد. در سفرتان به این جزیره می‌توانید ادویه‌هایی همچون ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجبیل و آویشن را خریداری کنید و با خود به شهرهایی که در آنها زندگی می‌کنید بیاورید. همچنین اگر اهل عسل هستید باید بدانید در این جزیره می‌توانید عسل‌های مرغوب خریداری کنید. اگرچه کیفیت عسل‌های کیش به پای عسل‌های کوهستانی شهرهای شمال غربی ایران نمی‌رسد.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید

 

 

کیش

 


۴- صنایع دستی


ایران کشور هنرهاست و به هر شهری در آن پا بگذارید می‌توانید انواع هنرهای دستی را بیابید و بخرید. کیش نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این جزیره می‌توانید انواع گلیم‌های درجه یک با طرح‌های دریایی شیک را در کنار انواع وسایل تزئینی متشکل از صدف‌ها و مرجان‌ها و پولک‌ها و گوش ماهی‌ها خریداری کنید و به شهرهای خود بیاورید. صنایعی که نمایانگر فرهنگ و سلیقه‌ی مردمان این نقطه از ایران هستند و در میان جوانان گردشگر طرفداران زیادی دارند.

 

 

کیش

 


۵- خرما و انواع مرکبات


کیش یکی از نقاط گرمسیری ایران است و خرما در آن جایگاه ویژه‌ای دارد. در این جزیره می‌توانید انواع خرماهای درجه یک را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. خرماهایی که به شکل‌های مختلف از جمله شیره، عسل و چیپس فرآوری شده‌اند. این جزیره نخلستان‌های متعددی دارد که در سفر به آن می‌توانید به بازدیدشان بروید و بهترین خرماها و مشتقاتش را مستقیم از کشاورزان بخرید.

 

۱۰ رستوران کیش برای داشتن لحظه‌های خاطره‌انگیز از سفر

 

 

کیش

 


۶- قهوه و شکلات


قهوه و شکلات از سوغاتی‌های بومی این جزیره نیست اما در سرتاسر آن اگر قدم بزنید می‌توانید مغازه‌های پرشماری ببینید که برترین قهوه‌ها و شکلات‌های جهان را به فروش می‌رسانند و از آنجا که این جزیره یک بندر درجه یک است از این امر نباید تعجب کنید. پس بهترین قهوه‌ها و شکلات‌ها را اگر اهل محصولات کافئین‌دار هستید در سفرتان به کیش خریداری کنید.

 

 

کیش

 


۷- ماهی‌ها و میگوها


کیش شهر ماهی‌ها و میگوها نیست که شهر برترین شاه ماهی‌ها و شاه میگوهاست. شاه ماهی‌ها و میگوهایی که در خلیج فارس رشد و نمو می‌یابند و جزو محصولات صادراتی درجه یک ایران به حساب می‌آیند. در سفرتان با تور کیش می‌توانید این شیلات را با قیمت‌های مناسب خریداری و نوش جان کنید.

 

 

کیش

۳۰ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران