۸ مکان جذاب برای گشت و گذار در محله کادیکوی، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۸ مکان جذاب برای گشت و گذار در محله کادیکوی، استانبول

کادیکوی که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است، زمانی محله‌ای آرام بود، اما حالا با مجموعه‌ای از گالری‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و بسیاری نقاط تجاری دیگر، به جایی پر جنب و جوش بدل شده است. با این حال چیزی که بسیاری از گردشگران را در سفر با تور استانبول و موقع اقامت در این بخش از شهر به وجد می‌آورد، همجواری با مسجد تاریخی سلطان‌احمد است و نمای زیبای آن و البته نزدیکی به آب و امکان سوار شدن به قایق‌هایی که شما را به نقاط مختلف شهر می‌برند.
اما اگر تنها بخواهیم به این محله بپردازید، کجاها را برای دیدن پیشنهاد خواهیم کرد؟ در مقاله‌ی امروز به این سوال شما پاسخ خواهیم گفت.

 


Kadıköy Pazarı


این بازار مکانی مهم در محله‌ی کادیکوی است که مردم از آن میوه و خوراکی‌های تازه می‌خرند. اما چیزی که برای گردشگران در این بازار جذابیت خواهد داشت، رنگارنگ بودن بخش به بخش آن و فروش اجناس مختلف است که شما نیز می‌توانید از میان آن‌ها برای خرید انتخاب کنید. همچنین غذاخوری‌های زیادی در اطراف بازار وجود دارد که اغلب غذاهای اصیل ترکی به فروش می‌رسانند.

 

گشت و گذار در خیابان بغداد یکی از پر رویدادترین خیابان‌های استانبول

 

 

 Kadıköy Pazarı

 


موزه باریش مانشو


این هنرمند بسیار معروف و محبوب در زمینه‌ی موسیقی راک که بین دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی به یکی از نمادهای موسیقی در ترکیه بدل شده بود و حتی یک کشتی به نام اون در استانبول واقع شده، مدت بسیار طولانی در این شهر به زندگی مشغول بود. حالا موزه‌ای به پاس او در محله‌ی کادیکوی ترتیب داده شده که عکس‌ها، صفحات موسیقی، نقاشی و بسیاری چیزهای دیگر که متعلق به اوست را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

 

 

  موزه باریش مانشو

 


Montag Coffee Roasters


اگر بخواهید یک قهوه‌ی عالی در این منطقه بخورید، یک راست باید به مونتاگ بروید. شاید این مکان خیلی لوکس و آنچنانی نباشد، اما دست‌اندرکارانش دنبال آن چیزی هستند که در سر در مغازه می‌نویسند: "ارائه‌ی قهوه‌ی خوب". انتخاب‌های زیادی در منو برای ارائه نوشیدنی خواهید داشت، اما بسیاری برای چشیدن قهوه‌ی ترک به این مکان می‌روند.

 

گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

 

 

 Montag Coffee

 


ArtHere


شاید در نگاه اول این مکان یک کافه‌ی معمولی به حساب بیاید اما در باطن ArtHere یک گالری هنری و حتی بیشتر است. این کافه را یک عکاس معروف سوریه‌ای در استانبول بنا کرده و محیط‌هایی در آن پدید آورده تا آن‌ها را به صورت موقت به گالری هنری، استودیو و حتی نمایشگاه‌های چندگانه در می‌آورد تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در آن به نمایش بگذراند. هر زمان که به ArtHere مراجعه کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری در زمینه نقاشی یا عکاسی را به تماشا بنشینید و از طعم خوش نوشیدنی‌های مختلف نیز لذت ببرید.

 

 

 ArtHere

 


Basta


نگاه به این رستوران فست فود نکنید که جایی معمولی به نظر می‌آید، این مکان به دست دو سرآشپز جوان اداره می‌شود که در رستوران‌های بسیار معروف فرانسوی به فعالیت مشغول بودند اما به استانبول برگشته تا یک رستوران متفاوت را اداره کنند. شما در این مکان غذای خود را به سرعت دریافت خواهید کرد، اما غذاها ساندویچ‌های معمول بسیاری رستوران‌ها نیستند و اغلب آن‌ها همچون ساندویچ‌های خانگی با نان‌هایی که در همین مکان پخت می‌شود، دستورهای غذایی متفاوت و مواد اولیه عالی پخت می‌شوند.

 

۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

 

 

  Basta

 


Antikacılar Sokağı


اگر همچون من به وسایل قدیمی و آنتیک علاقه داشته باشید، از رفتن به این فروشگاه به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. در این مکان که در بخش معروفی از شهر به واسطه وجود آنتیک‌ فروشی‌های زیاد معروف است، وسایل خاصی از مجلات و صفحات موسیقی قدیمی تا جواهرات و چیزهایی از این دست پیدا خواهید کرد. حتی عکس‌های قدیمی از نقاط مختلف جهان نیز می‌بینید که می‌توانید آن‌ها را نیز خریداری کنید.

 

 

  Antikacılar Sokağı

 


Moda Çay Bahçesi


برای داشتن یک منظره‌ی عالی از استانبول و صرف چای، قهوه یا یک دسر سبک، نیاز نیز پرداخت بسیار زیادی داشته باشید تا در محلی لوکس بنشینید. این مکان اگر چه میزها و صندلی‌های پلاستیکی دارد، اما با فضایی بسیار گرم، منظره‌ای زیبا و دلنشین و نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه، جایی عالی برای گذران یک بعد از ظهر دل‌انگیز در استانبول محسوب می‌شود.

 

راهنمای گردشگری یک روزه بی نظیر در استانبول

 

 

 Moda Çay Bahçesi

 


Komşu Kafe


در نهایت یک کافه‌ی جذاب دیگر به شما معرفی کنیم که در آن می‌توانید از تمامی دنیا غذا و نوشیدنی سفارش دهید. منوی این مکان جذاب و نسبتا کوچک، غذاهایی از ایران و ترکیه تا فرانسه و آلمان یا حتی سوریه و اتیوپی را شامل می‌شود! حتی یک بخش کاملا گیاهی برای گیاه‌خواران دارد که می‌توانند تنها از آن برای خود سفارش دهند. شب‌ها هم دو هنرمند به صورت نوبتی به تک نوازی گیتار یا پیانو در آن می‌پردازند تا همه چیز را در Komşu Kafe بهتر از پیش کنند.

 

 

  Komşu Kafe

۱۶ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران