گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم

قشم یکی از رویایی‌ترین جزیره‌های کشور ایران است که نه تنها در میان گردشگران داخلی که در میان گردشگران خارجی نیز شهرت بی‌اندازه دارد. جزیره‌ای با جذاب‌ترین طلوع‌ها و غروب‌های خورشید. جزیره‌ای با زیبایی‌هایی بی‌اندازه و مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم که شما را در خودشان می‌پذیرند و با بهترین امکانات‌شان از شما پذیرایی می‌کنند. جزیره‌ای که هتل‌های لوکس در خود کم ندارد و با بهترین رستوران‌های دریایی ایران از مسافرانش پذیرایی می‌کند. در سفرتان با تور قشم اگر می‌خواهید با یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌هایش آشنا شوید همراه ما باشید تا به ژئو پارک این جزیره سری بزنیم و دیدنی‎هایش را خدمتتان معرفی کنیم.


ژئو پارک قشم تجلی زیبایی‌های شکل‌گرفته به دست زمان


غرب جزیره قشم در وسعتی به اندازه‌ی ۳۰ هزار هکتار زمین‌هایی وجود دارند که از شمال و جنوب به سواحل شمالی و جنوبی، از شرق به روستاهای طبل و سلخ و از غرب به روستاهای گوری و کانی محدود می‌شوند. زمین‌هایی که در سال ۲۰۰۶ میلادی در شبکه‌ی جهانی ژئو پارک‌های یونسکو به ثبت رسیده‌اند و امروزه تنها ژئو پارک خاورمیانه به حساب می‌آیند. زمین‌هایی شگفت‌انگیز که از فرسایش حاصل از بازی باد و خاک و سنگ مجسمه‌هایی به شکل انسان و حیوان در آن پدید آمده است. زمین‌هایی که چندین پدیده‌ی زمین‌شناسی منحصر به فرد در آنها رخ داده است و به دلیل همجواری با دریا و جنگل یکی از سایت‌های ویژه‌ در جهان به حساب می‌آیند.

 

بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم

 

 

 ژئو پارک قشم

 


زیبایی‌های ژئو پارک قشم


جای‌جای ژئو پارک قشم سرشار از زیبایی است اما در ادامه ما شما را با ۴ جاذبه‌ی مشهور این ژئو پارک که نگاه شما را به قشم عوض می‌کند و خاطره‌های بصری ماندگار برایتان می‌سازد آشنا می‌کنیم. جاذبه‌هایی که بهترین عکس‌هایتان در قشم را در آنها می‌توانید بیندازید.


۱- بام قشم


در قسمت مرکزی این پارک فلاتی بلند قرار دارد به ارتفاع ۱۲۰ متر که چشم‌انداز زیبایی به جنگل حرا و دره‌ی تندیس‌های قشم ارائه می‌دهد. فلاتی تشکیل شده از لایه‌های مارون و ماسه‌سنگ که هم می‌توانید به بالای آن بروید و هم می‌توانید در پایش بمانید و عکس‌هایی زیبا بیندازید. در بازدیدتان از این پارک اگر کودکان خردسال همراهتان نیستند به شما توصیه می‌کنیم حتما از این بام بالا بروید و برای لحظاتی هرچه می‌توانید طولانی‌تر چشم بدوزید به زیبایی‌ها. تا فراموش کنید خیلی چیزهای بی‌ارزش را و از بالا نگاه کنید به چیزها.

 

 

 بام قشم

 


۲- تنگه چاهکوه


یک تنگه‌ی خارق‌العاده حاصل از به هم رسیدن دو دیوار عمودی است که گاه عرض‌شان به یک متر می‌رسد. دیوارهایی تشکیل شده از ماسه سنگ که لابه‌لایشان حفره دارند و این حفره‌ها که حاصل از بازی باد و زمان است چنان شما را مجذوب خودشان می‌کنند که ساعت‌ها می‌توانید به آنها چشم بدوزید. تنگه‌ای که زیرش یک چاه قرار دارد و از همین رو آن را تنگه‌ی چاهکوه می‌نامند. چاهی که از آن آب باران استخراج می‌کنند. در سفرتان به قشم شک نکنید بهترین عکس‌های اینستاگرامی‌تان را در این تنگه می‌توانید بیندازید. عکس‌هایی که برای شما فالورهای زیادی جذب می‌کنند.

 

بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

 

 

 تنگه چاهکوه

 


۳- دره ستاره‌ها


این جاذبه در بیرون از محوطه ژئو پارک قرار گرفته است اما به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارد یکی از جاذبه‌های اصلی ژئو پارک در نظر گرفته می‌شود. دره‌ای متشکل از لایه‌های رسوبی و لایه‌هایی متشکل از ماسه سنگ که ستون‌های سوزنی به وجود آورده‌اند. ستون‌هایی که به هنگام طلوع و غروب آفتاب فضایی شگفت‌انگیز برای این پارک به وجود می‌آورند. ستون‌هایی که یادآور گذشته‌اند و گشت و گذار لابه‌لای آنها آدم را می‌برد به گذشته. به خاطره‌های گم و ناپیدایش.

 

 

 دره ستاره‌ها

 


۴- دره تندیس‌ها


دره‌ای شبیه به دره‌ی ستاره‌ها با این تفاوت که ستون‌های این دره متشکل از سنگ‌ها هستند. دره‎‌ای زیبا و شگفت‌انگیز که می‌توانید کنارش بایستید و عکس‌های خاطره‌انگیز بیندازید. ‌

 

گشت و گذار ماجراجویانه در غار رازآلوده خربس قشم

 

 

دره تندیس‌ها

 

۱۷ بهمن ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 01 مرداد 1400)

نظرات کاربران